![]() |
|
![]() |
#1 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,463
|
![]()
En liten solskinnshistorie ...
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Jeg forstår nu ikke at SAS gør det. Det er grundlæggende for flyselskaber og kunder at prisen er gældende på købstidspunktet og kan ændres senere - både op og ned. Man kunne omvendt argumentere for at faren fik rabat i forhold til den første billet.
Men uanset flot at SAS gør det og det beviser igen at CR behandler hver sag individuelt og seriøst og ikke mindst tager deres kunder seriøst ![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,959
|
![]()
Jøsses, det får'n si. Var nesten litt i overkant.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
|
![]()
Nå må folk lære seg at flybilletter koster det de koster i kjøpsøyeblikket. Ja, det kan bli billigere nærmere avgang - og ja, det kan bli dyrere nærmere avgang.
Enig med Fnate - i overkant...... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Dette skaper en skummel presedens i fremtiden. Ser allerede for meg en haug meg sinte telefoner fra folk som har sett denne annonsen, og som selv ikke får redusert prisen. Er langt fra sikker på at dette ender opp som en solskinnshistorie på lang sikt, snarere tvert i mot.
Dette er vel heller et bevis på at reklamer, som sier at det ALLTID er billigere å bestille tidlig, er skummelt. I hvert fall når dette ikke en gang er riktig. I det hele tatt er ord som alltid, aldri og best skummelt i reklamer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Skummel utvikling, dette har helt klart noe med SAS sin posisjon i markedet for tiden. Enhver anledning benyttes til å skaffe seg positiv publisitet og i samme artikkel nevnes selvsagt "lavprisselskaper". Problemet er at det skinner gjennom....
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: May 2006
Location: Gamlebyen, Oslo
Posts: 7,512
|
![]()
Jaja, at noen gidder å lage masse styr for 400 kr. Det kommer jeg aldri til å skjønne, men det er vel derfor jeg aldri blir rik heller...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
Jeg tror ikke SAS ønsket at dette skulle komme ut. Ihvertfall ikke på den måten her.
Dette var nok kun en fin gest av SAS. Intet mindre, intet mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Dette forteller med at CR i SAS har evnen til å utvise skjønn, og ikke bare lese avtaleteksten høyt slik som så altfor mange andre. Dette legger i grunnen ingen presedens i det hele tatt, det viser bare at man har evne til å utvise fornuft.
For å grunngi litt, jeg er selger selv, og har en kundekrets å ta meg av. Jeg er også veldig klar over at det faktisk er kundene som er de som betaler for min yrkesmessige eksistens i denne jobben. Dersom jeg selger en vare til en kunde, og vi kjører lavere pris på denne 1 uke senere, har jeg som regel kunden veldig raskt på telefonen igjen. Og da vil jeg, basert på skjønn, gjerne gi et avslag på prisen som kunden ble fakturert. Ikke fordi jeg er pålagt det i forhold til avtalen, men fordi jeg ønsker at kunden skal handle mer! Det virker dessverre som alt for få her inne i det hele tatt fatter nettopp dette, men det er kanskje fordi man aldri har stått face to face med en kunde...?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Joda, mye sant i det du sier Trety, men det er forskjell på en kundekrets med et antall ikke større enn at du faktisk snakker med de på telefonen, og en kundekrets som den SAS har. Jeg har ingen problemer med å gjøre individuelle tilpasninger til kunder for å gjøre disse fornøyd, men når slikt blir trykket opp i nasjonalt media, så skaper det plutselig en forventning i fremtiden hos en masse mennesker. Det er noe helt annet enn å gjøre en person/firma til lags.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jeg er i utgangspunktet enig med Hickok, men om SAS mener det er en bedre investering å refundere 400 kr. denne gangen enn å sende et standardsvar, er det ikke så dumt. Hvilke incentiver SAS har for å gi refunsjon til akkurat denne kunden vet vi jo ikke.
Quote:
Last edited by FlightDeck; 16-03-2010 at 13:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Jeg skjønner at dette kan være godt for SAS, det skaper ikke presedens. Det som ingen har lagt merke til er at han har fått en hel side gratis annonse for 400.
Spesielt i tidde tider hvor flere og flere selskap står på "men sånn er det" så er dette lurt. Jeg har opplevd en del tilsvarende skjønn fra SAS-ansatte (og SGS), og setter umåtelig pris når noen viser forståelse eller mykner litt på ting når det er det som må til for å få ting til å fungere for alle. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]() Nå skal vi ikke glemme det at denne saken skaper veldig mye goodwill for SAS, noe de faktisk sårt trenger akkurat nå. Samtidig så må man være klar over at folks hukommelse vedrørende slike saker er heller kort, sånn at det som huskes etter ei uke eller to er at man leste noe positivt om at de tok vare på kunden. Pluss, at uansett hvor mange kunder man har i antall, så er det minst like viktig med at disse kundene finner det lønt verdt å gjøre gjenkjøp. Uansett demografi, uansett antall, uansett bransje.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
Hehe....er du seriøs nå? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Wow.. Idiotisk av SAS å gjøre noe slikt. De slår beina under fundamentet om hvordan man priser og selger flybilletter.. Gjett om CR kommer til å få det trivelig i tiden fremover..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Mulig jeg er litt negativ i denne saken, og jeg er nok ingen selger, men det var akkurat dette jeg mente med min kommentar lenger oppe i tråden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Skjønner ikke hvordan det går an å tolke dette så negativt... Det er et engangstilfelle; definert som en hendelse tatt ut fra den store sammenhengen. Det er hverken en utvikling eller noen omveltning. Et menneske er bare et menneske - som i dette tilfellet gjorde en vurdering utenfor boksen. Ser ikke problemet jeg, ser bare ei litt artig historie om noen som hadde en god dag på jobben
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,648
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
NorFlyer Front Row
Join Date: Jul 2006
Location: FL410
Posts: 1,205
|
![]() Quote:
God goodwill for SAS, men selskapet kunne helt klart ikke brukt det i reklamesammenheng akkurat. At historien kommer ut, regner jeg med stammer fra en fornøyd kunde som gjerne vil fortelle omverden hvor godt fornøyd han er med servicen til SAS... Service and simplicity... Han er vel som SAS kunder flest veldig klar over hvilke negative SAS rykter som dominerer og spres i pressen om dagen, og for å vise at hans egne opplevelser ikke stemmer med den røde tråden i pressen, velger han å fortelle en solskinnshistorie i håp om å støtte selskapet han helst flyr med. Regner jeg med at jeg kan få refundert penger hvis jeg kjøper en dyr flybillett i fremtiden og støter på et tilbud like før avreise på grunn av denne artikkelen? Nee.... vil ikke påstå det akkurat... Litt utenfor flymiljøet, så er det vel strengt tatt ikke så mange som følger veldig med på prisene etter å ha kjøpt en billett til en avgang... Det hører kanskje litt til ekstremitetene.... Last edited by 73H; 16-03-2010 at 17:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boarding uten boardingpass, nå deles passasjerers biometriske data uten aksept | robertaas | Småprat | 14 | 30-04-2019 19:55 |
Big in Japan og Ingen Kim ingen kos | Someone | TripReports | 52 | 25-03-2012 14:07 |
Ingen Kims - ingen kos ELLER ingen Romjul ingen QUIZ | LN-KOG | Flyforum | 10 | 01-01-2012 23:10 |
SAS lavpriskalender og søndags-regel | The Ticketor | Småprat | 4 | 04-09-2011 09:49 |
Avbestilling innnen 24 timer - generell regel? | Isbamse | Flyforum | 10 | 23-03-2009 20:14 |