![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som ganske vanlig nordmann er jeg ute etter å gjøre et godt taxfreekjøp (Duty Free) når jeg er ute å reiser. Synes derfor det er litt fornøyelig å studere eventuelle tilbud på nettet før jeg reiser. Spesielt synes jeg gode tilbud på Champagne og maltwhisky er interessante.
Men det slår meg hvor få butikker som i 2010 ennå ikke har kommet opp med skikkelige nettsider. F.eks. finner jeg ingenting på Munchen og svært lite på Barcelona. Heller ikke Rygge har klart å komme opp med noen sider med tilbud/priser ennå. Hva kan denne sendrektigheten skyldes? OSL har jo utmerkede sider, med full oversikt over sortimentet. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Nå er Avinor statlig noe Rygge ikke er, så det ville ikke overraske meg det minste om det var ulovlig for Rygge å reklamere for noe som helst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Avinor driver ikke tax free-salg. De leier ut plass til Travel Retail Norway, som er de som har konsesjon for å drive tax free-salg på (enkelte) av Avinors flyplass.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Rygge og Torp (Airport Retail Group) har hatt teksten "Still to come" på sine sider siden Rygge åpnet. World Duty Free dekker mange britiske flyplasser: http://www.worlddutyfree.com, med også underkonseptet World of Whiskies. Har fått tilsendt komplette prislister over maltwhisky de har inne fra f.eks. ABZ ved å sende dem en epost. De fleste flyplassene i Gebr. Heinemanns rike dekkes av samlesiden: http://www.travel-value.de/. Trodde de hadde MUC også, men det kan være at de har tapt en anbudsrunde der. En av operatørene på PRG er også gode på nett: http://travel-value.cz. Mens her i nabolaget er jo København, Norge (OSL, TRD, BGO, SVG og KRS) og Arlanda alle gode. Det er vel de jeg er klar over finnes, på flyplasser jeg har vært i Europa. Mange flyplasser der de ikke har noen vettug nettside har jeg av og til forsøkt å sende epost for å høre om sortiment og priser på forskjellige ting - null svar er regelen der. At mange ikke er skikkelige på nett kan det være flere grunner til. En er jo at svært mange land er langt fra så på nett som oss i det kolde nord. En annen grunn kan jo rett og slett være at de vet at de ikke har noe å stille opp med, noe som da lett kan avsløres ved hjelp at en nettside - jfr en passasjer jeg var i kontakt med i fjor sommer etter ankomst fra CHQ. Hun var svært fornøyd med sitt røverkjøp på flyplassen der nede. Bare €125 (ca. 1125 med datidens kurs) hadde hun gitt for en flaske Dom Perignon. Jeg hadde ikke hjerte til å fortelle henne at det var rundt 150 kroner over polpris. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, det var en flott oppdatering! WODF i UK har ofte bra tilbud. Vel, da er det vel bare å vente på at andre kommer etter. Ganske dårlig av Rygge/Torp-forhandlerne, men det skyldes vel at tilbudene ikke er så bra.
Vet ikke hva som har skjedd med MUC, men de ligger ikke inne på travel-value som alternativ. Jeg trodde også MUC var det samme, men ble snytt for et veldig bra roséchampagnetilbud som de fleste andre flyplassene i Tyskland hadde nå i april. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er Heinemann Duty-free/Travel-value som driver på MUC også, men det virker som MUC airport har mer kontroll på sine butikker. Ihvertfall så er oversikten her, inkludert kontaktinfo http://www.munich-airport.de/de/micr...rade/index.jsp
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” Last edited by Superhai; 20-05-2010 at 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Duty Free på ankomst i BGO | peterfox | Småprat | 8 | 11-07-2014 13:24 |
Duty free-priser på ZRH | Fly med oss | Reiseforum | 1 | 05-10-2013 19:28 |
Duty-free og transfer | Maltwhisky | Reiseforum | 1 | 25-01-2008 20:19 |
Kun handle duty free 1 gang | Hurum | Flyforum | 7 | 04-08-2006 12:05 |