![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg vurderer og bruke noe av min surt tjente lønn (jeg er underbetalt Ryanairpilot) på å legge til en heli-ppl på mitt sert. Tidligere (før JAR) fikk man kreditt for noe fixed-wing tid når det gjaldt timekrav for dette. Er det noen som er bevandret i regeljungelen og vet om dette fremdeles gjelder, har ATPL-A?
Videre hva slags tilleggsteori og eksamener må avlegges for dette? Og til slutt, er det noen som har peiling på timepriser for skoling og leie, si f.eks på en R-22 eller R-44? Har tidligere forsøkt å kontakte skoler om dette men har bare fått vage og salgsfikserte svar hvor de har forsøkt å få meg i gang uten egentlig og ha kommet med noen svar som jeg kan bruke til noe. Har alltid ønsket å lære å fly disse med propellen på taket og synes de er fascinerende. Svar mottas med takk, good luck |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ta kontakt med skoleavdelingen på CHC, så får du nok veiledning der. Lykke til.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg tok kontakt med helikopterflyskolen på Torp med samme spørsmål som deg, og fikk vite at det totalt sett kommer på rundt 700.000 å ta det der. Man slipper 30-40 timers flygning til PPL, så vidt jeg husker det, og så har man en teorieksamen hvor man har slått sammen en del fly-og motorlære, meteorologi osv som man allerede har. Men ellers er det som å starte fra bunnen.
Timene er betraktelig billigere i USA, så der kan man få presset prisen en god del lavere. Men det finnes altså ingen kjapp vei til helikoptersertifikat, selv om man har CPL og erfaring på tyngre fixed wing.
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
700.000 for PPL-H? Mente du 70.000?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Sorry, nei. Jeg mente CPL-H. Ser jo nå at det er PPL ren flaks spør om. PPL-H blir selvfølgelig en god del billigere...
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
ET715 ARN-FCO-ADD med Dreamliner (video) | EspenRR | Bilder & foto | 0 | 20-01-2016 06:43 |
Ethiopian med uvanlig ruting (YYZ-ADD) | ohegge | Register- og ATC-Forum | 2 | 10-06-2015 01:09 |
ET Non-stop ADD- ARN-ADD från 17/6 | L-1011 | Reiseforum | 2 | 18-06-2012 14:49 |