![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei alle.
Tenkte jeg skulle lage en liten tråd om hvordan det ser ut når man tar bilder litt fra oven. Vil gjerne vise smått og stort fra noen timer på BGO om interessen er til stede. Vil dele tråden opp i flere deler, f.eks en med småfly, en med litt kjøretøy og annet fra dagliglivet, og selvfølgelig med de større flyene som trafikerer Flesland. Gjerne og noen helikopterbilder som en avsluttning. Legger ved to bilder, det første av en medspotter, selv om jeg helst tror det var de nydelige vaflene jeg fikk opp på taket som fristet mest. ![]() Neste bilde er av Fonnafly sin C-206 LN-SEA som kom inn fra sjøflyhavna i Sandviken. ![]() Så det er bare å gi en lyd, så skal jeg starte denne tråden på skikkelig vis om dere vil se. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Yess!
![]() Men hvordan kom du deg opp på taket? ![]()
Canon 7D Sigma 10mm Fisheye F2.8 EX HSM ![]() Sigma 10-20mm F4-5.6 EX HSM Canon 24-105L F4 IS USM Canon 70-200L F2.8 IS USM Canon 100-400L F4.5 - 5.6 IS USM Last edited by Toby91; 29-05-2010 at 17:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Kjempe!
![]() Einaste flyplassen eg har tilgang til ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Okey, da får vi start litt forsiktig på denne tråden.
Begynner med litt smått og noen bilder av andre ting på en flyplass. Desverre meget variabel kvalitet på noen bilder, men dere overlever nok. ![]() Folkene som styrer det hele sitter her. ![]() Cessna 152 LN-NVK. Jeg tror denne er i privat eie. ![]() Cessna 172P LN-RAB privat eie. RAB er det flere fly som har hatt ![]() ![]() Cessna 182P G-IATU, i dag LN-ATU i privat eie. ![]() Cessna T-210M Turbo Centurion II LN-BEN privat eie. ![]() Cessna U-206G Turbo Stationair II LN-HON fra Fonnafly. Desverre så hadde denne sett bedre dager. ![]() Leder 1 kjører mye rundt på en flyplass hele dagen. ![]() ![]() Alltid kjekt å se denne på Flesland, neste gang blir det vel gjerne som landfly. Cessna 208 Caravan LN-SEA fra Fonnafly. ![]() ![]() Reims Cessna 172M Skyhawk LN-MTC, eier Bergen Air Transport men brukt av Bergen Aero Klubb. ![]() Piper PA-28-161 Warrior II LN-BGQ, eier A. Skaatun, innleid Bergen Aero Klubb. ![]() Piper PA-28-161 Warrior II LN-BTS, eier Bergen Aero Klubb. ![]() Fuel må til, og her er to av de som bringer den rundt på flyplassen. ![]() ![]() Slutter her for en stund, jeg er nok sterkt tilbake med flere ting som går på minst 4 hjul, og selvfølgelig fly og helikoptre. Enjoy. Last edited by Piddien; 30-05-2010 at 02:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott med småfly og kjøretøy fra flyplassen. Keep'em coming.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott vinkel!
![]() ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Fine bilder!
Det er en C182 ![]() LNBGQ ble solgt fra BAK i fjor, iflg. bak.no er maskinen for tiden innleid av klubben.
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Starship har rett om at G-IATU (i dag LN-ATU) er en Cessna 182.
Ellers er A Skaatun eier av LN-BGQ, og vi leier den inn til BAK for 100 timer for å hjelpe til på skolesituasjonen etter uhellet med MTC. SAS eller BAT hangaren du var oppå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
mye fin GA der
![]() ![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei igjen.
Takk for korreksjoner, har prøvd å rette på tingene, og håper det er rett nå. Fortsetter litt med noen flere bilder. En annen av AVINOR sine biler som du titt og ofte ser rundt, enten på inspeksjoner eller de frakter folk til og fra f,eks GA området. ![]() Minibussen til AVINOR blir ofte brukt til å frakte folk til og fra GA området også. ![]() Nei, vi får vel hive oss inn med noen flybilder igjen. Først ut er Danish Air Transport med ATR-42 OY-CIR. ![]() ![]() Neste er Airwing med sin Beech A100 King Air LN-AWA. ![]() KLM med Boeing 737-306 PH-BTD. ![]() ![]() Så Norwegian med Boeing 737-31S LN-KHA. Her er en liten nøtt for det skarpe øyet i gjengen. Er en liten detalj med dette flyet som bare denne og en til har i forhold til de andre maskinene i Norwegian sin flåte. Er det noen som ser det? Premie er en kaffe på Statoilen på Flesland. ![]() ![]() ![]() ![]() Norport bruker ofte denne bilen når de enten frakter folk, skal ta i mot en maskin, eller bare tøffer litt rundt. Tar jeg ikke feil så er det N.T.L som her kjører den, og som jeg hadde 6 mnd. i midtøsten sammen med. ![]() Fortsettelse vil følge, enjoy, og takk for hyggelige kommentarer og korreksjoner av fakta. ![]() Last edited by Piddien; 30-05-2010 at 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hmm. Å sitte på et hangartak, spise vafler og fotografere fly høres ikke ut til å være det dummeste å finne på gitt. Mange fine bilder her - så hold deg på taket "Karlson"!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er ikke det dummeste en kan gjøre nei, å finne seg et hangartak, få nystekte vafler med jordbærsyltetøy og ta bilder av livet på en flyplass. Det finnes dager hvor livet virkelig føles utrolig deilig.
![]() Men nok mas, her kommer noen bilder til. S-92 LN-OQC fra CHC stod å samlet krefter til en ny shuttle flight. ![]() S-92 LN-ONO fra Norsk Helikopter/Bristow kom inn etter en shuttle flight. ![]() Fokker 50 LN-RNC kom tuslende inn. ![]() ![]() Canadair CRJ-700 D-ACPJ fra Lufthansa kom innom en tur i det fine været. ![]() ![]() ![]() Super Pumaene LN-OHJ og LN-OHG fra CHC stakk til sjøs med nye mannskaper. ![]() ![]() SAS Norge sin Boeing 737-505 LN-BUG tok av og forsvant. ![]() Widerøe kom innom med Bombardier Dash 8-Q400 LN-WDE. ![]() ![]() ![]() LN-ONO fylte på med ny innmat. ![]() ![]() Det var det for denne omgang, mer følger senere i dag. Nå er det en tur ut i det fine været, og ja, tror det blir en tur til Flesland for å ta noen bilder. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ikke pluggede eyebrows? NEI, var ikke akkurat det jeg tenkt på, men et godt forslag.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det stripene på den DME antennen under buken?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jepp, var akkurat den detaljen jeg tenkte på
![]() Bra observert. Kaffe på Statoil etter nærmere avtale ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Litt bilder fra mai @ BGO + oppstart JFK-BGO | Tom McNikon | Bilder & foto | 4 | 22-10-2014 16:18 |
OSL 19 mai 2009 | JanSev | Bilder & foto | 2 | 19-05-2009 17:17 |
BGO 01 Mai 2009 | Tom McNikon | Bilder & foto | 3 | 14-05-2009 14:58 |
DK704 4. mai 2009 | sirpjalle | Register- og ATC-Forum | 4 | 05-05-2009 20:57 |
LN-NOL på Flesland 1 Mai 2009 | Tom McNikon | Bilder & foto | 2 | 04-05-2009 20:00 |