![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
|
![]()
Tilbake i norge etter en god ferie 100 meter fra SMI sin rullebane. fascinerende! Dessverre gikk kameraet i bakken på gardermoen på vei på ferie, så blir dårlig med bilder fra min side..
Men, mine spørsmål går på følgende: Tuifly Nordic opererer OSL - SMI med 738 med 189 seter.. SMI har en rullebane på 2100 meter og OSL - SMI er 1480 nm i følge great circle mapper.. Hvordan ligger dette an i forhold til limits på flyet med tanke på rullebanelengde og mengde drivstoff flyet trenger? Vet at 752-en som skulle til ARN ble annonsert med fuelstop i SKG.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Det er nok helt på grensen ... 'Fuelstop ved behov' ..
![]() Regner med at dere fløy direkte, siden du spør på den måten? FBU var til sammenligning 2200m, og det meste gikk greit derfra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
|
![]()
Jess, vi fløy direkte oppover igjen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann,
Gaar du inn paa Boeing sin web side http://www.boeing.com/commercial/air...ps/737sec3.pdf vil du finne performance tabellene for alle B737 modellene. Som et eksempel saa kan en B737-800 m/winglets step cruise 31-35-39,000, standard day, zero wind, 200 NM alternate og typisk mission reserve fly opp til 2,100 NM ved MAX ZERO FUEL WEIGHT (138,300 lbs/62,732 Kg). Ved 2,100 m rullebane SEA LEVEL kan det se ut som du er begrenset til MAX TO 165,000 lbs/75,000 Kg mot MAX DESIGN TO 174,200 lbs/79,016 Kg). Da har du valget mellom passasjerer eller fuel for aa faa MAX RANGE... ![]() Ser ikke ut som den turen du beskriver skulle vaere noe problem... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Hamar
Posts: 123
|
![]()
Fantastisk Dag - mange takk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Merker man forskjell på å være i en 737-300 og en 737-800 ? | ArneAustenaa | Småprat | 10 | 27-09-2011 23:47 |
Hva foretrekker pilotene: 737-300 eller 737-800? | ENZV | Småprat | 6 | 22-06-2011 08:49 |
PacMin 1/100 SAS 737-700w og 737-800 | jewer | Samlerhjørnet | 1 | 31-10-2010 13:48 |
Fra en 737-300 til en 737-800 NG ? | ENZV | Flyforum | 14 | 04-05-2009 23:41 |