![]() |
|
![]() |
#1 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser på flightradar24 nå at TG9519, HS-TGA på vei ut av CPH.
Er ikke 9xxx flighter normalt posisjoneringsflighter? I såfall er det en lang en! Noen som vet noe mer om denne? Får ikke noe mer ut av flightradar. Det står ikke engang hvor den skal, men retningen nå tilsier BKK. Hadde vært interessant å høre historien bak denne! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Klovn
|
![]()
fra www.cph.dk ---> 2200 Bangkok ThaiAirways TG9519 Departed 2215
står noe om noen extra avganger på www.thaiairways.dk mon ikke det har noe med å få folk hjem fra bangkok/thailand pga. den litt vel utrygge situasjonen der?
___________________________ CPH: en flyplass for deg, et hjem for meg... Last edited by RuneGaus; 25-04-2010 at 23:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Etter å ha kikket litt på CPH sin hjemmeside, ser jeg at den maskinen kom inn fra BKK kl 2045. SAS ser også ut til å ha noen ekstra flighter. SK 6972 landet kl 1423 i dag. Kan det vært en forsinkelse av gårsdagens flight? Dessuten er det for mandag satt opp en flight SK6974 men den står som canceled.
Trodde vel ikke at SAS hadde ekstra fly å sende på tur. Kanskje TG har. Hørte at det var 16000 askefaste pax i BKK, så behovet for flere fly er vel tilstede. Noen som vet noe? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Klovn
|
![]()
w0w 16000?! :P
![]() |
#5 |
Flyklapper
|
![]()
SAS har hatt to ekstra rundturer i helgen, ref en traad fra noen dager siden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Kompis av meg sitter bom fast i CGK. Har gjort det en uke nå. Hvordan er ståa generelt i SIN KUL BKK eller de andre store asiatiske flyplassene?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Har en ansatt som skulle vært hjemme forrige helg. Han har nå fått bekreftet avgang natt til 1. mai fra Bangkok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Såpass ja.
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Trodde ikke SAS hadde kapasitet til å sette opp ekstra fly på den ruta? Hvordan har de klart det? Har noen flighter østover vært kansellert samtidig?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Thai Airways International will now operate the extra flights shown below for stranded passengers:
http://www.thaiair.com/plan-your-tri...ght_Europe.htm Vedr. SAS se http://www.sas.dk/da/Om-SAS-Danmark2...rkontinentale/
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er fortsatt mange tusen passasjerer som sitter fast i BKK og andre storbyer i Asia, da de få ekstraflyene som er satt opp ikke har monnet så mye ennå. For Bangkok sin del regner de ikke med å ha kommet à jour før andre helgen i mai ..
r |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Rimelig svett for mange som står fast i Bangkok ...
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10004298 |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
|
![]()
Hvordan er billett-tilgjengeligheten paa bucket-shop'ene? Pleier jo aa vaere flust med 500-dollarsbilletter selv i hoeysesong ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ser ut som SAS har fått med de aller fleste av sine fra BKK:
http://www.flysas.com/en/th/Cheap-fl...gkok/?vst=true Thai har ekstra avganger til FRA, LHR og ARN http://www.thaiair.com/announce.htm
Bare en passasjer... Last edited by TG923; 26-04-2010 at 13:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg fløj med ekstrafly hjem fra Seoul d 21/4 (se triprapport). Her var flyet cirka 50-60% fuldt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Men å være stuck her nede noen ekstra dager er jo ingen stor krise slik jeg ser det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei og haa fra BKK her. (nettkafe uten norske bokstaver)
Skulle selv tilbake 21/4, men det var den siste flighten som ble kansellert og her sitter vi da. Vi lider ingen direkte nod da vi fikk en bra pris pa Westin her i byen, men vi vil hjem, og bangkok er inget sted for smaa barn som vi har med. Men om man er saa dum aa flyr med Thai Airways, sa blir det slik. Noe mer elendig oppfolging og behandling av kunder skal man lete lenge etter. Til aa begynne med, sa hadde de 3, maks 4 skranker paa flyplassen for strandet passasjerer. Disse skrankene aapnet forst kl.1800 og her maatte man stille seg om man hadde noen haap paa aa komme seg til europa, uansett om man hadde smaa barn eller hadde aginaproblemer som en engelskman der ute hadde. Koen til disse skranken startet aa stille seg opp tidlig paa dagen, saa sjangesen til aa naa frem for stengetid var i grunn minimal. Motte en fra toten med 2 smaa barn. ene barnet var sykt. han hadde stillet seg opp i denne koen 6 dager paa rad med barna, bare for aa faa svaret (sorry, its full). Ingen i thai kunne si om det var ledig plass noen steder i europa eller noe paa noen andre maater enn med disse elendige skrankene. Saa naa har de endelig faatt et telefonnummer og en mail. mailen faar man ingen tilbakemelding paa og er man saa heldig aa kommer igjennom paa telefon, saa faar jeg til svar vi som skal til oslo ikke faar tilgang til ekstraflyene som er satt opp til Arlanda og kastrup. Ikke er det heller satt opp noen ekstrafly til oslo. Hadde det ikke vaert for vaart eminente reisebyraa hjemme i Norge, sa hadde vi ikke vist noe til dags dato. De klarte aa faa oss inn paa noen ledige seter til Arlanda denne uken som laa ute til salgs. For Thai, de selger fortsatt returseter for dem som betaler, selv om det betyr at backloggen blir sittende fast i BKK i ukevis til. Alt tyder paa at thai onsker benytte fremtidige avganger med lav loadfaktor til ta med seg backloggen. Dette kan de gjore da de ikke har noen kostnader forbundet med sine kunders opphold i thailand, slik europeiske flyselskap har. Resultatet er at folk flest maa vente til langt ut i mai. For a si det igjen. Ingen jeg har snakket med som skal fly med Thai har hort ett kvekk fra thai. NADA!. Et du forstereis, alene og usikker, saa kan man nok regne med aa bli vaerende i BKK ut aaret for Thai har ikke til hensikt hjelpe deg eller informere deg. Dagens Motto er. Hold dere unna thai, for naar "shits hits the fan" da svikter thai TOTALT. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Utrolig skuffende fra Thai sin side. Jeg har ihvertfall ikke mye lyst å fly dem etter å lest dette. Håper det ordner seg for dere.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja det er en meget kedelig opførsel Thai ligger for dagen. Man burde kunne forvente bedre af dem, men desværre er det langt fra den eneste beretning jeg har hørt om at Thai i denne situation er fuldstændig ligeglad med kunderne.
Håber folk husker det til næste gang de skal til Thailand. Har også hørt et par skrækhistorier om Qatar, som virkeligt også har sviktet. Ikke den bedste start på ruten til CPH når man starter med at behandle kunderne værre end Michael O'Leary kunne have gjort.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
ER det mulig at TG kjører med ledige plasser til Europa med x antall tusen strandede passasjerer i BKK? Jeg kjenner til en person som sitter med business-billett med TG til OSL direkte på en avgang som ble kansellert, og som har fått beskjed om at han kommer hjem 3. mai. Det er ganske utrolig, synes jeg.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa-gruppen med ekstra 250k sæder på CPH-ruter | EvakCPH | Flyforum | 2 | 15-10-2018 06:24 |
CPH-BKK i kveld | Kleppan | Småprat | 1 | 04-10-2012 19:46 |
Noen kveld/nattbilder fra i kveld | gilera | Bilder & foto | 10 | 16-11-2010 21:00 |
Stor buss CPH-BGO i kveld | Bizflyer | Flyforum | 5 | 08-02-2009 22:43 |
Min første SK A319 flight CPH-DUS-CPH | Tommy777 | TripReports | 25 | 06-09-2006 22:08 |