![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hallo! Kanskje ikke så drastisk som det høres ut, men vi er 3 familier som skal til Bali. Vi reiser på torsdag neste uke, mens de to andre familiene reiser i morgen.
Da flyplassene er stengt pga ash clouds, må vi hive oss rundt for å ha en emergency plan. Hørte på nyhetene at det er spådd utbrudd de neste par ukene. Høres jo skikkelig gøy ut nå som sommerferien står før døren. Noen som har tips på andre områder i Asia man kan dra til, hvor det ikke er så mye regn? En familie er en "regnbuefamilie" så alle områder kan vi ikke dra til. Thailand, Vietnam etc? Takk for tips. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
- Sulawesi: Fly inn til Makassar (UPG), skal være en del steder i området der, også lenger nord på øya. Ulempen er at det er en ganske stor øy, men tror sesongen skal være ganske bra nå. Unngå øst-Indonesia pga. regn. - Både øst- og vestkysten av Malaysia skal være ganske bra nå. Tilgjengelige også. - Dropp Sør-Vietnam (regntid), men dra gjerne til Nord-Vietnam som har sommer nå. Litt usikker på strendene der, men typiske turiststeder er vel helt ok. Ikke turkistblått hav, men bra badetemperatur. - Filippinene? Jeg kjenner ikke til sesongene der osv. Du vurderer ikke en USA-tur i stedet, da? Sommer der nå også :-) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for tips alle sammen. Vi drar nok uansett til BKK så får vi se hva vi gjør videre. USA har vært de siste 3 årene, så vi skulle satse på Asia i år. Får se hva som skjer...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Hmm.. Vi stikker nedover om ikke alt for lang tid. Vi er ikke så veldig fleksible med tre små barn på slep.
Hvor mye vil da reiseforsikring dekke dette i worst case? Flybilletter (Cathay), hotell i Hong Kong og hotell på Bali er allerede prepaid. Takker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Er vulkanutbrudd som er grunnen her, så forsikringsselskap dekker nok ikke mye her dessverre. Går under naturkatastrofe dette.
Så også at de 5 nærmeste flyplassene til Bali var stengt på ubestemt tid nå.. Ang andre reisemål kan Vietnam absolutt anbefales, men man er avhengig av visum her vel.. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
https://en.wikipedia.org/wiki/Visa_policy_of_Vietnam Stiller meg for øvrig bak anbefalingen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Takk for update espenlok!
Jeg har Dansk pas nemlig, så jeg måtte ha visum når jeg var der for noen år siden. (Og det tok tid husker jeg.....) Ser nå at også Danmark står på listen over de som slipper. verden går fremover.. haha Tok selv dykkesertifikat i Nha Trang, men flydde hele landet rundt i 3 uker, så fikk sett alt. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da er DPS åpen igjen og satser på at det roer seg med askefaste pax.
Gleder meg til Bali. Blir C med LX OSL-ZRH-SIN og SQ til DPS, samt Y DPS-BKK med TG og C BKK-OSL. Skal prøve å snekre sammen en TR. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Vi kom oss så vidt til Bali i går fra Bangkok. Flyet gikk opprinnelig kl 06:00 lokal tid, men ble forsinket til kl 09:00. Ca en time etter takeoff fikk vi beskjed om at vi måtte returnere til Bangkok, etter 1 time med fuelburn landet vi i Bangkok. Etter vi landet i Bangkok fikk vi ny avgangstid kl 16:00, og vi landet trygt på Bali ca kl 20:30.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Born to run
|
![]()
Håper det ordner seg for alle som skal både fra og til, unner ingen å få kødda til en slik reise...... Litt happy for at vi selv kom hjem dagen etter at DPS ble stengt.
RIBRO, gleder meg til TR, og å se hva dere finner på. Kanskje vi får noen tips til vår neste tur :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Vi tok det rolig og de tre små blonde var i form så vi ble godt tatt vare på. Vi ble sjekket inn på Regal hotell og fikk tre!?! rom til disposisjon. Vi fikk full restaurant buffet til lunsj og 1600 hkd til mat i restaurantene på hotellet. Dette er jo bra når det er "act of God"? Opp igjen i morgen og prøver avgang 0915. Setter pris på om noen har noen updates. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ja, hvis du ser den Centurion-kjerra i bakgrunnen, så har de nettopp går til anskaffelse av et par skrytemodeller ho Atlantic Models. Her har du litt å fordrive tiden med iallefall.
![]() https://www.facebook.com/pages/Atlan...939?fref=photo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trip Report sommeren 2016 Sør-Øst Asia | staale | TripReports | 37 | 27-08-2016 12:24 |
Ideer om destinasjoner for sommeren 2015? Hvor bør jeg reise 2015? | robertaas | Reiseforum | 69 | 15-03-2015 20:03 |
Trygt vær - Asia om sommeren | MisterOlsen | Reiseforum | 12 | 27-04-2013 17:42 |
Trenger reisetips blant folket | Ståle | Reiseforum | 31 | 13-12-2011 14:17 |
Trenger reisetips i Mai | flyKSU | Reiseforum | 1 | 26-01-2008 10:24 |