![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette ekle, hvite, kalde belegget ligger fremdels på min gårdsplass, alt jeg får oppleve er å se ut et vindu eller inn i et TV. OL er krevende for en sofa-deltaker, man vil ut. Snø burde vært forbudt i lavlandet, kunne konsentrert seg om fjellet og i TV. Derfor har jeg heller ikke noe nytt å komme med, men tar i stedet farvell med en kjær fugl i våre farvann. Det blir stadig færre fuglesorter, også på Sola. Jeg er oppvokst med F27 og F50, de var for meg hva Twin Otter sikkert har vært for svært mange andre. Den har holdt ut lenge, men nå er det slutt - nå skal destinasjoner overføres Widerøes grønn og kjedelige DHC-8, en maskin som for meg er ganske intetsigende, solid og god - men akk så kjedelig.
F50 har særpreg, se på cockpit vinduene, de er jo lånet fra DC-3`en, se på nesen - er det rart den kalles for Pinocchio, se når den lander - med nesen pekende kraftig ned mot rullebanen, hør på lyden - du er aldri i tvil... Her er en laaaang foto-session, liker du ikke en aldrende Hollender, klik tilbake-knappen og finn på noe annet. Liker du imidlertid F50, finn frem en varm kopp kakao og kjør i vei... Evt. kommentarer er over bildet (men hva kan man si som ikke er sagt...) Det bildet jeg er aller mest glad for, er 2xF50 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
De tenker miljø, og taxer på kun en motor:
![]() De tenker miljø, og lander kun på ett hjul: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Så en som ikke en gang hadde råd til ny uniform: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Og hvis dette ikke skulle være nok, så er det mange, mange fler her: http://gallery.me.com/haraldo#101387 hei å hå H
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 25-02-2010 at 13:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hmm, ungefär 8 år efter planerad utfasning åker de. Inte alls illa att överleva så länge. Synd bara att det är den sista holländskbyggda maskinen i SAS flotta. Hade gärna sett F70 eller F100 i flottan också.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har flydd F50 en del på SVG-KRS og må si det har fine turer samtlige. Har ikke flydd widerø mye i de siste årene, men hadde en tur SVG-TRF-SVG med DHC-8 Dash 8-300 tror jeg det var, og jeg må husker godt at jeg opplevde komforten var ikke på høyde med F50.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En maskin som vil bli savnet! Takk for fine bilder Harald!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
_N_Y_D_E_L_I_G_
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]() ![]() ![]() Mange gode minner fra disse flygende hollendere da jeg var mindre, med et utall turer langs kysten fra TRD til KRS. Litt vemodig blir det nok å se de forsvinne. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Absolutt en verdig tribute dette, flotte bilder.
Og Fokker kontra Dash, det er ikke tvil om hvilket fly som har mest sjarm og utstråling, de vil bli savnet av meg i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Takk for flott tribute! Hvor mange Fokker 50 hadde egentlig SAS på det meste? Jeg finner denne informasjonen:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Fantastiske bilder, som vanlig! Enig i at det første bildet er veldig fint. Og det andre, og det tredje, og det fjerde...
Må nok ha meg en tur med disse før det er for sent. Men det er ikke så farlig at de blir borte når vi har så fine bilder å trøste oss med ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Flott serie Harald! Jeg savner Fokkeren til SAS (Commuter) allerede og har (om en måneds tid) gjort det i snart 7 år, det var da de forsvant herfra nordnorge. Har også mange bilder og minner fra Nordlink epoken.
![]()
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Fokker 50 kostet en del mere en Dashen når den kom. Kanskje noe av komforten gjennspeiler summen per maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
SE-LJV c/n 20103, fløj vel kun en kort periode i 1996 for SAS under reg PH-DMO, eller tager jeg fejl?
/Torben |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det stemmer det, rundt omkring august 1996 tror jeg det var.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
En av mine favoritter.... Vakker maskin.
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Shitt pomfritt, for noen herlige bilder! Utrolig mange
flotte bilder her, noen var så sylskarpe at det var nesten "ut-av-skjermen-opplevelse" - meget bra Harald!!
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Sep 2008
|
![]()
Flotte bilder av denne nederlandske dame! Takk for at du delte dem med oss.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fantastisk Harald. F 50 er som super-80'n, ett friskt innslag i en ellers så monoton 737 verden.
Må få meg en tur med F50 før de er vekk. Takk for titten ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
BA Concorde Sep 1998
|
![]()
Flotte bilder! Fokker 50 har også 20-års jubileum og med det fester i Tromsø, Drammen og Gardermoen i mai.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Min personlig MD-tribute... | Harald Oanes | Bilder & foto | 19 | 25-05-2013 16:04 |
En liten tribute | Siggdude | Bilder & foto | 4 | 05-06-2012 09:16 |
A tribute To All Captains | krølle | Flyforum | 2 | 31-07-2010 11:43 |
A tribute to Norwegian | MD11 | Flyforum | 6 | 23-04-2010 09:11 |
Utfasing av F50 hos SAS: Følger og konsekvenser | flyKSU | Flyforum | 6 | 09-10-2008 10:50 |