![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]()
http://www.boeing.com/news/releases/2005/q2/nr_050602s.html
Ingen winglets for disse kjerrene, men 'raked wingtips', som paa 767-400. Fungerer dette bedre under lav hoeyde og hastighet enn winglets, tro? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Deleted user
Join Date: Sep 2004
Posts: 865
|
![]()
Det er godt mulig. Kanskje det er så enkelt som at denne typen winglets øker vingearealet mer (i forhold til standard stikker-opp-winglets) så de får utbytte av mer løft ved lave hastigheter. Ellers så har vel NG-vingen bra med load hele veien ut til tippen, så alle slike modifikasjoner, særlig vanlige winglets hjelper på induced drag og derfor bedre fuel efficiency.
Hadde vært interessant å vite årsaken bak ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,394
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 737 nr. 8000 - Boeing 737-800 nr. 3000? | LTH | Flyforum | 8 | 16-04-2014 20:49 |
Boeing Gets $5.3 Billion U.S. Navy Order for 124 F/A-18s | Tommy777 | Flyforum | 0 | 29-09-2010 05:16 |
Boeing's Poseidon sub hunter for Navy brings commercial, defense sides together | LN-MOW | Flyforum | 0 | 09-05-2008 02:08 |
US Navy C-40 (B 737-700) | raider66 | Flyforum | 2 | 30-10-2005 00:03 |
Boeing ser paa 737's efterfoelger | LN-MOW | Flyforum | 19 | 22-04-2005 09:17 |