Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 25-06-2010, 10:08   #1
Falcon
ÜberScanFlyer

Falcon's Avatar

Default Ryanair Hostages: Cops dish out chocs to passengers on stranded jet at Prestwick

Quote:
Ryanair Hostages

QUICK-THINKING cops were last night hailed heroes - for dishing out chocolate to starving passengers on a stranded jet.

The delayed Ryanair jet - packed with 160 travellers - was trapped on the runway at Prestwick Airport for six hours.

http://www.thescottishsun.co.uk/scot...Prestwick.html
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 10:46   #2
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver

Nick Figaretto's Avatar

Default Re: Ryanair Hostages: Cops dish out chocs to passengers on stranded jet at Prestwick

Dette er bare helt utrolig. Noe sånt ville aldri ha skjedd i Norge. Rett og slett. Man lar ikke passajserer "dø" foran låste mat- og drikkevogner på grunn av "regulations". Uansett om dette er i henhold til internasjonale, nasjonale eller selskapets interne regler.

Men på dette punktet har man en (i alle fall sett med norske øyne) litt spesiell holdning på de britiske øyer generelt, og i Ryanair spesielt.

-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 11:03   #3
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Default Re: Ryanair Hostages: Cops dish out chocs to passengers on stranded jet at Prestwick

Chokeret !!!!, overhovedet ikke....Typisk FR reaktion.....meget meget dårligt crew, både i cockpit og cabin.....
Er der noget at sige til at FR bashes så ofte.....nej slet ikke.....og kom ikke og sig at der
overreageres
FR tænker slet ikke på pax i en sådan situation....De tænker kun på sig selv
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 11:09   #4
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Ja ville meget gerne sige det var overraskende, men desværre så er det typisk Ryanair.

Ingen respekt overhovedet for pax.

Må da håbe at det efterhånden går op for flere og flere hvad det er for et selskab, men tvivler deværre på det for folks hukommelse er dårlig og viljen til at udsætte sig for hvad som helst bare for at spare lidt småpenge er stor.
Old 25-06-2010, 11:13   #5
plane-spotter
ScanFlyer Blue

plane-spotter's Avatar

Jeg kommer gjerne her å sier at du overreagerer .
Virker som du bærer på ett stort hat og irritasjon til Ryanair .
Mange crew og kapteiner som er flinke, og flinkere en f.eks Norwegian!!!
plane-spotter is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 11:20   #6
FlyHi
ScanFlyer Crusty

FlyHi's Avatar

Problemet er ikke Crew og piloter. Jeg tror ikke på at der er nogle mennesker med fornuften i behold, der vil nægte pax drikkevarer i så mange timer medmindre det kan få store konsekvenser for dem i deres ansættelse.

Problemet er ledelsen og virksomhedskulturen i selskabet.

Det er jo langtfra første gang sådanne episoder er hændt for FR.
Old 25-06-2010, 11:24   #7
mulle
Newcomer

Flyhi!
Det er LIGE præcis problemet. Ramte plet der. Skændigt, det er hvad det er. Men sådan kører det, mangement by fear..
mulle is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:20   #8
Falcon
ÜberScanFlyer

Falcon's Avatar

Plane-spotter: Poenget er ikke den enkelte ansattes holdninger og egnethet, men et system som baserer seg på at kostnader skal holdes nede for enhver pris, og som reduserer paxen til "self-loading cargo". Men så lenge folk fortsetter å ønske å reise som kveg - og manns minne blir kortere og kortere -kommer vi til å fortsette å høre historier som denne.

Tipper revisor-CEOen i Dublin morer seg kostelig over at Strathclyde-politiet tok kostnadene ved å holde truende pax og ekstrautgifter fra livet.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:32   #9
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Forstår ikke helt "strategien" til dette selskapet i denne sammenhengen. Det virker jo nesten gjennomtenkt og bevisst at man ikke skal gi en skvett vann i slike tilfeller. Det er nesten som man tror at negativ publisitet kan så positivt ut, ved at kan være med å bekrefte for folk at Ryanair er "dritbillig" ved å være så innmari kjipe?

Man får jo nesten følelsen av å være staffange med det opplegget de kjører. Likevel må jeg innrømme, at når det koster 100 kr å komme seg t/r Oslo-Europa, så lar jeg meg heller utsette meg for dette, i stedet for å betale 10 ganger så mye med et annet selskap. Men jeg skjønner ikke hvorfor de kunne være et ørlite hakk rundere i kantene.
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:33   #10
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by FlyHi View Post

Må da håbe at det efterhånden går op for flere og flere hvad det er for et selskab, men tvivler deværre på det for folks hukommelse er dårlig og viljen til at udsætte sig for hvad som helst bare for at spare lidt småpenge er stor.
Har jeg ikke hørt noe lignende før, et eller annet sted ?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:35   #11
sk931
ScanFlyer Rusty

sk931's Avatar

Quote:
Originally Posted by Falcon View Post
Tipper revisor-CEOen i Dublin morer seg kostelig over at Strathclyde-politiet tok kostnadene ved å holde truende pax og ekstrautgifter fra livet.
De kan jo sende regningen videre.....
OG som skrevet, så synes jeg stadig ikke at crew var deres opgave voksen...
Sæt nu f.ex en ældre person ombord var død pga varmen, hvad ville FR så have gjort ??
At besætningen, læs commanderen, ikke havde så meget føling med situationen i cabinen, at han kunne forstå at det ikke var holdbart, går over min forstand.
OG nej, jeg er ikke FR hader, har da fløjet med dem, men realist...og som der er skrevet....så er det heller ikke sidste gang, en sådan situation opstår...Psgr har glemt det allerede når de skal hjem.
Skylden ligger på selskabets fuldstændige mangel på service og DET er det
denne situation i Glasgow har gjort lysende klart.
Havde besætningen handlet modsat, havde selskabet fået ros istedet får de nu ris
Hilsen
Ole

AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 12:40   #12
SKY-LIMITED
ScanFlyer Blue

SKY-LIMITED's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Forstår ikke helt "strategien" til dette selskapet i denne sammenhengen. Det virker jo nesten gjennomtenkt og bevisst at man ikke skal gi en skvett vann i slike tilfeller. Det er nesten som man tror at negativ publisitet kan så positivt ut, ved at kan være med å bekrefte for folk at Ryanair er "dritbillig" ved å være så innmari kjipe?

Man får jo nesten følelsen av å være staffange med det opplegget de kjører. Likevel må jeg innrømme, at når det koster 100 kr å komme seg t/r Oslo-Europa, så lar jeg meg heller utsette meg for dette, i stedet for å betale 10 ganger så mye med et annet selskap. Men jeg skjønner ikke hvorfor de kunne være et ørlite hakk rundere i kantene.
Det er jo det som er litt av problemet med RYR da, ledelsen der kjenner ikke betydningen av ordet fleksibilitet. Det synes jeg vises godt med hvordan de valgte å håndtere aske-problemene.
Jeg har flydd RYR et par ganger til England fra Torp, det føles rett og slett ikke bra.
Så jeg betaler heller mer for å fly andre selskap.
Old 25-06-2010, 13:28   #13
MD11
ScanFlyer Dusty

MD11's Avatar

Dette er nok en veldig sammensatt sak uten at jeg skal brodere ut for mye men det jeg kan si er at i UK er de meget strenge med toll- og plomberingsregler på varer man har ombord. Det er ikke tillatt og åpne plomberte cateringsett når flyet står på bakken. I catering settene er det bla tollfrie varer samt salgsvarer. Mitt inntrykk fra UK er også at folk er veldig redde for å gjøre feil i jobben. Alt av regler og prosedyrer skal følges, "det er forbudt og bruke hodet". Frykten for å miste jobben gjennomsyrer tankegangen.

Da får man slike situasjoner som dette, dessverre. Det vil skje igjen og igjen.
Old 25-06-2010, 17:03   #14
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by MD11 View Post
Dette er nok en veldig sammensatt sak uten at jeg skal brodere ut for mye men det jeg kan si er at i UK er de meget strenge med toll- og plomberingsregler på varer man har ombord. Det er ikke tillatt og åpne plomberte cateringsett når flyet står på bakken.

Som en kabinansatt for et annet selskap en gang sa da det var full stopp på bakken og man var på vei inn i samme situasjon - la oss late som vi er i luften så kan dere få noe å drikke.

Bortsett fra det så spørs det hvor mange slike episoder som må til før man får samme reglene her som i USA, der det er/blir(?) begrensninger på hvor lenge man har lov til å holde folk ombord mens flyet er på bakken. Her kan fort FR (og andre) skyte seg selv i foten hvis de får firkantede regler tredd ned over hodet.

Old 25-06-2010, 21:39   #15
Boeingflyer
ScanFlyer Silver

SAS Re: Ryanair Hostages: Cops dish out chocs to passengers on stranded jet at Prestwick

For det første har jeg NULL sympati med pax som velger å fly Ryan Air. Det er skrevet side opp og side ned om hvordan de behandler kunder og når du da har folk som :
Quote:
Likevel må jeg innrømme, at når det koster 100 kr å komme seg t/r Oslo-Europa, så lar jeg meg heller utsette meg for dette, i stedet for å betale 10 ganger så mye med et annet selskap.
Når man vet hva man må betale for en flaske vann på Narvesen sier det seg selv at dersom man ikke betaler mer en marginalt mer for en flybilett så... blir det som det blir! Flyselskaper taper i utgangspunktet masse penger for hvert minut man er forsinket for ikke å snakke om 6 timer.
Flybiletter er i utgangspunktet alt for billige og Ryan Airs er bare tåplige
Boeingflyer is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 22:00   #16
mo
ScanFlyer Blue

Jeg blir stadig forbauset at folk fortsatt flyr med det møkkaselskapet. Men det er vel siden norske aviser ikke skriver så mye om de, så man ikke leser sannheten om Ryanair.
mo is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 22:23   #17
Gunnar
ScanFlyer Gold

Ryanair får da spalteplass rett som det er, selv i Norske medier...
Old 25-06-2010, 22:33   #18
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by ehall View Post
Jeg blir stadig forbauset at folk fortsatt flyr med det møkkaselskapet. Men det er vel siden norske aviser ikke skriver så mye om de, så man ikke leser sannheten om Ryanair.
Mon tro hvor mange som utsettes for slike ting? Jeg vil vel, basert på observasjonen av hvor mange passasjerer de faktisk frakter, kanskje tro at flertallet enten aksepterer slike ting eller at ganske mange av FR sine passasjerer aldri opplever noe annet enn en relativt uproblematisk reise. Jeg tror faktisk at folk er i stand til å vurdere fordeler og ulemper.

En annen sak er vel at denne episoden skjedde i Skottland - og ikke i Norge. Hva media måtte skrive om FR i Skottland vet jeg ikke.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 22:43   #19
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club

sail4fun's Avatar

se post #1 , http://www.thescottishsun.co.uk/scot...Prestwick.html
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 25-06-2010, 22:48   #20
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by P.A. VIKING View Post
Joda, men det er denne episoden. Helt klart ikke godt håndtert. Jeg tenkte mer på hva skotsk media generelt skriver om FR, siden ehall hadde en kommentar om at norske medier ikke skriver om alle uheldige aspekter ved FR (underforstått at det er derfor så mange flyr med dem).
TOS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules