![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg tok en titt på destinasjonsoversikten til SAS Braathens nå nettopp, og blant de europeiske (listet opp under utland) finner vi Bangkok, NY og Shanghai blant annet. Hva er meningen med det? Og hvorfor ikke Washington, Beijing og Seattle? Er dette de mest populære langrutene blant nordmenn?
![]() SAS Braathens - Destinasjoner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
godt spørsmål - jeg har tatt det videre med fåre internettfolk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Om SAS Braathens ønsker å benytte "Evenes" som betegnelse så burde jo SAS Braathens samtdig endre: Bergen til Flesland Trondheim til Værnes Kristiansand til Kjevik Tromsø til Langnes Stavanger til Sola Haugesund til Karmøy etc |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
jeg regner med at valget Evenes er fordi de aller fleste kaller flyplassen for Evenes. Jeg har aldri hørt noen si de skal he en billett til Harstad/Narvik
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Forøvrig merkelig at de andre flyselskapene bruker korrekt navn, men ikke SAS Braathens - det "norskeste" av alle. Både SAS Sverige, SAS Danmark, SAS Intercontinental, Star alliance, Norwegian, Widerøe, Avinor, OSL, NRK-tekst-TV etc klarer alle å bruke korrekt betegnelse. Selv om de fleste fortsatt sier Biltilsynet så er alle skilt og oppføringer Trafikkstasjon. Her gjelder å henge med i utvilingen ![]() ....I "gode gamle dager" klarte Braathens å bruke rett betegnelse, mens SAS klarte det delvis....og nå etter sammenslåing klarer de det ikke. Bare de andre SAS grp flyselskapene henger med. Ikke akkurat noe å være stolte av.......og tenkte hjelpe SAS Braathens til å bli oppdatert med min posting....men bommet igjen. Synd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hvis du mener det er feil og bør rettes, synes jeg du skal ta kontakt med SAS Braathens' internettredaksjon her: http://www.sasbraathens.no/WCM/templates/Contact____109.aspx
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() spikking av fliser spør du meg... Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
...mulig jeg er en som trives best når en gjør ting korrekt - og det skjemmes jeg ikke over. ![]() ...og ventet forresten meg vel ikke så stor forståelse her inne på forumet denne gangen heller, selv med en såpass innlysende og korrekt sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Superflyer
|
![]() Quote:
Når vi nå skal lage sagbruk ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
....så gjenstår det å se om SAS også klarer å rette sin feil ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Mulige longhaul-destinasjoner for SAS og DY (splittet) | Dag Viking | Småprat | 5 | 18-03-2013 09:15 |
Braathens' destinasjoner anno 2004 | flyKSU | Flyhistorisk forum | 6 | 07-10-2009 19:00 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
SAS A319 Destinasjoner? | Bizflyer | Flyforum | 16 | 26-03-2007 14:12 |