![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei
Er det noen som har kontaktinformasjon til de som leverer LETIS? Fint om noen kan vise bilder/forklare hvordan programmet fungerer! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Collector
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
LETIS 'døde' vel samtidig med at FBU ble nedlagt.
Mener det er TIS/FDB som lever data til flyplassene i Norge nå
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så OSL bruker ikke lenger LETIS til og oppdatere "Go to gate" og "Boarding" på gatene lengre?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
ENZV bruker LETIS i allefall...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Det er mange plasser som bruker LETIS. Det jeg ble fortalt da jeg begynte i Luftfartsverket/Avinor, var at det ikke var Avinor som eide systemet. Eieren er faktisk SGS, som igjen låner ut data til Avinor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Et lite søk brakte frem en utmerket kontakt ..
http://no.linkedin.com/pub/h%C3%B8lv...mming/b/a79/b8 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Flyklapper
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
|
![]()
Artig å se at det er interesse for LETIS på forumet. Jeg er systemforvalter for LETIS i Avinor, og kan forhåpentligvis svare på det meste rundt dette systemet. Innimellom dukker det opp, både innenfor luftfartsbransjen generelt, men også på ulike nettsider og forum, innspill om dette systemet. Ikke alle er like riktige eller tilstrekkelig nyanserte, noe som er forståelig. I Avinor har vi kanskje ikke vært flinke nok på å markedsføre systemet, noe som heller aldri har vært meningen.
Men i løpet av de siste årene har systemet, og/eller data fra det, fått mange andre oppgaver, og derfor en langt større brukegruppe via internet og mobilløsninger. LETIS er ikke like egnet for alle de nye bruksområdene, og vi jobber derfor i disse dager med en systematisk gjennomgang av hva som kan/bør gjøres bedre. Å gå gjennom en fullstendig beskrivelse av systemet her på forumet vil nok bli for drøyt, men jeg sender gjerne en enkel beskrivelse til de som måtte være interesserte eller ha behov for dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
|
![]()
Hei Flemming - velkommen! Jeg var tung bruker av 'gamle LETIS' på FBU, så dette er et hyggelig emne.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Heisann og takk. Jeg treffer stadig på folk som jobbet med "forløpern" til LETIS på FBU, og har også fått hørt utsagnet: det var bedre før :-) Men sånn er det ofte når man kommer med noe nytt, noe LETIS var for ca 10-12 år siden. LETIS har fungert meget bra til sitt formål gjennom mange år nå, men det er muligens på tide med en "fornying" igjen. Vi får se hva vi klarer å få til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|