![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() Da er det bildene fra neste museum besøkt 13. mai i år. Sammenlignet med East Midlands Aeropark, så er museumet i Coventry flere hakk høyere på rangstigen. Man merker godt forskjellen, spesielt ser man hvor godt flyene holdes. De som ønsker å lese mer om flyplassen og dens fremtid, ta en titt her: http://en.wikipedia.org/wiki/Coventry_Airport I alle tilfeller vil MAM leve videre, og tilknytningen til Armstrong Whitworth er sterk. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I løpet av året vil denne bli satt sammen til et komplett fly. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() forts.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for fin serie av mange "rare" fly. Blir stadig overrasket over hvor mange flymuseer/-samlinger det er på øya i vest.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Se her ja, her var det en interessant samling fly! Mange flotte - og enkelte typisk "britiske". Jeg må si britene har produsert noen snodige fly i sin tid, som f.eks. Fairey Gannet.
Takk for at du la ut bildene - en kjærkommen avveksling til de "vanlige" kommersielle flyene (mulig jeg banner i kjerka nå, men den sjansen tar jeg! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er mange flymuseer og -samlinger på øyene og en fin oversikt finner dere her:
http://www.aviationmuseumguide.co.uk Mange av dem er små, men det finnes da også noen fantastisk fine. Topp fem for de jeg har besøkt til nå er (i alfabetisk rekkefølge): Battle of Britain Memorial Flight, Coningsby Imperial War Museum, Duxford Newark Air Museum, Newark-on-Trent RAF Museum, Cosford Yorkshire Air Museum, Elvington Alle disse ligger litt ut på "landsbygda" i forhold til den vanlige London-turen, og å leie bil er et must for å komme til disse plassene. Et par råd hvis dere nye med å kjøre feil side av veien, lei bil med automatgir til å begynne med og husk også at rundkjøringen går feil vei.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Artig å se hva som er på andre siden av gjerdet til museet!
Du nevnte Air Atlantique i min tråd. Siste gang jeg var på flyplassen for et par uker siden var flyttingen av gjerdet for airside nesten ferdig slik at Air Atlantique blir tilgjengelig for alle og enhver. Blir nok litt enklere å få ta en titt rundt hangarene og hva som gjemmer seg i dem når det er fullført. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
De åpner i slutten av denne uka faktisk. Vi var der før telefonen min fikk et aldri så lite kaffebad... Så jeg fikk snakket med dem
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Alltid mye interessant fra disse museene.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Kjempefine bilder, takk for dokumentasjonen, Coventry frister
![]()
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Alltid spennende med slike bilder. Meget vakkert
![]()
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() Kan heller ikke komme med en tomhendt kommentar, her er et par røde bilder til: ![]() ![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bagasjeoppbevaring DCA eller Air Space Museum? | Discus | Reiseforum | 5 | 02-06-2009 20:13 |
A Smithsonian Air Museum With Room to Spare | Concorde | Bilder & foto | 0 | 05-11-2008 22:18 |
Mid-air mellom to småfly ved Coventry Airport - fem omkommet | Discus | Flyforum | 6 | 19-08-2008 15:59 |
Palm Springs Air Museum | SQ 777 | Flyforum | 0 | 26-11-2007 21:48 |
Yorkshire Air Museum på EuroTour 2-2006 | LN-KGL | TripReports | 7 | 25-08-2006 19:36 |