![]() |
|
![]() |
#1 |
Ute på tur
|
![]()
Jeg leste på SQTalk at det er nye awards levels på vei ut 1. desember. Vil dette og si at jeg kan regne med at disse satsene er for hele *A og dermed påvirker EB-bestillinger hos SAS?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Link plis!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Dette virker å være kun gjeldene for SQ. Dessuten så finnes det per dags dato ingen standard på uttak i Star Alliance idag og hvert selskap har sine egne uttaksgrenser og regler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er opp til hver enkelt Starmedlem og vil ikke gjelde SAS.
En liten fugl hvisket meg i øret om at Fuel surcharge på bonus blir redusert kraftig/forsvinner ganske raskt... ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Noen andre fugler skrev jo også på forumet her at Eurobonus skulle re-lanseres sånn ca januar. Kanskje det er et helt reir av fugler...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Betyr dette at det være smart å ikke kutte alle bånd med EuroBonus sånn helt ennå? Får holde de litt lunken en stund til da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Det jobbes med å lage et nytt og forbedret EuroBonus. Det skal bli lettere å nå sølv- og gullnivå, bl.a. ved at man kan kvalifisere seg etter x antall SK/WF/KF-flyvninger uansett klasse. Samtidig skal opptjeningsmodellen fornyes slik at det er større sammenheng mellom bilettpris og poengopptjening. Poenguttaket vil bli mer differensiert ved at populære avganger er dyrere enn mindre populære avganger, som igjen blir billigere enn det de er i dag. Drivstofftillegget skal reduseres. Det skal også bli mer aktivitet, bl.a. gjennom kampanjer - slik vi har sett mange eksempler på de siste månedene. Husk at EuroBonus i sin tid var svært proaktive, så jeg ønsker velkommen tilbake fra dvalen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Noe nytt i denne saken tro, ESA skal vurdere forbudet mot Bonuspoeng i Norge , kunne jo bidra til å høyne programets verdi for de som kusker mye innenlands.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Hadde ikke vært meg i mot. Med samme inntjening som før det ble ulovlig med bonuspoeng i Norge, så hadde jeg vel "tjent" ca. 200.000 poeng i fjor, og ligger an til enda flere i år.
... og før noen begynner å mase, ja jeg flyr med DY også, om enn noe færre flygninger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Håper virkelig at man fjerner poengregelen for Norge..Hadde gjort underverker for meg
![]()
![]() |
#13 |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]()
kvittringen fra FlightDeck høres ihvertfall ut som fabelaktig positive endringer i mine ører. Virkelig gjennomtenkt og positivt!
OT, men pleier det ikke komme noen gode EB tilbud på denne tiden? Sånn Freddy-reklame-stem-på-meg-tilbud? |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Dette vil, hvis jeg forstår det riktig, bety at lojalitet også fra de som kanskje ikke kjøper de dyreste billettene, endelig vil bli belønnet i form av raskere klatring? Regner med at det vil være et tilleggsvilkår om antall poeng i tillegg til antall flighter, slik det så vidt jeg skjønner er på Flying Blue i dag?
![]() |
#15 | |||||
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Quote:
Alt under poeng/kroner i forholdet 1/1 er i mine øyne verdiløst og selv det er langt unna å kunne kalles en god deal. Quote:
Quote:
Når det gjelder det sistnevnte, er jeg ikke overbegeistret. Kall meg gjerne gammeldags, men for passasjerene må det jo være lettere å forholde seg til et enklere opptjeningssystem enn de "bingotilstandene" som man har sett de siste månedene. Er helt idiotisk at noen passasjerer ender opp med å betale tusenvis av kroner for noen lusne mikropoeng, mens en annen - fordi han tilfeldigvis kjøpte billetter den fjerde tirsdagen i måneden - får 10.000 ekstrapoeng inn på konto. Lite forutsigbart er det i hvert fall. Skal jeg velge å booke SAS lang tid i forveien - det kan jo komme en kampanje - eller skal jeg fly et annet selskap der jeg vet akkurat hvor mange poeng jeg får? Quote:
Nå fremstår jeg som noe mer negativ til dette enn det jeg egentlig er. Endringene i fuel surcharge er jo f. eks. en fantastisk nyhet. Problemet er bare at det er mye å være skeptisk til når man leser mellom linjene, og selv om jeg virkelig ønsker å tro på SAS når de sier at EuroBonus skal styrkes og forbedres, klarer jeg ikke å tro på de ut i fra de siste to årene. Da har det gått fra ok til elendig. Kanskje det løftes opp til under middels etter endringene? Time will show! |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Ununoctium
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Bare de nå ikke starter med å gi mindre poeng for biz billetter i Z klasse!!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Spørsmålet er vel hvor mange poeng man får pr billettkrone. Det vil jo avgjøre om en Z-billett får redusert opptjening med nytt system kontra dagens faste takster.
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg tror ikke man utelukkende vil basere seg på et 1:1-forhold mellom kroner og poeng, men jeg tror opptjeningstabellen vil samsvare bedre mellom hvor mange kroner som er brukt og hvor mange poeng man får. Husk at opptjeningstabell har vært utforandret i årevis, med unntak av innføringen av 25 %-regelen i 2003. Ny opptjeningstabell kan altså føre til at det blir bedre opptjening i Economy Class og dessuten lettere å nå sølv- og gullstatus om man også har en del reiser i Economy Class. I Economy Extra og Business Class er SAS i dag flinke til å belønne kundene sine, og jeg tror ikke det vil bli mindre fordelaktig å velge disse klassene, Z-klasse eller ei. SAS har dessuten nettopp gjort Z-klassebilletter mer fleksible, selv om prisen er den samme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Her tidligere info som har kommet fra SAS, så dette er vel muligens noe av
det som skjer fra 1. Desember: Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Endringer i servicekonspet (og andre endringer) hos British Airways | robertaas | Småprat | 145 | 02-06-2025 09:25 |
Endringer Northport | learjet | Flyforum | 4 | 12-02-2007 23:24 |
Endringer i Luftartstilsynet | DY | Flyforum | 25 | 02-02-2005 14:09 |