Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-04-2010, 20:36   #1
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

United Denver, anyone?

Joda, jeg har vært for nesten et halvt århundrede siden på sommer og husker lite, men har tenkt på bursda' min neste år, i slutten av februar, kun langweekend.

Hater ski, men vinter kan man leve med.. Er dette en dårlig ide' eller ikke ??. Hva skal man se..

Skal til ABQ i september og muligens kjøre inn i Colorado, men vil ikke kjøre så langt ...

( Jada, har Vegas som alternativ også dersom jeg vi velger noe varmere, nå to år siden sist dit... )
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 01:54   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Denver, anyone ??

Er en del i Denver i jobbsammenheng og synes vel ikke det er det mest spennende reisemaalet i USA. Men Colorado har mye aa by paa, saerlig dersom man liker aa staa paa ski. Saa siden det er ute av bildet, er det lite aa gjoere paa den tiden av aaret. Dyrt er det ogsaa i fjellheimen selv om Denver er relativt billig paa hotellfronten. (betalte 119 paa Grand Hyatt for ett par uker siden)

Har et par hotellanbefalinger dersom du tar turen
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 02:02   #3
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Denver om vinteren er vel kanskje ikke den mest spennende plassen om en ikke liker vintersport. Det kan lett være beinkaldt der da, men ikke nødvendigvis. Var der om høsten for en par år siden, og sto på ski i Breckenridge i 10-12 minus om lørdagen. Om søndagen dro jeg til Denver og så fotballkamp i 18 pluss. Det er ikke lange veien mellom disse plassene, så det er litt av Colorado om vinteren for deg der. Været kan endre seg mye på kort tid, og det kan være store lokale forskjeller.

Ellers er det en del fine restauranter og barer i sentrum, men de fleste forbinder jeg mest med sommeren (uteserveringer på tak etc.). Jeg heller dermot mot det Tommy sier, om at dette er feil sted til feil tid i februar om en ikke skal på ski.

En annen ting, er at det er ikke nødvendigvis å anbefale å legge ut på biltur over lengre avstander på prærien vinterstid. Blizzards er ikke uvanlig, og en kan lett bbli sittede værfast i dager på et gudsforlatt sted. Jeg ville derfor langt mer sørlige planer om biltur er vurdert. F.eks. ditt alternative mål , men ikke forvent sommertemperaturer i Vegas i februar heller.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 05:57   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Tja - jeg er ikke enig. Denver er absolutt verdt å besøke - året rundt. Hyggelig by - og mye å se/oppleve.
EB is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 19:12   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Tusen takk alle for tilbakemeldinger.

Så Denver får vente.. Men tittet på tempen i Vegas som er ca. 20 midt på dagen, og det får holde.

Bursdan min er jo i slutten av feb.. Så da er CO booket til NYC ( på bursdan min, flere der for Scanairtreff ??? ) med en liten omvei til Vegas først.

CO's nye slagord følger jeg ( så lenge dette varer ): Jo lengre du flyr jo billigere blir billetten

Har jo også booket SFO 1. oktober med CO også. Da betalte CO hver oss kr. 250 for ikke å gå av i NYC men fortsette til SFO... ( hopper ikke av i NYC på veien hjem, dessverre, har ikke tid.. )

Sluttbemerkning. Førsteønsket mitt er SEA, men det må være på sommeren. Har ikke vært der siden sommeren 1969 da jeg jobbet for P.I. og tittet på 747 testflyginger...
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 19:51   #6
Cecilie
ScanFlyer Crusty

Cecilie's Avatar

Jeg synes Denver er en veldig fin by. Ja, det kan være enorme temperatursvigninger, som tidligere nevnt, men det gjelder bare å være litt forberedt. Jeg opplevde faktisk en dag i Denver på tidlig våren å gå rundt i shorts - neste dag: blizzard.

Om du er interessert i f. eks indianerhistorie har Denver mye å tilby på det område. Dessuten er sentrum intimt, synes jeg, trass i at det bor en del mennesker i nærleiken.

Håper du tar turen dit en annen gang - et supert sted å være synes jeg, sommer som vinter!

Posting Rules