Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 10-03-2010, 01:02   #1
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Widerøe WF631 på tid i dag?

avinor.no og wideroe.no gir en del ulike opplysninger om hvorvidt WF631 kommer seg avgårde på tid fra Evenes i dag. Hvordan kan man få et svar uten å reise til EVE? Har videreforbindelse til SK4561 i Bodø, men dersom dette uansett blir en missed connection ligger jeg heller i senga mi ennå stå opp kl 0430...
blazius is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2010, 01:29   #2
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Default Re: WF631 på tid i dag?

WF631 står med avgang kl 0646 både på avinor.no og wideroe.no.

Ser nå at det står at den skal ankomme som WF 9631 kl 0735, men det må være feil, for den står med normal avgang kl 0550 fra TOS. Så du kan nok bare stå opp 0430

Last edited by TCAS; 10-03-2010 at 01:35.
TCAS is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2010, 04:43   #3
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Avgangen fra EVE står soppført som å væåre i rute, men ankomsten til BOO angis å være 1 time forsinket på http://wideroe.no/flyirute/bodoe

Jaja, får se hvordan det går.
Old 10-03-2010, 06:41   #4
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Alt så fint ut ved ankomst og innsjekk EVE, men "plutselig" ble avgangen forskjøvet til 0730, så da ryker vel forbindelsen videre. Jaja. Er vel bare å sette seg på første flybuss hjem igjen.

Jeg forstår at ingen kan gjøre noe med været, men det hadde vært veldig OK om systemene snakket såpass med hverandre at passasjerer ikke blir gitt urealistiske forhgåpninger om å nå forbindelsene,.
Old 10-03-2010, 06:48   #5
Jens W
ScanFlyer Crusty

Men det er vel gjerne flere forbindelser ut fra BOO?
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2010, 06:52   #6
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cedlind View Post
Men det er vel gjerne flere forbindelser ut fra BOO?
Ser ikke ut til å være noe ledig før på 1740-avgangen - da rekker jeg akkurat å snu i døra på Værnes før returflyet mitt går klokka 1905.
Old 10-03-2010, 06:58   #7
Jens W
ScanFlyer Crusty

Da så det plutselig litt småstygt ut ja. Til og med WFs melkeruter nedover er det bare ståplass å oppdrive på. Har vel sikkert litt med gårsdagen å gjøre også..
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2010, 08:00   #8
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Her ble det bare å kansellere og vente på første flybuss hjem igjen, ja. Dessverre bekrefter dette min fordom om at flyselskaper holder folk på pinebenken lenger enn nødvendig. Sannsynligvis var det klart allerede fra midnatt at morgenavgangen ikke ville kunne gå på tid, og da hadde det vært bedre å få beskjeden da enn å måtte karre seg opp grytidlig for å dra på flyplassen for å få samme beskjed der.

Det er ikke synd på meg personlig, jeg er på jobbreise og får betalt uansett om jeg er på et produktivt møte i Trondheim eller har dødtid rundt om på landets flyplasser. Jeg synes mer synd på hun som reiser med en liten, trøtt unge på samme strekning som meg, som nå er mer enn 24 timer forsinket og må tilbringe 14 timer på en eller annen flyplass heller enn å kunne vente på hotellet/i byen inntil neste mulighet var tilgjengelig i kveld en gang.

Last edited by blazius; 10-03-2010 at 10:14. Reason: korrigert feil
Old 10-03-2010, 10:09   #9
wf145
at your service!

wf145's Avatar

Blazius, dette er med respekt å melde, TØV.

WF631 gjekk forsinka frå Evenes, klokka 07:55 taxa det ut frå gate. Å hevde at "Sannsynligvis var det klart allerede fra midnatt at morgenavgangen ikke ville bli noe av", er direkte løgn.
Vil tru at på grunn av rotet i går med vær og vind i Nord-Noreg, så vart flyet forseinka ut frå Tromsø, og dermed forsinka ut frå Evenes.

Som det vert skreve lenger oppe i tråden er det faktisk både lokaltrafikk på strekninga EVE-BOO, og det er andre flyavgangar i BOO som dette flyet har samband til.

God betring!
Old 10-03-2010, 10:13   #10
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by blazius View Post
Alt så fint ut ved ankomst og innsjekk EVE, men "plutselig" ble avgangen forskjøvet til 0730, så da ryker vel forbindelsen videre. ...
Så spørs det vel om hvor on time den videre forbindelsen er/var etter gårsdagens kaos:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60997

Old 10-03-2010, 10:16   #11
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Quote:
Originally Posted by wf145 View Post
Blazius, dette er med respekt å melde, TØV.

WF631 gjekk forsinka frå Evenes, klokka 07:55 taxa det ut frå gate. Å hevde at "Sannsynligvis var det klart allerede fra midnatt at morgenavgangen ikke ville bli noe av", er direkte løgn.
Beklager, dette ble ikke riktig, det skulle stått "gå på tid". Som du ser av mitt første innlegg var det allerede rett over midnatt en indikasjon på at flyet ville være forsinket såpass atdet ville bli taptye forbindelser videre.
Old 10-03-2010, 10:22   #12
blazius
ScanFlyer Silver

blazius's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Så spørs det vel om hvor on time den videre forbindelsen er/var etter gårsdagens kaos:
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=60997
Iht avinor.no forlot SK4561 Bodø kl 08:13, WF631 fra Evenes landet knapt 20 minutter senere. Vi fikk grein info på EVE om at dette villle bli en tapt forbindelse og at neste ledige fly fra Bodø gikk 20:40.

Jeg forstår at avganger blir innstilt og forsinket av ulike årsaker, men jeg synes også at flyselskap kunne være flinkere til å dytte info ut til passasjerene. I dette tilfellet hadde det vært like greit å få en SMS om endringene som å måtte møte på flyplassen, se at forbindelsene ryker og til slutt få bekreftet dette ved henvendelse til personellet.

Jeg har en jobb hvor jeg ofte må overbringe upopulære budskap. Det hjelper utrolig å gi slike budskap tidligst mulig og på en klar måte. Å la folk gå i uvisshet skaper bare sure miner.
Old 10-03-2010, 10:42   #13
TCAS
ScanFlyer Crusty

TCAS's Avatar

Det lå motstridende informasjon i Avinor sine systemer i går kveld, så jeg skjønner delvis frustrasjonen. Jeg skulle selv vært i BOO i går kveld og fulgte med på det som skjedde der oppe. Etter noen timer med kaos virket det som noe informasjon forsvant eller ikke ble oppdatert, og det ble nok hengende igjen utover natta.

Uansett, i går var det en ekstremsituasjon med tanke på avvikling til/fra BOO. Fly, crew og pax endte opp på steder de overhodet ikke skulle ha vært, og da det hele roet seg utpå natta er det ikke lett å sy det hele sammen igjen før det blir ny dag hvor nye pax. Det som ofte skjer i slike tilfeller er at flyselskapene i det lengste forsøker å finne løsninger slik at morgendagens maskiner kan gå normalt på rute, og dermed kan man få beskjed i siste liten om at det blir forsinkelse. Men flyselskapene forsøker altså å gjøre en seriøs jobb, de forsøker ikke å lure deg. Hadde man sett puslespillet som skal falle på plass på dager som i går, så hadde man skjønt at det er ingen som med vilje forsøker å holde tilbake informasjon eller gi feil informasjon med vilje. Det er mer sannsynlig at selskapet faktisk jobbet etter midnatt for å få nettopp din avgang avgårde på rute, som det er at de visste at det ville bli en forsinkelse.

Det kan også hende det skjedde noe unormalt i TOS i dag tidlig som gjorde at din flight plutselig ble forsinket, uavhengig av været og situasjonen i går.

Last edited by TCAS; 10-03-2010 at 11:00.
TCAS is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules