Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyteknisk forum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-07-2010, 18:24   #1
kjeng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
Default 737-800 på SMI

Tilbake i norge etter en god ferie 100 meter fra SMI sin rullebane. fascinerende! Dessverre gikk kameraet i bakken på gardermoen på vei på ferie, så blir dårlig med bilder fra min side..

Men, mine spørsmål går på følgende:

Tuifly Nordic opererer OSL - SMI med 738 med 189 seter.. SMI har en rullebane på 2100 meter og OSL - SMI er 1480 nm i følge great circle mapper..

Hvordan ligger dette an i forhold til limits på flyet med tanke på rullebanelengde og mengde drivstoff flyet trenger? Vet at 752-en som skulle til ARN ble annonsert med fuelstop i SKG..
__________________
kjeng is offline   Reply With Quote
Old 10-07-2010, 18:50   #2
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
Default Re: 737-800 på SMI

Det er nok helt på grensen ... 'Fuelstop ved behov' ..

Regner med at dere fløy direkte, siden du spør på den måten? FBU var til sammenligning 2200m, og det meste gikk greit derfra.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 12:01   #3
kjeng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
Default Re: 737-800 på SMI

Jess, vi fløy direkte oppover igjen..
__________________
kjeng is offline   Reply With Quote
Old 11-07-2010, 15:36   #4
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold
 
Dag Johnsen's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
Default Re: 737-800 på SMI

Heisann,

Gaar du inn paa Boeing sin web side http://www.boeing.com/commercial/air...ps/737sec3.pdf vil du finne performance tabellene for alle B737 modellene.

Som et eksempel saa kan en B737-800 m/winglets step cruise 31-35-39,000, standard day, zero wind, 200 NM alternate og typisk mission reserve fly opp til 2,100 NM ved MAX ZERO FUEL WEIGHT (138,300 lbs/62,732 Kg).

Ved 2,100 m rullebane SEA LEVEL kan det se ut som du er begrenset til MAX TO 165,000 lbs/75,000 Kg mot MAX DESIGN TO 174,200 lbs/79,016 Kg). Da har du valget mellom passasjerer eller fuel for aa faa MAX RANGE...

Ser ikke ut som den turen du beskriver skulle vaere noe problem...

Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets!
Dag Johnsen is offline   Reply With Quote
Old 12-07-2010, 10:48   #5
kjeng
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
Default Re: 737-800 på SMI

Fantastisk Dag - mange takk!
__________________
kjeng is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? ArneAustenaa Småprat 10 27-09-2011 23:47
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? ENZV Småprat 6 22-06-2011 08:49
PacMin 1/100 SAS 737-700w og 737-800 jewer Samlerhjørnet 1 31-10-2010 13:48
Fra en 737-300 til en 737-800 NG ? ENZV Flyforum 14 04-05-2009 23:41


All times are GMT +2. The time now is 11:07.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.