![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]()
Til efteråret åbner CPH Swift (CPH´s nye lavpris terminal), og iagttagere venter at priskrigen nu for alvor kommer til at rase. CPH er p.t. i forhandlinger med EasyJet, Ryanair og Transavia om at etablere sig i den nye terminal.
Ryanair mener at der er et kæmpe potentiale i CPH Swift, og signalerer en stor satsning hvis man kan få de rette priser i CPH. Her henviser man til succesen på Rygge, og siger at oplandet er noget større i CPH. CPH selv mener at det kan gavne alle, da det vil skabe flere passagerer til lufthavnen.... Må sgu indrømme at det i mine øjne er en super trist udvikling, og ville da ønske at man istedet havde arbejdet videre på at gøre Roskilde til en lavprislufthavn. Til gengæld er det så positivt at CPH tiltrækker en del nye ruter fra normale operatører. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Location: København
Posts: 697
|
![]()
Ryanair på vej til CPH? Igen? Vil se det før jeg tror på det
![]() Ved dog ikke om jeg synes de er velkomne, og 3F (fagforbund) vil næppe tilbyde Ryanair attraktive priser. Ryanair mener vel, at æren ved at arbejde for dem er løn nok. Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Jeg er sikker på fagforbundene vil kæmpe en brav kamp mod dem for at få dem til at give bedre ansættelsesvilkår. På den ene side vil jeg personligt hade at skulle have Ryanair tæt på og dermed skulle høre endnu mere på deres BS - men jeg kunne også være fristet til at se den modstand de ville blive udsat for i CPH fra 3F - for der ville de få kamp til stregen. Noget jeg tror Ryanair har undervurderet gevaldigt - for det er stærke kræfter. Når det så er sagt så synes jeg det er hovedløst og dårlig stil at CPH at lave denne terminal. Det er et direkte angreb på deres største kunder og et projekt der mere eller mindre er målrettet FR (selvom nogle få andre naturligvis også kan bruge terminalen)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
CPH Swift er en terminal modell som marked etterkrever. CPH agerer som lufthavn som vil generere inntekter. Ergo ma de skape ny traffik og sikre sitt posisjon i fremtida. Ser man "global" pa Europa, sa har lavpris-selskaper en andel av 28% na, noko som trolig vil stigge til litt over 50% innen 10-20 ar.
Ogsa andre flyplasser som AMS har bygget lavpris-terminaler. At det vil ga over SAS er vel ogsa litt grunnet i faktum at selskap i dagens form er ikke konkurranse-dyktig?!? Hvorfor skal CPH som flyplass opprette en kunstig monopol og hindre tilgang av visse flyselskaper via höye priser???
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Hvis 3F får held med at holde FR ude af CPH - er det første gang jeg tager hatten af for dem.
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Kan meg en av disse FR-hatere forklare en fornunftig grunn hvorfor FR skal holdes ut av CPH???
FR flyr ogsa en del ruter fra LGW og betaler ganske höye priser da. De er mester a presse prisene, men de er ogsa business-menn og ikke utelatter markeder som er profitabelt. Kanskje de danske forhandlings-förer skulle skjerpe seg. En forhandling mellom CPH og FR ikke nödvendigvis betyr at det ender med FR sine önsker. Lösningen ligger vel innimellom og det avhenger stort av forhandlings-kunsten til CPH sitt side hvor mye naer det ligger til CPH sine forestillinger. Men a ville holde FR ut av CPH er barnslig. Helt aerlig talt.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
I mange år har fagforeningerne langt henad vejen været overflødige, men specielt de seneste år, hvor der får alvor er pres på vilkårene i flybranchen i retning mod laveste fællesnævner, så er det nok meget godt der er nogle der prøver at holde niveauet oppe.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Flyplasser generer idag over halvparter av deres inntekter fra non-aviation income. Leie av lokaler etc. Jo mere mennesker man sluser gjennom flyplassen, jo mere profitabelt for flyplass-operatör! Det spiller absolutt ingen rulle om dette er en FR, SK, AB, DY eller HV passajer. De ma bare "gjennom" systemet. Til slutt blir det pengene som henger med hos flyplassen...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
Terminal A's model med en helt seperat terminal synes jeg er langt bedre, men den fik CPH jo travlt med at få stoppet med deres egen halvfærdige model. Både check-in områder og security er i forvejen en flaskehals i CPH og det vil absolut ikke blive bedre når man blander med pax fra lavpristerminalen. At man så laver vilkårene (bl.a. ingen gennemgående bagage) så de er målrettet visse lavprisselskaber tiltaler mig heller ikke. Det er udelukkende et forsøg på at holde de eksisterende kunder udenfor så de fortsat skal betale den høje pris, mens alle de "nye" kan få den lave pris og demed konkurrencefordele.
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2010
Posts: 289
|
![]()
Jeg har en idé om at selskaber som Qatar og Emirates godter sig ved CPH Swift (og mon ikke Delta også ser visse fordele). Dette vil give dem rimeligt attraktive feeding muligheder (javel godt nok ikke interline, men alligevel) og dermed øge potentialet på deres ruter ud af CPH.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]() Quote:
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]()
Først et link til den oprindelige artikel fra dagens JP:
Priskrig på flyrejser skærpes Lad mig starte med at slå fast at jeg personligt ikke er nogen Ryanair fan og mener at deres forretningsetik og moral i bund og grund er forkastelig. Men set ud fra et forretningsmæssigt perspektiv har jeg udmærket forståelse for at det er en interessant kunde for CPH at tiltrække. CPH må erkende at deres største kunde SAS er i en svær situation og i øjeblikket har skåret i trafikken uden umiddelbar udsigt til ekspansion. Jeg ser det derfor som naturligt at man ser mod nye flyselskaber der kan trække flere og nye kunde i butikken, hvilket er forudsætning for at skabe en god forretning for CPH. Netop det at udvide markedet og tiltrække turister er altså noget at det som Ryanair trods alt er gode til og som også vil komme hele det danske samfund til gavn i form af øgede indtægter. Men lad os nu først se om dette reelt bliver til noget...
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
|
![]() Quote:
Et selskab som Delta baserer sig også hovedsageligt på lokaltrafik. De har en fin 80% gennemsnitlig load på CPH-ATL set over året og det er næsten 100% lokaltrafik.
__________________
Kommende flyvninger: -------------------- |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,448
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NYC i vinter , hotellpriser raser ! | SQ 777 | Reiseforum | 13 | 15-01-2009 13:31 |
Raser mot nye flyterror-regler | Trety | Flyforum | 0 | 01-12-2005 12:19 |
Rejsefeberen raser i Billund | Bll spotter | Flyforum | 5 | 21-09-2005 13:23 |
Boeing 'raser' forbi Airbus | LN-MOW | Flyforum | 6 | 13-06-2005 19:08 |