![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Konkurrensverket avskriver klagomål på Eurobonus
Flygbolagen Norwegian Air Shuttle och Sterling European Komanditaktieselskab får inget gehör för klagomålet mot Eurobonus hos svenska Konkurrensverket. Konkurrensverket har beslutat avskriva ärendet utan åtgärd. De båda flygbolagen har i ett gemensamt klagomål till Konkurrensverket påstått att SAS genom att använda sitt lojalitetsprogram EuroBonus på flygresor i Skandinavien missbrukar sin dominerande ställning i strid med konkurrenslagen och EG-fördraget. Klagomål har också lämnats in till konkurrensmyndigheterna i Norge och Danmark. En arbetsgrupp bestående av representanter från konkurrensmyndigheterna i Sverige, Norge och Danmark har med anledning av klagomålet bl.a. inhämtat kompletterande uppgifter från de klagande företagen samt inhämtat vissa uppgifter från SAS. Svenska Konkurrensverket menar att det saknas skäl att med stöd av konkurrensreglerna vidta några ytterligare åtgärder. Konkurrensmyndigheterna i Danmark och Norge har ännu inte meddelat beslut i ärendet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
AMEN!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
men, legg merke til at det er de SVENSKE konkurransemyndighetene som sier det er ok - norske KT har ikke sagt noe ennå. Jeg ser for meg et KT kommer med forbud mot bonuspoeng intra-skand, mens SE og DK sier det er ok. Hvordan skal man da bestemme hvem som får EB-poeng og hvem som ikke får? Er det lov å gi points på reiser kjøpt på sas.se, men ikke på sasbraathens.no?? Skal svensker få poeng, men ikke nordmenn?? Hva med svensker bosatt i Norge?? Jeg gleder meg!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Så lenge vi er Utenforogannerledeslandet så vil nok ikke en evntuell annen konklusjon i Norge bety så mye for KT...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
"Du tror det ikke før du får se det....."
"Se hva som skjer..." "Det er typisk norsk å være god!" ...er slagord som plutselig kommer frem fra glemselen ja.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og la oss starte storstilt produskjon av vaskemaskiner igjen!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eurobonus-poeng når man bestiller reise med Eurobonus-poeng? | chaglen | Reiseforum | 2 | 20-07-2011 17:00 |
Eurobonus | S. Holberg | Reiseforum | 33 | 20-09-2009 13:19 |
Eurobonus | Isbamse | Flyforum | 4 | 14-12-2007 09:45 |
EuroBonus | SQ 777 | Flyforum | 2 | 13-01-2007 09:11 |
Eurobonus | HMWK | Flyforum | 1 | 09-11-2005 00:10 |