![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Har akkurat bestilt tur til Tenerife med Apollo. De benytter SAS charter fra Stavanger.
Er det noen som vet om man får ekstra beinplass på SAS Charter Comfort Class? Jeg bestilte denne da det ikke kostet alt for mye ekstra, og det inkluderer mat, drikke, aviser og ekstra baggasjevekt. Men håper jo at det er litt ekstra plass også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
De benytter de samme flyene som SAS bruker til rutetrafikk, så du skal med andre ord ikke regne med ekstra beinplass. Får du et fly med de gamle setene, så er beinplassen fremme OK. Får du et fly med de nye setene, så er det trangt over det hele. Får du et av RRE, RRF eller RRG, så får du stålsette deg. Det blir i så fall en lang tur..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Newcomer
|
![]()
Høres ikke ut som det er så mye "comfort" med i comfort class da. Men det gjenstår jo å se. Reiser første uken i februar, skal rapportere når jeg er hjemme igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
Du får sitte helt fremme i flyet, så er du heldig med flytype så er der ekstra plass. Har prøvd Comfort Class 2 ganger, og bestillt det igjen til en ny tur i febuar.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=57563 http://forum.flyprat.no/showthread.p...=comfort+class
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Vet du flytype? Glemte jo en vesentlig mulighet i sted. Hvis det er oppsatt med en -400, så får du definitivt Comfort og god beinplass. Spesielt om du får sete 1F.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Dro til Jordan med SAS som operatør av flighten. Vurderte også comfort class, men så at det ikke sto noe om at du fikk ekstra beinplass. Kom på flyet, og så at du fikk ekstra beinplass (hvertfall på RCX). Angret meg skikkelig! Skulle valgt comfort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
jeg dro til tyrkia med LN-BRI nedover, fikk sete 1f fenomenal benplass, tilbake var det en av de eldre 800 flyene til sas, relativt god benplass på første rad der også. jeg har skrevet en rapport fra turen, den heter tyrkiatur eller noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Sjekket info på Apollo sine sider nå, står B738 på flytype. Så da er det vel 737-800?
Må nesten bare slenge på denne: http://ikkepedia.org/wiki/Boeing_737-800 Last edited by Helgeo; 31-12-2010 at 01:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Da er den ferien unnagjort. Var en 737-800, satt på rad 4 begge veier. Så ikke ut til å være ekstra plass i Comfort Class, men det var plass nok til mine 188 cm. Det var helt fullt fly begge veier og jeg ble sittende i midten på en 3 seter, kona fikk vindusplassen.
Har opplevd mye dårligere plass både med Norwegian, Ryanair og Martinair. Servicen der fremme var bra og jeg velger nok Comfort Class neste gang også. Min beste opplevelse med 737 var nok den gangen jeg reiste med Swissair Business direkte fra Amsterdam til Houston. Hele flyet var business class med 2+2 konfigurasjon og mulighet for å ligge helt flatt, betalte heldigvis ikke for den turen av egen lomme ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Onkel reisende kekker
|
![]()
Digresjon/OT:
Jeg har drivi å kikka på bussinessklasse billetter til EWR fra OSL med Swiss og de prisene er ikke så sinnssyke.. Tur retur rundt påsketider til 15 lapper, da med 737 i den configen du snakker om.. Frister veldig i tillegg til at jeg har veldig sans for Swiss generellt.. Så det trenger ikke å gjøre SÅ vondt i lommeboka for en slik tur, selv om man kan komme seg over dammen for 1/3 av den prisen i reidarklassen..
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Men tror du får litt mer service enn i reidarklasse..
http://www.swiss.com/web/en/services...iness_jet.aspx Se også filmen som ligger på høyre side. 15K? Worth it.. ![]() Dessuten er jo alle likesinnede, så man slipper å menge seg med almuen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Synes ikke bredden på setene så imponerende ut. Ble mer imponert av han på filmen som la seg til å sove uten å løsne på slipset.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
[QUOTE=Helgeo;607876]Da er den ferien unnagjort. Var en 737-800, satt på rad 4 begge veier. Så ikke ut til å være ekstra plass i Comfort Class, men det var plass nok til mine 188 cm. Det var helt fullt fly begge veier og jeg ble sittende i midten på en 3 seter, kona fikk vindusplassen.[QUOTE]
SAS Charter Comfort Class Følgende er inkludert: - Plassering i den fremre delen av kabinen - 3-retters måltid og 3 gratis drikke om bord (ikke champagne) - Aviser - 35 kg frivekt inkludert 5 kg håndbagasje Bare sånn for ordens skyld, pirke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Privatair har vel også operert rute fra Lufthansa fra DUS til NYC. Så den i høst da jeg var i DUS. Mulig den går enda. BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Skjønner ikke helt hvorfor folk her forventer mer benplass, når flyene er akkurat de samme som SAS bruker på rutefly. Dermed er benplassen sterkt varierende - på enkelte nye maskiner helt forferdelig trangt til fantastisk bra på enkelte eldre maskiner. Det er imidlertid bedre benplass også på de nyere maskinene på de første fire-fem-radene, med unntak av de tre 737-800 med charterinnredningen til Air Europa. SAS Charter Comfort Class gir uansett ganske mye for pengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Aha, så de har redusert fra "fri drikke" (utenom champagne) til 3 stk. Rakk vel minst 6 sist gang, jeg.. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Handelsreisende
![]() Join Date: Apr 2008
|
![]()
I tillegg fikk vi på forrige Comfort Class tur (kom hjem til HAU fra LPA nå lørdag 19 feb) Priority tags på bagasjen. Dette fungerte meget bra på vei ned, men ved ankomst HAU nå lørdag, kom alle merket Priority sist ut på båndet.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TK nå med Comfort Class | Furahini | Reiseforum | 7 | 14-06-2013 08:59 |
Comfort Class på Icelandair | BårdK | Reiseforum | 3 | 31-01-2011 16:48 |
Nye comfort kits i SAS Business Class | FlightDeck | Reiseforum | 18 | 06-02-2010 21:09 |
SAS Charter Comfort Class | ClassOne | Reiseforum | 4 | 19-01-2010 09:23 |
Sas charter business class | Fry | Flyforum | 18 | 20-02-2007 10:17 |