![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei. Ser på US Airways sine sider at de kjører en "Visit Oslo/norway" kampanje. Er det slik at US skal sattse litt hardere på ruten i år,eller er dette bare en kickstart til de vanlige sommer ruten som de hadde i fjord?. Hadde vært gøy med hel års rute fra dem også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fint om flere US selskaper går inn på OSL, SAS må jo "føde" ARN og CPH, da trenger ikke den norske stat gå inn med mer penger. Vi må jo synes det er bra og kunne fly dir. USA ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Er nok en kampanje for å prøve å øke salget litt før oppstartet 13. mai ja. US hadde vel, hvis jeg ikke husker helt feil, en noenlunde tilsvarende kampanje i fjor også.
Er spent på hvordan det kommer til å gå med US fra OSL i år. 2x CO til EWR gir økt konkurranse, noe jeg tipper US merker godt. Ser man på prisene til US finner man billige billetter og rimelige bookingklasser nesten hele våren, sommeren og til høsten. Ser dessuten ut som om de sliter med å fylle opp flyene på flere avganger (jamfør usairways.com og søk på flere datoer og setekart), noe MartinL også påpekte tidligere i vinter. Men US var jo såpass fornøyde etter i fjor at de snakket om helårsrute fra høsten 2010, så vi får krysse fingrene. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Skulle gjerne hatt AA til OSL. I det hele tatt er flere OW operatører på OSL sterkt ønsket fra min side.
Når det er sagt er det bra at OSL har et nonstop tilbud til statene, når SAS ikke gidder, så jeg ønsker US all mulig lykke til og håper på bra belegg av høyt betalende kunder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Aldri noe problem å fylle opp om sommeren. Utfordringen er å få det til å gå rundt utenom skoleferien. Ikke noe tegn til at US utvider ennå, men vi får se. Det er ikke for sent ennå.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
På Norske Vinger
|
![]()
Jeg kommer hjem til Norge med US den 16. Mai..... er det noen som skal til OSL på foto oppdrag den dagen?
![]() |
#9 |
På Norske Vinger
|
![]()
Av de nye Europeiske destinasjoner US begynte med i fjor, OSL var ruten som gjorde det best faktisk (i følge US intærne nyheter i alle fall).
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
I følge US airways, er de godt fornøyd med bookingen fra Osl og har fortalt at bookingen allerede er bedre enn på samme tid i fjor.
Det sagt så er jeg ikke like overbevist. I 2009, var belegget for US fra ARN følgende: Mai: 49% Juni 86% Juli 90% Aug 80% Sep 56% (for moderatorer, denne informasjonen ligger ute på nett og er ikke konfisidiell) Tilsammen 36.344 reisende benyttet seg av ruten sommeren 2009. Det betyr at det ikke er bookingen det her kommer ann på, men om yielden er høy nok. Indikasjonen på at Osl booker bedre enn fra Arlanda, tar jeg med en klype salt, da den i sommeren 2009 var svært tilfredstillende i henhold til belegg. Derimot bekrefter flere selskap det vi lenge har spekulert i her inne. Norske "booking" vaner er forbausende ulik våre naboer. Vi booker nærmere avgang og i mindre grad lang tid i forveien. US ønsker å fly hele året og det kan skje allerede fra i høst, men jeg tror det er for tidlig. Når det gjelder CO sin økning, så hadde faktisk CO økning i bookingen fra OSl i 2009, trass i at US airways kom inn. Jeg tror derfor 3 ekstra avganger med CO i liten grad vil påvirke belegget på US.
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 29-04-2010 at 06:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Visit Oslo/Norway Powered by Nature hadde de i fjor også.
Det hyggelige er at man i år kan bestille billetter via US Airways' egne nettsider - dét kunne man ikke i fjor ... Riktignok geleider de folk over til denne siden om man velger norsk som språk: http://www.usairways.com/no-NO/default.html. Prisene er ellers vel en god del høyere i år - i fjor kunne man jo fly til Seattle og San Francisco til 2800 kr. t/r midt i sommerferien. Det er ellers uproblematisk for alle selskaper å fylle flyene fra Skandinavia og USA om sommeren, men de samme selskapene sliter med lavere yield og dårligere kabinfaktor resten av året. Derfor gjør US Airways lurt i å "skumme fløten". |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Fungerer i Firefox og Chrome, prøv eventuelt www.usairways.no
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar Airways Business Class OSL-DOH-SIN-DOH-OSL | MD11 | TripReports | 23 | 03-06-2016 10:14 |
Titan Airways OSL 4/8 (GOT 6/8) | Axel | Spotteralerts | 4 | 05-08-2012 22:14 |
US airways fra Osl | MartinL | Flyforum | 3 | 03-02-2010 17:44 |
British Airways OSL-LHR-OSL | jb1 | TripReports | 2 | 25-05-2009 00:51 |
OSL-RIX-NCE-LHR-OSL med airBaltic og British Airways | LN-AØR | TripReports | 15 | 29-07-2008 17:55 |