![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]()
Et spørsmål her er hva OSL gjør for å få EK hit? At de kommer før eller siden stemmer nok, men hvis man ikke gjør enkelte fremstøt mot Emirates, så blir det for "siden", istedet for "før"
Er OSL på Emirates jevnlig, sender folk til Dubai, og kjører en skikkelig sales pitch. Eller har de tatt på lusekofte, satt over vaffelrøren, printet sine plakater av treski og vikinghjelmer og satt kontordøre på gløtt og forventer at Emirates selv kommer å banker på døren? Hva er grunnen til at EK kom til ARN før OSL? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
Hvilke aktiviteter har egentlig OSL for å lokke til seg operatører som FR som publikum ønsker?
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Det är kanske så enkelt att efterfrågan är större från ARN än från OSL. Hur stor är marknaden för O&D mellan OSL och DXB? Swedavia skriver att DXB seglat upp som nr 4 i storlek över de destinationer i Asien som svenskar besöker mest. Även om EK först och främst är ute efter transfertrafiken är O&D inte oviktig i sammanhanget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
Skal man selge seg til et flyselskap, så er det ikke bare å komme med et ark med passasjertall, selv om man bruker fargeprinteren |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
Jeg er ikke så sikker på om de har gjort noe særlig......selv om de i teorien kunne og burde ha det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
Posts: 9,765
|
![]()
FR får da lettere inn reisende fra resten av landet og Gardermoen er jo større enn Torp og Rygge som burde bety at stordriftsfordeler gir lavere kostnader per reisende og derved også lavere avgifter for flyselskapene.
__________________
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Ryanair vil ikke fly til en flyplass som har slot-restriksjoner.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]()
På årets Routes-konferanse i Vegas ser man tydelig forskjellen på hvorfor CPH er mye bedre enn OSL på markedsarbeidet. Førstnevnte har sendt nærmere 20 personer og mottokk også prisen som beste ruteutviklere. OSL sender 3 stykker og reklamemateriellet deres "fokuserer" på et par treski....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Jeg tror at det er delvis på grunn av dårlig plass på non scengen at EK ikke har kommet enda. Tipper de kommer når den nye piren er klar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,559
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Vad ställde Swedavia/ARN upp med på den där konferensen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Frem og tilbake x 2,5 (LAX–OSL–MOL; OSL–OAK–OSL–MOL; KSU–TRD–KEF–JFK; JFK–LAX | flyKSU | TripReports | 21 | 12-10-2015 19:01 |
Markedsarbeidet og taktikker til Skandinaviske flyplasser (splittet) | Cockpitview | Flyforum | 10 | 28-01-2015 15:37 |
OSL-BGO-OSL-TRD/OSL-TRD-OSL (2012) | SeatBelt | TripReports | 17 | 09-07-2012 11:28 |
OSL-CPH-POZ-MUC-OSL-CPH-VNO-CPH-OSL (2011) | SeatBelt | TripReports | 27 | 01-11-2011 20:46 |
OSL-BGO-OSL-LHR-OSL | Chriscross | TripReports | 4 | 15-06-2009 17:18 |