![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
Vi har over noen måneder sett at DY frakter flere passasjerer over OSL. Fra september vil jeg tro SAS er tilbake, da trafikken i antallet avganger er tilbake på 2009 nivå (+500 deps vs/aug)
I 2005/2006 viste DY en posisjon som OSL's mest punktlige jet operatør. Nå kan det se ut som at de tar tilbake tronen. Så langt i oktober er differansen til nestemann +9 prosentpoeng! Stort grattis til DY og Rfly for målrettet arbeid og fokus! Keep up the good work ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]()
Dette er jo bare helt fantastisk og viser at fokus på punktlighet virkelig gir resultater så det monner, grattis til alle involverte
![]()
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Gratulerer! DY og RF klarer det jaggu også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Men, Diff'en spises fort inn
![]() :up |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() Quote:
![]() Men er der noen som ser noe som skurrer her... Quote:
Last edited by krølle; 06-10-2010 at 19:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 215
|
![]()
De har 15 minutter å gå på. Så om flighten blir 13 minutter sen ut fra OSL, regnes det ikke som delay på avinor sine sider
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Er vel +15 minutter som gir forsinkelse her ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
|
![]()
Meget bra jobbet av Dy, ingen tvil om det.
Dette til tross, igjen viser flightstats at det er SAS som er mest punktlig av major airlines i Europa i September. I tillegg var de også beste selskap i Europa i sommer, dette for andre året på rad: http://www.huffingtonpost.com/2010/0..._n_695526.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2006
Posts: 563
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: Oslo
Posts: 5,919
|
![]()
Gratulerer og lykke til videre.
__________________
✈ Gamle fly bråker best ✈ |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2006
Posts: 441
|
![]()
OSL leverer godt punktlighetsmessig om dagen - totalpunktlighet for alle selskaper på hele 95,4% i går, hvorav SAS leverte 94,7% og DY 98,1%. Venter i spenning på avslutningen av høstferien samt om de-ice produktene får seg en "benchmark". Såvidt jeg kjenner til byttet DY leverandør til NordicAero sist år, og samarbeidet har begynt å "sette" seg.
Sålangt i oktober 2010/OSL DY15"/SK15" Okt 93,8/85,7 Klarer DY å holde unna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,646
|
![]()
Bare så det er sagt... "rubberwatch" er fullt mulig med ACARS også... og det blir/har blitt brukt...
![]() ACARS setter jo "off block" ved "Entrance door closed + Park brake off" så når man venter på f.eks. lasting er det jo bare å slippe park brake når døra er stengt (selvfølgelig kun med "chocks in place"). Vips, så er man avgårde! Bad practice, selvfølgelig, men likevel... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Shanghai
Posts: 79
|
![]()
Et lite spm, litt OT;
Hvorfor måles punktligheten i avgangstid? Det spiller jo ingen rolle når flyet tar av, det avgjørende er jo om flyet lander på tid eller ikke.... ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
I så fall ville bare selskapene satt opp lenger flytid, og således fått større andel punktlighet enn det som er reelt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2010
Location: Shanghai
Posts: 79
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Det er jo ikke helt gratis for flyselskapene å slynge flyene mindre tett enn de kan gjøre (et fly på bakken genererer ikke inntekter osv.). Dvs. om ikke punktlighet er særdeles viktig og kan omsettes i økt inntekt så tror jeg ikke det trikset vil være førstevalget.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Man kunne uansett lagt inn 10-15 minutter ekstra flytid på kveldens siste avgang, den skal ikke slynges videre. Det er jo også størst sjanse for følgeforsinkelser sent på dagen.
Kanskje det er en annen grunn? Som at det er lettere å måle? Som at man da ikke blir rammet av forsinkelser gjennom de-ice, holding osv? Man kan jo si at avgangstiden i større grad er opp til selskapet selv, enn ankomst-tiden. Last edited by Dag Viking; 07-10-2010 at 23:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Den store opphugingstråden | Beechdriver | Flyforum | 13 | 05-05-2019 20:46 |
Den store fuglen :) | Menzies OSL | Bilder & foto | 6 | 26-02-2011 09:00 |
Den store breibukstråden | LN-MOW | Bilder & foto | 10 | 23-03-2010 23:03 |
Den store billigflyduellen | sail4fun | Flyforum | 3 | 21-07-2006 10:05 |