![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I første omgang på forsikring i Sverige.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kommer det der til norge blir det jubel! Hadde passet meg bra å få litt ekstra igjen for alt jeg betaler til Gjensidige...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det noen som tror disse poengene kommer helt gratis og bidrar til et mer effektivt samfunn?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Godt sagt AirbusTrond, hva med å gi mer poeng til de som flyr....
Jeg trenger 225 poeng for å passere en grense for å kunne tømme EB kontoen til null ( har forlengst forlatt EB ). Herlig fant jeg ut her om dagen ![]() Er ikke dette flyselskap ? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() Jo, men det betyr ikke at man ikke kan samarbeide med andre bransjer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Joda, men her var det snakk om poeng i et flyselskaps lojalitetsprogram for å velge et bestemt forsikringsselskap.
Belønner flyselskapet deg for å være lojal mot forsikringsselskapet? Belønner forsikringsselskapet deg for å være lojal mot flyselskapet? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kanskje endel her burde se hvordan bonus programmene fungerer i resten av verden.
At SAS endelig kommer etter er på tide. Flott at man i teorien kan kjøpe forsikringer, og andre ting å så ende opp med en "gratis" flytur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Vil jeg ha en flytur så kjøper jeg en flytur, ikke forsikringer hos et forsikringsselskap. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Folk maa slutte aa ha et saa sort/hvitt-forhold til bonuspoeng. Naar Gjensidige tilbyr bonuspoeng til kunder som "melder overgang" fra andre selskap (eller nytegner), har de kjoept disse poengene av SAS EuroBonus. Hvor mange poeng og til hvilken pris, vites ikke, men aa automatisk anta at dette blir en kostnad som belastes kundene er selvsagt bare sproeyt og sludder. Den kostnaden kan f. eks. hentes fra Gjensidiges markedsfoeringsbudsjett, for det er jo nettopp det dette er: Markedsfoering.
Jeg har for oevrig saapass tro paa enkeltindivider at de evner aa vurdere hvilket forsikringstilbud som er best, uavhengig av om det gir poeng eller ei. Hvis ikke Gjensidige naar opp der, vil ikke 500 poeng (eller hvor mange poeng det naa er) til eller fra gjoere noen forskjell. Jeg er i tillegg helt enig i de som sier at SAS EuroBonus ikke maa glemme aa beloenne de som faktisk flyr. For meg virker det litt som om de er litt for fokusert paa aa fly rundt til bedrifter og selge sine bonuspoeng, i stedet for aa gi passasjerer noen ekstra incentiver for aa fly med selskapet. Hjelper ikke med et rikt EuroBonus hvis moderselskapet gaar konkurs p.g.a. faa passasjerer og daarlig inntjening... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Kanskje, spesielt AirbusTrond burde se hvordan disse programmene fungerer i resten av verden, og legge merke til "-" tegnene! Hvis du synes det er så dumt at du hiver hodet i veggen av å få en flyreise etter x antall kjøp av forsikting, og eventuelle andre varer og tjenster så er jo det trist.. Jeg for min del tar imot slikt med glede. Synes det er flott at også SAS ( endelig ) knytter til seg samarbeidspartnere hvor man kan opparbeide seg bonuspoeng. Dette er positivt for alle. Håper det snart også kommer i Norge. Men selvfølgelig, skal man ha en tur, og dette er den eneste turen på en stund. Ja da kjøper man selvølgelig kun flybilletten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Enkelt - Gjensidige ser fordelen av å knytte seg opp til SAS sin kundebase og er villig til å betale SAS for dette. De som ikke liker dette er vel ansatte hos konkurrenter av begge selskap...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det positivt for alle?
![]() ![]() Last edited by AirbusTrond; 02-05-2010 at 10:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Det som undrer meg mer er at SAS ser ut til å dra inn veldig mye i et program som de har for å oppnå hovedsakelig en ting, å gjøre det lite attraktivt for de største flykundene deres å velge andre flyselskaper. Noen få poeng til kunder av et (mer eller mindre) tilfeldig forsikringsselskap gir kanskje noen kroner i kassa, men neppe mer lojale kunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Fordi dette er noe Gjensidige betaler for til Eurobonus, i alle fall kostnadene Eurobonus har med dette. Videre synes jeg det er tragisk at flyselskapenes bonus program får så mye uberettiget kritikk. Det finnes lojalitets programmer i alle bransjer, men dette er noe man aldri hører noe om. Ja det er kostnader knyttet til dette. Men i alle bransjer ser man fordelen med å knytte kunder til seg. Om dette bidrar til syvende å sist gjøre flybilletter dyrere tviler jeg sterkt på. Slik jeg har observert har prisene så å si sunket i gjennomsnittspris de siste årene. Dette samtidig som medlemsmassen har økt, i alle fall for Eurobonus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvis Gjensidige og andre likesinnede bruker markedsføringsbudsjettene sine på å kjøpe EuroBonus-poeng fremfor å lønne frekke og salgskåte "fjernmarkedsførere" (eller hva dekknavnet for telefonselgere er denne uka) så gjerne for meg.
![]() Jeg er imidlertid redd for at dette er noe som kommer nye kunder tilgode, ikke de som er lojale. Lojalitet er noe bedrifter ikke vet å verdsette.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Worldhotels ny SAS EuroBonus-partner | FlightDeck | Reiseforum | 0 | 16-03-2012 10:37 |
Hurtigruten ny SAS EuroBonus-partner | FlightDeck | Reiseforum | 6 | 16-02-2011 21:40 |
Ny SAS EuroBonus-partner: Easypark | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 15-09-2010 20:07 |
StopService - ny SAS EuroBonus partner | FlightDeck | Reiseforum | 1 | 28-05-2010 11:55 |
EF Språkreiser ny SAS EuroBonus-partner | FlightDeck | Reiseforum | 2 | 24-03-2010 13:03 |