Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 30-04-2010, 13:24   #1
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

SAS Gjensidige er ny SAS EuroBonus-partner

I første omgang på forsikring i Sverige.

Quote:
Förena nytta med nöje och tjäna EuroBonus Extrapoäng när du tecknar din försäkring hos Gjensidige.
http://www.sas.se/sv/EuroBonus/EuroB...dige/?vst=true
Old 30-04-2010, 13:40   #2
Concorde
BA Concorde Sep 1998

Concorde's Avatar

Default Re: Gjensidige er ny SAS EuroBonus-partner

Concorde is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2010, 14:08   #3
O_K_
ScanFlyer Silver

Kommer det der til norge blir det jubel! Hadde passet meg bra å få litt ekstra igjen for alt jeg betaler til Gjensidige...
Old 30-04-2010, 18:45   #4
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Er det noen som tror disse poengene kommer helt gratis og bidrar til et mer effektivt samfunn?
AirbusTrond is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2010, 20:38   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Godt sagt AirbusTrond, hva med å gi mer poeng til de som flyr....

Jeg trenger 225 poeng for å passere en grense for å kunne tømme EB kontoen til null ( har forlengst forlatt EB ).

Herlig fant jeg ut her om dagen. Hvert kjøp hos Inkmann ( billig blekk og laserpulver ) får jeg 500 poeng. Holder jeg kjøpet til en pulverkassett til kr 600får jeg mye mer poeng enn fly SAS til kr. 600 i Europa. Handler mye her i løpet av året og vil da selvfølgelig bestille en kassett av gangen dersom jeg fortsatt var EB medlem.. Men kona trenger litt for å nulle ut også...

Er ikke dette flyselskap ?
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2010, 20:57   #6
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by AirbusTrond View Post
Er det noen som tror disse poengene kommer helt gratis og bidrar til et mer effektivt samfunn?
Nei, men det belønner de som er lojale

Quote:
Originally Posted by SQ 777 View Post
Er ikke dette flyselskap ?
Jo, men det betyr ikke at man ikke kan samarbeide med andre bransjer Ser man på USA som ligger foran oss på bonuspoeng frontet har man lenge fått poeng for alt mulig rart der, og bonusprogrammene har utviklet seg til en viktig inntekt- og finansieringskilde for flyselskapene
Old 30-04-2010, 21:04   #7
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Nei, men det belønner de som er lojale
Lojale mot hvem?
Old 30-04-2010, 21:58   #8
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Quote:
Originally Posted by gustavf View Post
Lojale mot hvem?
Lojalitet mellom kunde og leverandør
Someone is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2010, 22:22   #9
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Lojalitet mellom kunde og leverandør
Joda, men her var det snakk om poeng i et flyselskaps lojalitetsprogram for å velge et bestemt forsikringsselskap.

Belønner flyselskapet deg for å være lojal mot forsikringsselskapet? Belønner forsikringsselskapet deg for å være lojal mot flyselskapet?
Old 30-04-2010, 23:34   #10
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Kanskje endel her burde se hvordan bonus programmene fungerer i resten av verden.
At SAS endelig kommer etter er på tide.
Flott at man i teorien kan kjøpe forsikringer, og andre ting å så ende opp med en "gratis" flytur.
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2010, 01:16   #11
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Kanskje endel her burde se hvordan bonus programmene fungerer i resten av verden.
At SAS endelig kommer etter er på tide.
Flott at man i teorien kan kjøpe forsikringer, og andre ting å så ende opp med en "gratis" flytur.
Lurer på hvilken økonomisk modell man benytter hvis man tror at man får en "gratis" flytur.

Vil jeg ha en flytur så kjøper jeg en flytur, ikke forsikringer hos et forsikringsselskap.
Old 01-05-2010, 10:52   #12
ILS2
ScanFlyer Gold

Folk maa slutte aa ha et saa sort/hvitt-forhold til bonuspoeng. Naar Gjensidige tilbyr bonuspoeng til kunder som "melder overgang" fra andre selskap (eller nytegner), har de kjoept disse poengene av SAS EuroBonus. Hvor mange poeng og til hvilken pris, vites ikke, men aa automatisk anta at dette blir en kostnad som belastes kundene er selvsagt bare sproeyt og sludder. Den kostnaden kan f. eks. hentes fra Gjensidiges markedsfoeringsbudsjett, for det er jo nettopp det dette er: Markedsfoering.

Jeg har for oevrig saapass tro paa enkeltindivider at de evner aa vurdere hvilket forsikringstilbud som er best, uavhengig av om det gir poeng eller ei. Hvis ikke Gjensidige naar opp der, vil ikke 500 poeng (eller hvor mange poeng det naa er) til eller fra gjoere noen forskjell.

Jeg er i tillegg helt enig i de som sier at SAS EuroBonus ikke maa glemme aa beloenne de som faktisk flyr. For meg virker det litt som om de er litt for fokusert paa aa fly rundt til bedrifter og selge sine bonuspoeng, i stedet for aa gi passasjerer noen ekstra incentiver for aa fly med selskapet. Hjelper ikke med et rikt EuroBonus hvis moderselskapet gaar konkurs p.g.a. faa passasjerer og daarlig inntjening...
ILS2 is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2010, 02:06   #13
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

SAS Re: Gjensidige er ny SAS EuroBonus-partner

Quote:
Lurer på hvilken økonomisk modell man benytter hvis man tror at man får en "gratis" flytur.

Vil jeg ha en flytur så kjøper jeg en flytur, ikke forsikringer hos et forsikringsselskap.
Igjen.
Kanskje, spesielt AirbusTrond burde se hvordan disse programmene fungerer i resten av verden, og legge merke til "-" tegnene!

Hvis du synes det er så dumt at du hiver hodet i veggen av å få en flyreise etter x antall kjøp av forsikting, og eventuelle andre varer og tjenster så er jo det trist..
Jeg for min del tar imot slikt med glede.

Synes det er flott at også SAS ( endelig ) knytter til seg samarbeidspartnere hvor man kan opparbeide seg bonuspoeng.
Dette er positivt for alle. Håper det snart også kommer i Norge.
Men selvfølgelig, skal man ha en tur, og dette er den eneste turen på en stund.
Ja da kjøper man selvølgelig kun flybilletten.
Old 02-05-2010, 08:07   #14
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Enkelt - Gjensidige ser fordelen av å knytte seg opp til SAS sin kundebase og er villig til å betale SAS for dette. De som ikke liker dette er vel ansatte hos konkurrenter av begge selskap...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2010, 10:20   #15
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Igjen.

Dette er positivt for alle..
Er det positivt for alle? Dette innebærer selvsagt generelt dyrere forsikringer og dyrere flybilletter. Og ikke minst blir mindre oversiktlig for kundene, fordi det er enda flere parametre enn pris å forholde seg til. De som til syvende og sist betaler for dette er de som synes bonusprogram og tilleggstjenester som ikke har noe som helst med det opprinnelige produktet å gjøre er noe stort tøv, og derfor av prinsipp holder seg unna å bli fanget i et slikt system. De som tjener på det er selvsagt de som administrerer disse tilbudene. Og det er min oppriktige mening at deres arbeidsinnsats kunne vært satt inn andre steder. Det er min mening om saken. Men vi lever i et fritt samfunn - det må være lov å glede seg over å samle bonuspoeng ved å kjøpe en Gjensidige-forsikring.

Last edited by AirbusTrond; 02-05-2010 at 10:27.
Old 02-05-2010, 11:33   #16
gustavf
ScanFlyer Mile High Club

Galley Slave
Global Moderator

gustavf's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Enkelt - Gjensidige ser fordelen av å knytte seg opp til SAS sin kundebase og er villig til å betale SAS for dette.
For Gjensidige sin del virker denne dealen grei. De er vel et relativt lite forsikringsselskap i Sverige, som betaler for å få eksponering mot SAS-kunder.

Det som undrer meg mer er at SAS ser ut til å dra inn veldig mye i et program som de har for å oppnå hovedsakelig en ting, å gjøre det lite attraktivt for de største flykundene deres å velge andre flyselskaper. Noen få poeng til kunder av et (mer eller mindre) tilfeldig forsikringsselskap gir kanskje noen kroner i kassa, men neppe mer lojale kunder.
Old 03-05-2010, 11:27   #17
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Er det positivt for alle? Dette innebærer selvsagt generelt dyrere forsikringer og dyrere flybilletter. Og ikke minst blir mindre oversiktlig for kundene, fordi det er enda flere parametre enn pris å forholde seg til. De som til syvende og sist betaler for dette er de som synes bonusprogram og tilleggstjenester som ikke har noe som helst med det opprinnelige produktet å gjøre er noe stort tøv, og derfor av prinsipp holder seg unna å bli fanget i et slikt system. De som tjener på det er selvsagt de som administrerer disse tilbudene. Og det er min oppriktige mening at deres arbeidsinnsats kunne vært satt inn andre steder. Det er min mening om saken. Men vi lever i et fritt samfunn - det må være lov å glede seg over å samle bonuspoengved å kjøpe en Gjensidige-forsikring.
Ja jeg mener dette er positivt for alle.
Fordi dette er noe Gjensidige betaler for til Eurobonus, i alle fall kostnadene Eurobonus har med dette.
Videre synes jeg det er tragisk at flyselskapenes bonus program får så mye uberettiget kritikk. Det finnes lojalitets programmer i alle bransjer, men dette er noe man aldri hører noe om. Ja det er kostnader knyttet til dette.
Men i alle bransjer ser man fordelen med å knytte kunder til seg.
Om dette bidrar til syvende å sist gjøre flybilletter dyrere tviler jeg sterkt på. Slik jeg har observert har prisene så å si sunket i gjennomsnittspris de siste årene. Dette samtidig som medlemsmassen har økt, i alle fall for Eurobonus.
Old 05-05-2010, 00:59   #18
LCH
ScanFlyer Crusty

LCH's Avatar

Hvis Gjensidige og andre likesinnede bruker markedsføringsbudsjettene sine på å kjøpe EuroBonus-poeng fremfor å lønne frekke og salgskåte "fjernmarkedsførere" (eller hva dekknavnet for telefonselgere er denne uka) så gjerne for meg.

Jeg er imidlertid redd for at dette er noe som kommer nye kunder tilgode, ikke de som er lojale. Lojalitet er noe bedrifter ikke vet å verdsette.

Posting Rules