Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 10-06-2005, 15:30   #1
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Her er tallene for OSL

6,1 % vekst i trafikken i mai

I mai reiste 1.394.178 passasjerer over Oslo Lufthavn. Det er 79.726 eller 6,1 % flere enn i samme måned i fjor.

På innland var veksten 2,2 % og på utland hele 10,1 %; rute økte med 14,1 % mens antallet passasjerer med charter ble redusert med 11,5 %. Antallet flybevegelser i mai var 16.700. Det er en økning på 944 eller 6,0 %.

Hittil i år har 6.026.014 passasjerer benyttet OSL. Det er 325.365 eller 5,7 % flere enn i samme periode i fjor.

"Vi forventer at veksten vil fortsette," sier markedssjef for trafikkutvikling Knut Stabæk, "og vi forventer moderat vekst på innlandet og relativt sterk vekst på utlandet."

www.osl.no
DY is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 20:04   #2
Airbus 330
ScanFlyer Dusty
 
Airbus 330's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,392
Default Re: Her er tallene for OSL

Dette var gledelig lesning.
Regner med at antall charter nedgang kan forklares med at MYTravel's A333 ikke var på OSL hver dag da de hadde OY-VKI til D-Check og lakkering og OY-VKG utleid til England. Men likevel litt rart den var på så mye.
Hadde enda SAS eller Thai kommet hit for å fly litt lengre enn europa så kunne vi fått en større andel av utland vi også.

Airbus 330.
Airbus 330 is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 23:32   #3
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Her er tallene for OSL

Quote:
Originally posted by Airbus 330
Dette var gledelig lesning.
Regner med at antall charter nedgang kan forklares med at MYTravel's A333 ikke var på OSL hver dag da de hadde OY-VKI til D-Check og lakkering og OY-VKG utleid til England. Men likevel litt rart den var på så mye.
Hadde enda SAS eller Thai kommet hit for å fly litt lengre enn europa så kunne vi fått en større andel av utland vi også.

Airbus 330.
OM SAS eller Thai hadde hatt interkontinentale direkteruter så hadde det nok ikke nødvendigvis fått større utenlandsandel, men både CPH og ARN hadde nok fått færre pax å telle i sin statistikk. En pax som telles ut av OSL på ruten OSL-CPH-BKK telles 2 ganger i CPH.. 1 gang som ankommende og 1 gang som avreisende pax ..
Så jo fortere vi får direkteruter på plass, jo nærmere vil vi komme mht passasjertall
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 23:45   #4
enml
ScanFlyer Gold
 
enml's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,102
Default Re: Her er tallene for OSL

Helt riktig Farmer! Nettop derfor er det Avinor skiller mellom transitpax og lokalt produserte pax. Transittpax er slik sett helt uten interesse siden de ikke har transittflyplassen som mål.

Det er mange flyplasser som slik "skryter" på seg passasjerer.... (nei, IKKE KSU nei).
enml is offline   Reply With Quote
Old 10-06-2005, 23:59   #5
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Her er tallene for OSL

Nåja.. Også OSL teller på samme måten. En pax som reiser BGO-OSL-BOO telles som 1 ankommende og 1 avreisende pax der også ... Så lenge de bytter fly teller både OSL,CPH og ARN på samme måten..
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 11-06-2005, 04:42   #6
amatør
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
Default Re: Her er tallene for OSL

Quote:
Originally posted by Farmer
Quote:
Originally posted by Airbus 330
Dette var gledelig lesning.
Regner med at antall charter nedgang kan forklares med at MYTravel's A333 ikke var på OSL hver dag da de hadde OY-VKI til D-Check og lakkering og OY-VKG utleid til England. Men likevel litt rart den var på så mye.
Hadde enda SAS eller Thai kommet hit for å fly litt lengre enn europa så kunne vi fått en større andel av utland vi også.

Airbus 330.
OM SAS eller Thai hadde hatt interkontinentale direkteruter så hadde det nok ikke nødvendigvis fått større utenlandsandel, men både CPH og ARN hadde nok fått færre pax å telle i sin statistikk. En pax som telles ut av OSL på ruten OSL-CPH-BKK telles 2 ganger i CPH.. 1 gang som ankommende og 1 gang som avreisende pax ..
Så jo fortere vi får direkteruter på plass, jo nærmere vil vi komme mht passasjertall
Håper ingen inne på dette forumet som er ved sine fulle fem tror at Thai kommer til å begynne å fly på Osl i den nærmeste framtid??Etter deres siste utsettelse så tror jeg neppe de kommer,selvom det er nesten like mange nordmenn som dansker som reiser til Thailand i året.
amatør is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Oktober tallene for OSL vadheim Flyforum 10 11-11-2005 11:16
Tallene for OSL er klare DY Flyforum 6 13-07-2005 10:37
Her er tallene fra OSL DY Flyforum 3 16-12-2004 00:11
Tallene for OSL i nov DY Flyforum 7 13-12-2004 23:06
OSL-tallene for oktober klar DY Flyforum 4 11-11-2004 18:53


All times are GMT +2. The time now is 11:48.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.