![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
I dagens utgave av Aftenposten er Kjos sitert på planene for intercontinental trafikk. Spennende tanker fra Norwegian, men jeg tror lite på oppstart til våren.
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Kanskje holde oss til den originale tråden istedetfor atter en debatt som ikke blir aktuelt for tidligst 2011?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Og la oss nå se på situasjonen med 10-12 787'er i DY-farger. Hva mener så parkeringsbetjenten vår i tårnet om den situasjonen kombinert med dagens utbyggingsplaner?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo
Posts: 669
|
![]()
__________________
"My soul is in the sky." - William Shakespeare |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
Men, jeg lover å komme sterkt tilbake!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,093
|
![]()
Blir ikke det fint når Thai står med en 777, PIA med 777 også står det 8 Norwegian 787 fly som alle er non-schengen flighter. Det bare må bli mål...
Godt at US og CO sine fly passer på langsiden... hehe ![]()
__________________
ThomAAs Flying the Norwegian way ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2007
Posts: 348
|
![]()
Kanskje en idè å ta frem tegnebrettet igjen og få på plass noen ekstra widebody-gates når det først skal bygges?
Feel Air med 2+ A330, Norwegian med 5+ 787/330, CO med 757/787, PIA med 777, Thomas Cook med 330, TUI med 767, Air Baltic med 757, US med 757, Thai med 777/340 og Korean(?) med 330... Kaos og spotte-eldorado?? Last edited by seatsniffer; 12-02-2010 at 21:41. Reason: tasteleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Nå bør vi vel bremse littegrann. Først må vi se om Feel og DY IC i det hele tatt kommer seg på vingene, det er noe helt annet å drive IC lavpris enn short og medium haul lavpris. Men at OSL bør bygge en terminal med flere broer for større fly er vi enige om, ja de bør bygge terminal 2 med langt flere broen enn planlagt uansett..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]() Quote:
Er det ikke snakk om at bare den ene A330'n til Feel skal fra OSL da? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Noewegian kommer seg nok på interkontinentale vinger, men jeg skjønner ikke hvordan de skal være så mye billigere enn sine nærmeste konkurrenter og samtidig tjene penger. Ellers er det jo ingenting nytt her.
Last edited by FlightDeck; 13-02-2010 at 00:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Blue
![]() Join Date: Nov 2008
Location: Frederiksværk
Posts: 216
|
![]() Quote:
/Torben |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2009
Posts: 372
|
![]()
Norwegians IC planer bør absolutt regnes med i de nye T2 planene på Gardermoen.
Jeg mener dagens planer er for lite visjonære, og har to argumenter for at T2 bør gjøres større. 1. Gardermoen ligger langt fra Oslo sentrum, og man burde laget Gardermoen til et slags eget sentrum, eller kall det en egen by, som har en mer selvstendig rolle. 2. I Norge er det mye snø, og det er kaldt. Og det blir kaldere og kaldere. Dette kan nøytraliseres ved å bygge en tropisk park og spa midt inni Gardermoen. Da vil sydenturister allerede komme til syden da de kommer til flyplassen. 3. Gardermoen er selve inngangsporten til et land som ønsker å satse på "grønn" turisme i fremtiden. Men for all del, det viktigste er jo at det nå begynner å skje noe.
__________________
Fly your dreams. Last edited by basejumper; 13-02-2010 at 07:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() Quote:
At det begynner å skje noe er alle her happy for ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2008
Location: Oslo
Posts: 249
|
![]()
I dagens utgave av Finansavisen, uttaler Kjos at oppstart for langdistanse vil skje først våren 2011.
Sitat fra side 36: ,,Vi har planlagt det lenge og vil gå i gang våren 2011.'' |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Og da er vi atter en gang tatt tilbake til trådens tema: OSL, DY og IC-satsning. Neste gang blir det gule kort, og de som ser poster som ikke hører hjemme bes om å bruke "report"-knappen. Sånn, da har jeg spart meg fra å melde i fra inviduelt til alle brukerne som nå fikk poster fjernet.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]()
Med uppstart om ett år, kan det vara pga leverans av IC flyg? LN-MOW du som verkar ha full koll på Boeing, kan det vara 787 de väntar på och isåfall vilka produktions individer kan det då vara. En pilot på DY sa att det var klart att de skulle ha 787..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Jeg synes denne uttalelsen fra selskapet sier svært mye med få ord ![]() http://forum.flyprat.no/showpost.php...&postcount=315
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,336
|
![]()
Dette vil muligens sette en stopper for CO sin avgang nr. 2 fra Oslo... Men som så mange andre har sagt her på forumet tidligere - vi kan jo håpe at det ikke blir NYC men en annen amerikansk by som Norwegian starter opp...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Svenkene vil gjøre OSL til jumbo | C130 | Flyforum | 8 | 17-11-2015 14:43 |
Vil gjøre Røros til testområde for EU | LN-GTA | Flyforum | 0 | 08-10-2009 22:23 |
Vil gjøre flyboardingen raskere | sirpjalle | Flyforum | 1 | 12-03-2008 18:30 |
Nå vil også Pulkovo flyplass være intercont.-hub | Desk pilot | Flyforum | 1 | 11-09-2007 15:29 |
FRA vil være No. 1 hub på A380 | Jan | Flyforum | 0 | 29-04-2005 13:31 |