Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 08-03-2010, 10:25   #1
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,088
BA BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Fikk en jobbturmulighet til Arabia og kunne jo ikke la en slik mulighet gå fra meg. Passet bra at BA hadde salg i WT+ og CW. Betalte vel ca 8400 nok fra LHR, Kjøpte OSL-LHR separat for 2400 (ET kombinert med CE hjem). Fikk også oppgradert utreisen til First, så her lå det til rette for å teste ut CCR (Concord Room for de uinnvidde).

Flytog på rute og hadde sjekket inn hjemme på nett og sikret meg første rad på ET som hadde CE konfig. Ble en tur i OSL lounge der de bydde på fruktsalat, men det var slutt på suppen. Overraksende mange mennesker i loungen. Da jeg gikk hadde de fått fram til bagett og oppskåret brownies. Synd det ikke kom frem tidligere.

På boardingpasset står det klart og tydelig at gate closes 16.55, så hvorfor i all verden drøyer alltid BA til langt over denne tiden med å starte boarding???????? Crew var forsinket i trafikken ut fra Oslo, så overraskende at det er trafikk ut fra Oslo kl tre på ettermiddagen.

Vel om bord og av gårde 17.30, 20 min forsinket. Crew var kjappe med å tilby drikke og fuglefrø. Ble en øl på meg. De har også vin på små flasker. Overlevde min første slumtur med BA.

Etter litt frem og tilbake hadde jeg endt opp med å bestille hotell i nærheten av Paddington inni byen (Park in - Hyde Park). Sofitel var uansett utslogt. OK hotell, men veldig lydt. Fikk hjørnerom på nest øverste etasje, men ikke noe ”Business friendly” som ville vært en riktig oppgradering. Og det er tydeligvis ikke gratis internett på Park in som jeg trodde på forhånd (er på Radisson Blu). Kan vel nå rimelig sikkert si at Goldpoints status ikke er verdt en dritt på noe hotell i London. Brukte Heathrow Express tur/retur etter å ha lært at Heatrow connect ikke går fra Terminal 5, men tuben gjør det faktisk.



Stod opp tidlige neste morgen for å rekke massage, CCR og vanlig First Lounge. Var på plass 07.00 på First check in, bare for å få beskjed om at det var noe med billetten og at billettkontoret ikke var åpent før 07.30. Jeg gadd ikke engang å forsøke å fortelle damen på costumer service at hun kunne ringe Eurpakontoret som allerede var åpent. Det er tross alt briter det er snakk om har, meget høflig, men å tenke litt utenfor boksen er ikke så greit for dette herrefolket.

Ble 07.38 før de fikk de checket meg inn, og eg kunne vandre gjennom sikkerhetskontrollen og ta til høyre inn døren i stedet for å gå rundt halve Terminal 5 for å komme tilbake til loungene og utgangspunktet. Fikk satt meg i restaurantdelen og bestilt frokost fra menyen. Her er det stil. Pga klusset med billetten min gadd jeg ikke prøve å bestille en SPA behandling, og rakk heller ikke å se på First Loungen. Men Champisen, maten og kaffen og appelsinjuicen var fortreffelig.

Tok meg etter hvert over til B-piren med toget som bruker ca 40 sek tror jeg. Var en kjapp tur oppi loungen her, men det er tydeligvis ingen First lounge her selv om jeg trodde det? Uansett måtte jeg komme meg om bord i flyet. Hadde sikret meg 1A og fikk raskt hjelp med jakken før de kom med pyjamas til meg. Da jeg hadde satt meg til rette lurte de på hva jeg ville ha, og hva annet en Lanson 1999 kan man drikke når en har muligheten?

Talte ett ledig sete i First, et par i club, ganske mange ledig ei Eco Premium og ca tre ledige i vanlig økonomi. Setet i First er selvfølgelig godt å sitte i og kan bli helt flatt, men begynner å dra på årene. Det var f.eks ikke AVOD og skjermen var mindre enn den SAS harr på eco extra. Vi fikk tilbud om å låne DVD-spillere i tillegg. BA har for øvrig installert en ny First på en 777 maskin, men det var ikke den vi fløy med. Var en tur bak og så på den nye CW også,

Da vi mellomlandet i Abu Dhabi måtte vi som skulle videre bli i flyet. Det kom noen å ryddet litt før det kom ca 30 passasjerer som skulle vøre med til Muscat. Det siste strekket tar ca 40 minutter og vi fikk en runde med drikke og noen canapeer. Flyverne bytter i Abu Dhabi, men Crew bytter i Abu Dhabi (om ikke samme crew også flyr tilbake til Abu Dhabi før det bytter).

I Muscat er det bare fjernparkering, og det stod fire busser og ventet på oss. To av dem var for eco tror jeg, en for Frist og Business og den siste for en dritpen arabisk prinsesse som hadde hatt fire dagers bryllup og hadde med brudekjolen hjem. Fant raskt frem til vekslingsskranken der en også kan få betalt visumgebyr. Var raskt gjennom og fikk tatt ut penger til drosje. En betaler fast pris av 7 OR for drosje i en skranke. Første natten skulle jeg bo på et helt nytt Park In hotell ikke langt fra flyplassen. Hadde betalt 25 000 Goldpointsplus poeng for dette helt nye hotellet. Da jeg om gav de meg først et rom som vendte inn mot atrium i første etasje. Tenkte at dette var litt for stusselig og gikk ned å hørte om de hadde noe annet. Traineen sa de dessverre var veldig fulle, men den kvinnelige manageren visste jeg hadde gullkort og fikset en suite i stedet. Passet meg ypperlig. Hotellet hadde trimrom med Technogym utstyr, svømmebasseng på 15-20 m på taket, hadde absolutt ikke klaget om jeg kunne fått noe lignende i Norge. Frokosten var også helt OK, men dessverre tomt for ferskpresset appelsinjuice som ble erstattet av vanlig. Frokosten holdt samme nivå som Radisson Blu i Norge, bortsett fra at det stod en og laget egg etter eget ønske i tillegg.

Hadde ordnet en god deal på Radisson Blu for resten av oppholdet trodde jeg, bortsett fra at halv pris ble til fullpris ved utsjekk, får krangle med hjemmesiden senere. God service her også. Hotellet er fra 1999, så ikke hypermoderne, men trimrommet hadde fått nye apparater og LCD-tv på rommet. Ble oppgradert til businessclass og fikk allerede ved innsjekk bekreftet sen utsjekk til 18.00.

Frokosten holdt meget høy standard i forhold til Radisson Blu i Norge.

Hadde også en interntur muscat-abu dabhi-muscat, men blir ingen rapport fra denne.

Bilder og returen kommer etter hvert.

Hvordan får jeg forresten linket rett inn i teksten. Beklager kvaliteten på bildene, men en dårlig fotograf som i tillegg prøver å være diskre gir ikke superbilder.
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	Picture 001.jpg
Views:	797
Size:	43.5 KB
ID:	25923   Click image for larger version

Name:	Picture 002.jpg
Views:	802
Size:	60.7 KB
ID:	25924   Click image for larger version

Name:	Picture 005.jpg
Views:	797
Size:	63.9 KB
ID:	25925   Click image for larger version

Name:	Picture 006.jpg
Views:	778
Size:	71.2 KB
ID:	25926   Click image for larger version

Name:	Picture 007.jpg
Views:	760
Size:	58.7 KB
ID:	25927  

Click image for larger version

Name:	Picture 009.jpg
Views:	122
Size:	90.6 KB
ID:	25928   Click image for larger version

Name:	Picture 008.jpg
Views:	159
Size:	49.9 KB
ID:	25929   Click image for larger version

Name:	Picture 010.jpg
Views:	156
Size:	45.1 KB
ID:	25930   Click image for larger version

Name:	Picture 012.jpg
Views:	140
Size:	94.6 KB
ID:	25931   Click image for larger version

Name:	Picture 013.jpg
Views:	250
Size:	84.4 KB
ID:	25932  


Last edited by Chriscross; 08-03-2010 at 18:48.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2010, 10:29   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,027
Default Re: BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Ser frem til bildene
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2010, 16:29   #3
Wig-wag
ScanFlyer Molded
 
Wig-wag's Avatar
 
Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,132
Default Re: BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Fikk en jobbturmulighet til Arabia og kunne jo ikke la en slik mulighet gå fra meg. Passet bra at BA hadde salg i WT+ og CW. Betalte vel ca 8400 nok fra LHR, Kjøpte OSL-LHR separat for 2400 (ET kombinert med CE hjem). Fikk også oppgradert utreisen til First, så her lå det til rette for å teste ut CCR (Concord Room for de uinnvidde).

Kan noen hjelpe de uinvidde litt til, WT+, CW og CE?
Wig-wag is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2010, 16:33   #4
Henshaw
ScanFlyer Dusty
 
Henshaw's Avatar
 
Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,228
Default Re: BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Om jeg ikke er helt på jordet så er WT+ (world traveller +) BA sitt intercontinental Economy Extra, CW (Club World) er intercontinental Business class, CE (Club Europe) er Business class på intra-europeiske ruter.
__________________

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2010, 21:26   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
Default Re: BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Muscat - spennende og eksotisk TR, takk for det. Er stedet eksotisk eller er det som noen av de andre stedene i sandkassen - stort og upersonlig?

Vedr bilder innimellom teksten: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=54319
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2010, 21:38   #6
Fnate
ScanFlyer Ununoctium
 
Fnate's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,953
Default Re: BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Åh, liker det siste bildet. Det er utsikten fra en real flytur. Takk for fin trip-rapport.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 24-03-2010, 23:38   #7
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
Default Re: BA F og Prem Y OSL-LHR-Muscat

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Bilder og returen kommer etter hvert.

kremt, kremt
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Servering på BA OSL-LHR og LHR-OSL i Club kristian Reiseforum 4 31-03-2013 07:40
BOO-OSL-LHR-NCL-LHR og LGW-OSL-BOO med DY og BA eirikma TripReports 7 20-02-2011 12:25
Så har man prøv det også - Sofitel LHR T5 (inkl. OSL-LHR med BA) Discus TripReports 38 15-12-2008 04:55
OSL-LHR-ORD-PBI-X07-PBI-BWI-IAD-LHR-OSL Speedbird TripReports 79 27-10-2007 22:51
OSL-LHR-JFK og MIA-LHR-OSL Madman TripReports 6 24-09-2007 21:44


All times are GMT +2. The time now is 00:49.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.