![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Hei !
Jeg og venninen sitter jeg igjen med to voucher på € 250,- hver seg etter at vi frivillig sto over en flight med Lufthansa, pga overbooking. Når vi mottok dem fikk vi beskjed om at vi kunne få godskrevet beløpet til kreditt kort. Vi rakk ikke innom noe service senter på veien videre, så jeg gjorde et kort forsøkt på Gardermoen. De sa at de ikke gjorde dette for LH, greit nok. Ble mer bekymret at vedkommende sa at hvis jeg gjorde det ville det koste meg halvparten av verdien. Noen som kan hjelp meg med hvordan vi best benytter meg av disse ? Når jeg mottok dem, var det sagt at jeg skulle på € 250,-, det ble ikke sagt at det var voucher før det opprinnelige flyet var gått, heller nevnt alternativer om kontanter. Alt ble ordnet ved gaten. Ønsker i prinsippet cash (kreditering), har ingen planger om å reise med Lufthansa i overskuelig framtid. Håper jeg får litt mer bakgrunn info her før jeg kontakter kundeservice. Er det Lufthansa kontor i Oslo sentrum jeg kan gå innom og få dette gjort ? På forhånd takk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Er det ikke 250 euro som er (laveste) sats for denied boarding compensation da? Dette har du krav på som cash, men ofte vil vel flyselskapet forsøke å tilby deg vouchere som kan tas ut i flygninger men da bør vel beløpet naturlig nok være noe høyere.
Se Article 7 her: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...4R0261:EN:HTML |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Jo medmindre pax accepterer mindre...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
En ting er sikkert, cashverdi er lavere enn pålydende..Husker ikke .. Prøvde å finne min siste ( som ble brukt til NYC/PHL ). Den var på EUR 600, men en del lavere cashverdi...
Tenk dere om, for EUR 250 får dere en tur , gratis , ned i Europa til en eller annen by. Hadde dere brukt den til Dubai på LH salg sist onsdag eller torsdag, måtte dere komme til Dubai neste vinter for kun med kr. 659 i mellom... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uansett, en har 12 mnd å bestemme seg for flyreise eller cash.. Da er det vel lurt å vente til ev. siste øyeblikk ? LH har mange gode tilbud, kanskje til en plass en ønsker f. eks. 11 mnd inn i framtiden..
![]() Edit: Glemte .. Mine vouchers etter samtale med LH 22330900 måtte sendes til en adresse i Dublin ( jada, sant ) for godskriving etter jeg hadde bestilt reise for dem.... Sikkert det samme for refusjon.. Men det var sist juni... Last edited by SQ 777; 07-03-2010 at 21:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hvis pax accepterer at blive ombooket til et senere fly for et mindre beløb, så er det ikke denied boarding, men en ombooking mod en bonus. Der kan flyselskaberne sagtens tilbyde lavere beløb end minimumssatserne. Hvis de ikke finder nogle frivillge og må tvinge nogen af flyet, så er det disse satser der gælder.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Newcomer
|
![]()
Takker for svar, så langt.
For ordens skyld, vi meldte oss frivilig og fikk en voucher hver a € 250,-. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Regelverket i korthet sier at flyselskapet skal finne frivillige som er villige til å oppgi deres reservasjon, og om de ikke lykkes med dette så skal passasjerene ytes kompensasjon i henhold til tabell.
Hvis du har fått voucheren av SGS på en LH flight, så gjelder verdien påskrevet, det du vil få utbetalt, om du ønsker det, i kontanter.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Verdi av Eurobonuspoeng | eisa01 | Reiseforum | 10 | 05-11-2013 10:40 |
Collegegrad i Aviation - noen verdi i Norge? | anders320 | Flyforum | 4 | 16-10-2010 20:25 |
Verdi på samling??? | laurenz | Samlerhjørnet | 6 | 21-01-2008 10:41 |