![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
Under Cimber Air's nettsted finner man også litt historikk.
Men når jeg leser teksten der, forekommer det meg at noen årstall og flytyper passer dårlig sammen, se følgende eksempel: 1950: King Air 90 nevnes (må være altfor tidlig) 1955: Piper Aztec nevnes (litt for tidlig, eller tar jeg feil?) Noen som har informasjon om riktig tid for flytyper som Cimber hadde? ............ I innledningen på artikkelen nevnes at Ingolf L. Nielsen arbeidet hos Danfoss om vinteren allerede så tidlig som i 1949. Og faktisk var det med et Danfossfly han besøkte Fyresdal flyplass under flyplassåpningen i 1967. Det var Snorre Kjetilsson i Fjellfly som hadde invitert ham. (En annen kjent størrelse som var i Fyresdal under åpningen, var Erik Bye. Han var der på vegne av TV-programmet Idebanken i NRK. Jeg tror han kom med Meyers King Air 90 LN-VIP, den første LN-VIP). Bildet av Danfoss-flyet OY-ADS i Fyresdal finner du her: http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=8052
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cimber Sterling sliter på dansk innenriks | FlightDeck | Flyforum | 16 | 12-09-2011 20:26 |
Cimber Sterling udvider på dansk inderigs | PP | Flyforum | 6 | 23-06-2010 10:00 |
Cimber og Norwegian i ny dansk radioduell | Bll spotter | Flyforum | 10 | 29-01-2010 12:28 |
Cimber Retro er nu Cimber Standard | Joker7913 | Flyforum | 16 | 22-12-2009 18:09 |
Transavia får dansk salgsteam - desuden dansk AOC på vej | PP | Flyforum | 9 | 28-01-2009 21:51 |