Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-05-2010, 19:03   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
SAS En hverdagslig forretningreise til KRS

Hadde egentlig ikke tenkt å skrive rapport, men noe må man jo gjöre mens man sitter her i loungen og drikker

Ante fred og ingen fare da sjefen sist fredag kommanderte meg ned til Kristiansand for noen möter og workshop torsdag uken etter. Start klokken 8, betydde at dagstur var utelukket og det ble å fly ned med siste SAS flighten, SK227, kvelden för. Siden jeg skulle ut på tur og hadde fri fredagen måtte jeg også reise tilbake til OSL med SK216 kl 15:45 for min lille helge tur. Relativt rimelig å komme seg ned til KRS og booket en billig billett i L-klasse. På returen var det kun full flex billetter tilgjenglig (bra revenue mngt av SAS ) og måtte derfor opp på J....fordelen var da at jeg kunne velge sete ved bestilling og valgte med da 2A

Etter en litt en nesten vanlig dag på jobben, etterfulgt av en middag i godt selskap hjemme hos meg ble det å "kaste" ut frökna og sette seg i en taxi i rettning Oslo S. Rakk akurat 20:35 Flytoget og var ute i langt bedre tid enn beregnet da jeg ankom OSL 20:55 og flyet skulle gå 21:50. Siden jeg måtte ha med meg bagasje for helgen tur til Warszawa sjekket jeg inn kofferten og kom meg raskt gjennom securty. Hadde tydeligvis karmaen på min side denne dagen for det ble gate 29 og dermed ikke mange metere jeg behövde å bevege meg. Drakk en smoothie mens jeg ventet på at boarding skulle begynne.

Var LN-TUI, en x-BU -700 maskin som skulle ta meg til KRS denne gangen. Hadde värt litt slöv da jeg sjekket inn dagen för for hadde plukket sete 7F som er et vindusete meg begrenset med vindu. Relativt lett last på maskinen som skulle overnatte i KRS for å ta seg av morgen rushet i retur, og var vel maks 60% belegg

Avgang på tid fra 19L og satte kursen rett sörover. Sovnet relativt raskt, men våknet i det tralla kom forbi og fikk meg en kopp te för jeg gled inn i sövn igjen. Våkent 2 minutter för landing og som vanlig når man flyr SAS var man i rute. Bagasjen kom også etter 2 minutter og en hev meg inn i en taxi til sentrum og Scandic hotellet og gikk og la meg nesten med en gang.

Ruturen dagen etter begynte med å dele en taxi med en kollaga ut til Kjevik. Prövde å skrive ut en bag tag og få boarding card, men siden det kun var 26 minutter til avgang gikk ikke det siden innsjekk var "stengt". Dvs siden SAS er fleksible og pragmatiske var ikke det noe problem, det måtte bare gjöres manuelt. Hadde også tydeligvis sjedd noe kluss da jeg sjekket inn på mobilen dagen för for innsjekk var ikke registrert, men siden jeg uansett hadde reservert sete så var det ikke noe problem.

Relativt lang kö i security for å väre på KRS og var boarding på de bakre rader i det jeg kom gjennom, så rakk en tur innom do för det ble tid for boarding for den fremfre halvdelen. Var LN-BRX, en svärt lappet og flikket på -500 som skulle ta meg tilbake til OSL. Hadde opprinnelig 2A, men damen som hadde 2C hadde tatt feil og satt seg på A, men det gjorde ikke noe så satte meg påC istedet. LItt bedre plass på rad 2 enn lenger bak i bussen, så selv med 190 på strömpelessen ble knyttnevetesten bestått med gland. Vil anta belegget ombord var ca midt på 90%-tallet, så bör ha värt en god flight for SAS. Avgang på tid mot nord og pga trafikk ble det en mer östölig rute enn vanlig i fölge kapteinen og effektiv flytid ble närmere 45 minutter, inkludert landing fra nord, hvilket er relativt langt for å väre KRS-OSL. Tok meg en kopp te ombord og tilbrakte resten av tiden å snakke med min kollega på 2D. Ankom aklurat på rute på tross av omveien og parkerte på gate 26 så det ble en kort vei til bagasje leveringen. Litt usikker på hvor lenge jeg ventet, men gik vel 5-10 minutter för bagasjen til de få av oss som hadde sjekket inn bagasje til OSL kom. Tror det bare var 10 stykker som hadde sjekket bagasje til OSL. Resten reiste enten med håndbagasje eller skulle videre.

Når det kommer til OSL-KRS så levere SAS varene. Flyene går stort sett på tid og det går greit å komme seg til og fra dit. Antallet daglige avganger er også brukbart slik at man kan benytte seg av fleksibiliteten det gjör, imotsetning til konkurenten som på KRS-OSL kun har en stusselig avgang etter lunsj

Last edited by Someone; 15-05-2010 at 17:27.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 20:22   #2
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club
 
SQ 777's Avatar
 
Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
Default Re: En hverdagslig forretningreise til KRS

Tusen takk for den... Vi trenger også slike TR...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 21:57   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
Default Re: En hverdagslig forretningreise til KRS

Takk for den fra en rute jeg har flydd noen ganger. Godt å se at de har begynt å bli litt fleksible i KRS på bagasjesiden. Har også prøvd å sjekke bagasje der nede rundt 25 minutter før avgang, uten hell. Når det er mulig å sjekke inn bagasje på OSL 30 minutter før avgang, så bør det også være mulig 25 minutter før avgang på KRS. I SVJ f.eks., så er det ingen problemer 15 minutter før avgang.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 06-05-2010, 22:08   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: En hverdagslig forretningreise til KRS

Hyggelig rapport
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 05:53   #5
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,420
Default Re: En hverdagslig forretningreise til KRS

Bra rapport - og ikke ulik mine erfaringer...
EB is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 12:40   #6
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: En hverdagslig forretningreise til KRS

Takk en hyggelig liten innenlandsrapport! Bygger godt opp under egne erfaringer.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 07-05-2010, 12:54   #7
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,309
Default Re: En hverdagslig forretningreise til KRS

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Takk for den fra en rute jeg har flydd noen ganger. Godt å se at de har begynt å bli litt fleksible i KRS på bagasjesiden. Har også prøvd å sjekke bagasje der nede rundt 25 minutter før avgang, uten hell. Når det er mulig å sjekke inn bagasje på OSL 30 minutter før avgang, så bør det også være mulig 25 minutter før avgang på KRS. I SVJ f.eks., så er det ingen problemer 15 minutter før avgang.
Første gang jeg hører at de har vært fleksible. Jeg har selv kommet 29 minutter før avgang, og svaret er bare sorry mac!

Ekstra komisk har det vært da når jeg har dradd med trillebag'en gjennom sikkerhetskontrollen og ombord i flyet. Blir da alltid bedt om å la kofferten stå igjen så de kan ta den i buken. Så da er man jo like langt.

Når kommer flyselskapene til å innføre: Bær med deg din egen baggasje ut til flyet som standard prosedyre??

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
DY regs til KRS? 96adrian Register- og ATC-Forum 10 03-08-2013 22:51
Bonustur KRS-LYR-KRS med SAS Fredrik Propell TripReports 35 01-07-2012 10:45
En hverdagslig påsketur AirbusTrond TripReports 9 30-04-2010 10:24
KRS-CPH-KRS idag? Bizflyer Register- og ATC-Forum 2 14-08-2008 23:57
gratulerer til KRS sail4fun Flyforum 4 28-07-2005 00:33


All times are GMT +2. The time now is 02:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.