![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
http://www.thescottishsun.co.uk/scot...Prestwick.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er bare helt utrolig. Noe sånt ville aldri ha skjedd i Norge. Rett og slett. Man lar ikke passajserer "dø" foran låste mat- og drikkevogner på grunn av "regulations". Uansett om dette er i henhold til internasjonale, nasjonale eller selskapets interne regler.
Men på dette punktet har man en (i alle fall sett med norske øyne) litt spesiell holdning på de britiske øyer generelt, og i Ryanair spesielt.
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Chokeret !!!!, overhovedet ikke....Typisk FR reaktion.....meget meget dårligt crew, både i cockpit og cabin.....
Er der noget at sige til at FR bashes så ofte.....nej slet ikke.....og kom ikke og sig at der overreageres FR tænker slet ikke på pax i en sådan situation....De tænker kun på sig selv Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja ville meget gerne sige det var overraskende, men desværre så er det typisk Ryanair.
Ingen respekt overhovedet for pax. Må da håbe at det efterhånden går op for flere og flere hvad det er for et selskab, men tvivler deværre på det for folks hukommelse er dårlig og viljen til at udsætte sig for hvad som helst bare for at spare lidt småpenge er stor.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kommer gjerne her å sier at du overreagerer .
Virker som du bærer på ett stort hat og irritasjon til Ryanair . Mange crew og kapteiner som er flinke, og flinkere en f.eks Norwegian!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Problemet er ikke Crew og piloter. Jeg tror ikke på at der er nogle mennesker med fornuften i behold, der vil nægte pax drikkevarer i så mange timer medmindre det kan få store konsekvenser for dem i deres ansættelse.
Problemet er ledelsen og virksomhedskulturen i selskabet. Det er jo langtfra første gang sådanne episoder er hændt for FR.
![]() |
#7 |
Newcomer
|
![]()
Flyhi!
Det er LIGE præcis problemet. Ramte plet der. Skændigt, det er hvad det er. Men sådan kører det, mangement by fear.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Plane-spotter: Poenget er ikke den enkelte ansattes holdninger og egnethet, men et system som baserer seg på at kostnader skal holdes nede for enhver pris, og som reduserer paxen til "self-loading cargo". Men så lenge folk fortsetter å ønske å reise som kveg - og manns minne blir kortere og kortere -kommer vi til å fortsette å høre historier som denne.
Tipper revisor-CEOen i Dublin morer seg kostelig over at Strathclyde-politiet tok kostnadene ved å holde truende pax og ekstrautgifter fra livet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Forstår ikke helt "strategien" til dette selskapet i denne sammenhengen. Det virker jo nesten gjennomtenkt og bevisst at man ikke skal gi en skvett vann i slike tilfeller. Det er nesten som man tror at negativ publisitet kan så positivt ut, ved at kan være med å bekrefte for folk at Ryanair er "dritbillig" ved å være så innmari kjipe?
Man får jo nesten følelsen av å være staffange med det opplegget de kjører. Likevel må jeg innrømme, at når det koster 100 kr å komme seg t/r Oslo-Europa, så lar jeg meg heller utsette meg for dette, i stedet for å betale 10 ganger så mye med et annet selskap. Men jeg skjønner ikke hvorfor de kunne være et ørlite hakk rundere i kantene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
OG som skrevet, så synes jeg stadig ikke at crew var deres opgave voksen... Sæt nu f.ex en ældre person ombord var død pga varmen, hvad ville FR så have gjort ?? At besætningen, læs commanderen, ikke havde så meget føling med situationen i cabinen, at han kunne forstå at det ikke var holdbart, går over min forstand. OG nej, jeg er ikke FR hader, har da fløjet med dem, men realist...og som der er skrevet....så er det heller ikke sidste gang, en sådan situation opstår...Psgr har glemt det allerede når de skal hjem. Skylden ligger på selskabets fuldstændige mangel på service og DET er det denne situation i Glasgow har gjort lysende klart. Havde besætningen handlet modsat, havde selskabet fået ros istedet får de nu ris Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2009
|
![]() Quote:
Jeg har flydd RYR et par ganger til England fra Torp, det føles rett og slett ikke bra. Så jeg betaler heller mer for å fly andre selskap.
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Dette er nok en veldig sammensatt sak uten at jeg skal brodere ut for mye men det jeg kan si er at i UK er de meget strenge med toll- og plomberingsregler på varer man har ombord. Det er ikke tillatt og åpne plomberte cateringsett når flyet står på bakken. I catering settene er det bla tollfrie varer samt salgsvarer. Mitt inntrykk fra UK er også at folk er veldig redde for å gjøre feil i jobben. Alt av regler og prosedyrer skal følges, "det er forbudt og bruke hodet". Frykten for å miste jobben gjennomsyrer tankegangen.
Da får man slike situasjoner som dette, dessverre. Det vil skje igjen og igjen.
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Som en kabinansatt for et annet selskap en gang sa da det var full stopp på bakken og man var på vei inn i samme situasjon - la oss late som vi er i luften så kan dere få noe å drikke. ![]() Bortsett fra det så spørs det hvor mange slike episoder som må til før man får samme reglene her som i USA, der det er/blir(?) begrensninger på hvor lenge man har lov til å holde folk ombord mens flyet er på bakken. Her kan fort FR (og andre) skyte seg selv i foten hvis de får firkantede regler tredd ned over hodet.
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
For det første har jeg NULL sympati med pax som velger å fly Ryan Air. Det er skrevet side opp og side ned om hvordan de behandler kunder og når du da har folk som :
Quote:
Flybiletter er i utgangspunktet alt for billige og Ryan Airs er bare tåplige ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg blir stadig forbauset at folk fortsatt flyr med det møkkaselskapet. Men det er vel siden norske aviser ikke skriver så mye om de, så man ikke leser sannheten om Ryanair.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ryanair får da spalteplass rett som det er, selv i Norske medier...
![]()
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
En annen sak er vel at denne episoden skjedde i Skottland - og ikke i Norge. Hva media måtte skrive om FR i Skottland vet jeg ikke. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |