![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Noen som har noen hotellanbefalinger i Hong Kong? Hvor er det greiest å bo og noen tips til hva man "må" gjøre?
Har uansett en venninne som bor det så litt lokal guiding får jeg, men hadde vært bra med noen innspill herfra også |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg kan anbefale å bo på Kowloon siden. Hyggelig atmosfære, god shopping og spennende restauranter, samt muligheter for å gå litt unna det hele og oppleve andre ting.
Når du skal over til Hong Kong øya er det bare å kaste seg på Star Ferry som går så og si hele tiden. Fin tur over fjorden med utsikt begge veier. Det er også artig å stå på Kowloon siden v/ Star Ferry og se over på Hong Kong og det daglige lysshowet: ![]() Da jeg var der i desember 2009 bodde vi på Butterfly On Prat; et lite og rimelig businesshotell, med svært hyggelig betjening og god service. Hotellelet ligger svært sentralt (omtrent midt i store shopping områder) og det er ca. 10 min å gå ned til havnen og Star Ferry. På vei ned kan du gå innom Peninsula eller Shangri-la og spise frokost, førstnevnte er hvertfal et must når man er i Hong Kong! For et hotel! Victoria Peak er jo et must for mange og gir en super utsikt over hele byen. En tur ut på Dragon I blir garantert en fuktig kveld... Ellers er du jo i verdens Dim Sum hovedstad, og Luk Yu og City Hall er begge supre steder for å spise dette fantastiske måltidet (som jeg gjerne skulle sett flere steder serverte i Norge..). Og hvis du skulle være så heldig å være på utkikk etter et nytt ur er prisene nokså hyggelige i HK... en Tag Heuer Aquaracer er omtrent 5 laken billigere enn i Norge, en Breitling Navitimer kan nærme seg 10 laken i besparelse..
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 14-05-2010 at 16:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Aug 2009
|
![]()
Jeg var i HK i vinter og kan anbefale Nathan Hotel ved Nathan rd, Kowloon. Helt greit hotell (ikke noe luksus) som tilbyr akseptabel standard. Ligger noen minutters gange fra Jordan station. Av ting som kan anbefales er å ta en tur til Disneyland. Sikkert ikke så stort som det i Paris eller Orlando, men verdt turen uansett. Victoria Peak og Symphony of Lights er noe som må sees. Andre ting som kan være interessant er å ta turen til Ngong Ping for å se Big Buddha på Lantau Island. Turen kan tas med taubane (verdens lengste tror jeg) og da får du også utrolig fin utsikt over Chek Lap Kok Airport. I Canton rd finner du f.eks Louis Vuitton og Gucci hvis du har tenkt til å shoppe. Prisene tror jeg er ganske greie i forhold til andre steder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
|
![]()
Jeg følte at det var mer "turist-ting" på Kowloon-siden, mens det var mer business-aktig på City-siden. Sist jeg var i HK bodde jeg først noen dager på et ganske kjedelig hotell på Kowloon, før jeg så flyttet over til Grand Hyatt Hong Kong, som jeg må si er det beste hotellet jeg har bodd på. Nydelig bassengområde med utsikt mot Kowloon, stilige rom og en nydelig lobby. Synes det var svært godt servicenivå der, men det var også ganske dyrt.
http://hongkong.grand.hyatt.com/hyatt/hotels/index.jsp |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hong Kong har nogle af verdens bedste hoteller, fx Peninsula og Intercontinental i Kowloon. Men de er begge ret dyre. I stedet kan du vælge Intercontinental Grand Stanford eller Renaissance Hong Kong Harbour View. De ligger begge i samme område i den sydlige del af Kowloon som Peninsula og IC. Jeg kan varmt anbefale begge, og de kan som regel bookes til fair pris.
Jeg er i Hong Kong 3-5 gange per år, og bor som regel på et af de to nævnte hoteller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg har også behov for en natt på et flyplasshotell i HK. Noen som har noen erfaringer derfra?
Har kikket litt på Regal Airport (som ligger i gå avstand) og Novotel City Gate, noen her som har prøvd noen av de? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Har prøvd Marriott SkyCity Hong Kong, nytt og fint. Prisen var heller ikke så dum sist vi var der.
Et par bilder i slutten av dette innlegget fra en tidligere TR: http://forum.flyprat.no/showpost.php...6&postcount=35
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 19-05-2010 at 14:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har sjekket opp priser på endel hoteller og sett litt på beliggenhet. Virker som følgene virker være gode valg:
Kowloon: - Stanford Hillview - Royal Pacific Hotel & Towers - Hotel Panaorama by Rhonda - Empire Hotel Kowloon Hong Kong: Empire Hotel Hong Kong Cosmopolitan Hong Kong Så er det noen som har noen erfaringer fra de nevnte? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Grand Hyatt ligger jo paa oya og er en flott eiendom, en av de beste Hyatt hotellene. Trives bedre aa bo i Kowloon, Peninsula og Intercontinental anbefales. Utsikten fra de store rommene paa Intercontinental er fantastisk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er akkurat nå i Hong Kong. Bor på Panda hotel, ett rimlig sted å bo. Dog det er en tur med taxi på 15 min ned til sentrum. Hotellet synes jeg er helt greit.
![]() |
#12 |
Newcomer
|
![]()
Langham Place er et av mine favoritthotell. Det ligger i Mongkok. Kjempe sentralt!
Metro og kjøpesenter finner du i nabobygningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Hva er forresten anbefalte transportmetode fra flyplassen og inn til byen? Taxi, tog eller buss?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Buss funker veldig bra, ellers er heller ikke taxi direkte ran. Prøvde begge deler i mars.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Benyttet buss sist gang jeg var i Hong Kong og det fungerte aldeles utmerket. Går vel også flytog, men den har jeg ikke testet.
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Jeg pleier da heller aldri å ta buss fremfor flytoget til OSL.. Kun et stopp mellom flyplassen og Kowloon/Hong Kong.. ![]()
Next up: Mye moro! - Star Alliance Gold / One World Sapphire Last edited by LNv22; 01-07-2010 at 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg har prøvd både flytoget og bussen - begge deler gikk veldig greit - men vil nok velge det som er best i forhold til hotellets plassering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Taxi til døra!
Man drar da vel ikke rundt på kofferter i bygatene, gjør man vel? |
![]() |
![]() |