![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg skal til London i April via OSL, har veldig lyst til å prøve British Airways og A319, har ikke fløyet med Airbus siden jeg var 5, og nå er jeg 21. Tenkte det var på tide å prøve det ut.
Noen som har noe erfaringer ifra ruten? Stopper flyet ved terminal 5 på Heathrow? Er det gratis servering ombord på flyet, og hva serverer de? Er A319 et bra fly kontra 737? Håper på svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
BA flyr til Terminal 5, serveringen strekker seg nå til en nøttepose aktig sak.
Airbus kontra Boeing. Det blir en personlig smakssak. Prøv så kan du gjøre deg opp din egen mening. God tur S |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Du kan se et par bilder fra BA økonomiklasse i begynnelsen her: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=55749 Det hender du kan få oppgradering til business for et ganske lite tillegg når du kjøper billetten eller ved innsjekk på nettet (normalt noe dyrere). Da får du full oppdekking med mat ombord (varm/kald) samt blokkert midtsete, i tillegg til loungetilgang.
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 13-01-2010 at 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Quote:
Jeg gleder meg til å prøve Airbus og se T5 på Heathrow, har hørt det er Londons største bygg ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Business tur/retur kan man få for ca. 3500 kroner. Billigere om du velger business bare ene vegen. Anbefaler deg i så fall å ta business på returen, rett og slett pga. at loungen på T5 er å anbefale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei, mat kan ikke kjøpes ombord. Jeg liker T5 mye bedre enn de eldre terminalene, åpen lys og fin. Mange steder du kan sitte å se på flyene - i enden av terminalen er det god utsikt til banetersklene. God tur!
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hehe, fristet til å "ditche" lillesøster nå å reise alene haha! Neida, får se om pappa sponser henne litt
![]() ![]() Last edited by Robin882; 13-01-2010 at 23:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Du søker først på tur/retur London i enten den ene eller andre klassen. Når du kommer dit hvor du velger flight, kan du evt. endre klasse på både outboud og inbound (eller en av dem). Enveis-billetter blir bare kjempedyrt.. Vet ikke når du tenker å reise, men jeg søkte på et par tilfeldige datoer i april, og prisene har begynt å gå opp enkelte dager. Forøvrig tror jeg det ligger en regel om Saturday stay på de billige businessbillettene..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Som et eksempel: Ut fredag 2. april med BA763 i Economy, retur på søndagen den 4. april i Business, for 2536. Det ser ut til å være så billig man kan få det, om man vil kombinere klasser.
Ah, jeg husker første gangen jeg fløy BA business. Tror det kostet mindre enn 2500 tur/retur per person. I likhet med deg reiste jeg med min lillesøster, og vår mor som spanderte (bursdagsgave) fikk aldri vite at det var biz hun spanderte. Så billig var det ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker! Fikk det til nå
![]() ![]() Last edited by Robin882; 14-01-2010 at 00:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
...og drikke. I London er det gratis dusjer, WLAN, flust av PCer m.m. Skulle man havne i trafikkaos så har de også egen kundeservice-skranke i loungen.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fløy med BA til London i november, og tilbake i desember, henholdsvis A320 og A321. Dette var mine to første flighter med airbus, ellers har jeg fløyet med 737 ørten ganger før. Begge turene var veldig behagelige, hyggelig crew, setene var gode. For å gå over på selve flyet, jeg opplever A320-familien som langt mer stillegående enn 737. Fløy også 737-800 på samme dag som A320, og ja, forskjellen ifht støynivå var ganske stor. Jeg foretrekker A320 fremfor 737, any time.
Serveringen består som sagt av en kjeks eller nøttepose, noe som i og for seg er greit på en så kort fligt. Man får også gratis drikke. Du får heller spise på flyplassen ![]() Flyet vil ta deg rett til T5, som er en pen, romslig og luftig terminal, man får absolutt ikke følelsen av at det er trang og slitt, noe det selvfølgelig heller ikke er. Stor forskjell fra de andre terminalene på LHR. God tur! Last edited by OleSR; 14-01-2010 at 13:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takker for svar
![]() Discus, når man flyr business class, hvordan kommer man inn på loungen, er det bare å vise biletten? En ting til, vil folk se dumt på meg da jeg bare er 21 og er inne blant businessfolk? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Første gang jeg var i en lounge, stod jeg ved selvbetjeningstappekranene og bælmet hvitvin uten at noen så rart på meg av den grunn
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Og når jeg kan sitte å drikke Cognac med den ene hånden og øl med den andre i OSLounge (som BA bruker) så går alt
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() Og for å besvare temaet, BA kan varmt anbefales hvis du skal reise OSL-LHR. Litt snacks og drikke inkludert i Economy (Euro Traveller) og crew som ofte glimter til med litt britisk humor ![]()
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 18-01-2010 at 10:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Milliardbot til British Airways | darkcho | Flyforum | 9 | 08-07-2019 17:45 |
British Airways åpner London LHR - Pittsburgh | Martin | Flyforum | 13 | 03-04-2019 14:30 |
British Airways til California | Hypern | TripReports | 3 | 02-04-2013 02:16 |
British Airways åbner CPH-LCY (London City)--> og legger ned igjen | PP | Flyforum | 31 | 11-05-2012 06:26 |
E-Jets til British Airways | Someone | Flyforum | 8 | 17-02-2010 11:35 |