![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Man skal ikke undervurdere kundens makt gjennom sosiale medier!
Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,779
|
![]()
Ja, hvordan skal man igrunnen kunne forsvare seg. Hvem som helst kan slenge en melding avgårde, sann/halvsann/usann.
La oss teknisk si at alt i dette tilfellet var låst inne i galley da der var kort tid til landing, hvordan kan en forsvare seg mot slik bruk. Skjønt vann er en veldig viktig bestandel i kroppen, er den ikke viktigere enn safety.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 248
|
![]() Quote:
Saken foregår forøvrig i kommentarene her http://blogg.stormberg.no/post/Stormberg-i-medvind Ser også at SAS' eCommerce-avdeling har involvert seg ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Problemet her er vel neppe at en kunde har fått dårlig behandling, ettersom han neppe har fått det. Han fikk ingenting på SAS eco, noe som stemmer bra med deres no frills image. Problemet her er, første og fremst, at de forkynner en profil, som ikke stemmer med virkeligheten. Deretter en profil, som ikke er konsistens over hele nettverket deres. Dette har vært diskutert opp og i mente her på forumet, og nå har plutselig en person, med et stort nettverk, funnet ut det samme. Dermed må plutselig SAS bruke masse tid på å forsvare noe de ikke har, eller bare delvis har. For de som leser forumet regelmessig, så burde det ikke overraske noe som helst at en slik sak dukket opp før eller siden, og hvis ikke noe skjer snarlig, så kommer det nok en tilsvarende sak opp på ny, nå som media er på saken. Dette er tross alt et av SAS sine største problemer, nemlig at de kommuniserer en agenda, mens de i virkeligheten har flere agendaer. Hvis de virkelig ønsker å fremstå som ETT selskap, så er første bud at de faktisk er det også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Jeg undrer meg litt over følgende kommentar fra Sonberg: "Hvis man sitter på Economy Extra inngår mat og drikke, og selvfølgelig også vann."
Mannen hadde billett på en innenriksflygning, og der skiller man så vidt meg bekjent ikke på økonomi & economy extra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Helt korrekt! Når ikke en gang de i den øverste ledelsen i SAS skjønner forskjellen på konseptene, så hvordan skal i alle dager meningmann skjønne dette? Er vel redd for at dette nok en gang viser at 75% av SAS sine forretningskunder er annenrangs kunder, akkurat som diverse reklamekampanjer har vist
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
En av twitterne var som følger:
Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,528
|
![]()
Reiste ikke mannen Kristiansand - Harstad tur/retur? Da stemmer sikkert prisen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2008
Posts: 606
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Det var snakk om SK4082, og turen gikk T/R KRS-EVE. De kan lett koste 7000kr i C-klasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Posts: 128
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Claus Sonberg har åpenbart ikke lest Steinars innlegg: Economy Extra har da ingenting med innenlandsreiser å gjøre! Og vann/ikke vann har da heller ingenting med de gamle datterselskapene å gjøre! Selv har jeg fått vann sammen med kaffe flere ganger på innelandsreiser - og det er på tide at SAS utvider serveringen av kaffe/te til vann og juice hele dagen på Economy Class og på innenlandsreiser!
Som Hickok påpeker - nå må SAS snart harmonisere konseptet sitt! SAS har vært altfor kreative de siste 10-15 årene, med introduksjon av stadig nye og avvikende konsepter og produkter. Lag heller ett tydelig produkt som blir perfeksjonert til fingerspissene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
SAS hadde en reklameserie gående for en liten stund sider, der de anbefalte forretningsreisende å reise med SAS, ettersom de der fikk Fast Track, loungetilgang, avis på flyet etc. Ikke et eneste ord, eller annet, om at dette kun gjelder for reisende til utlandet, men det var lagt stor vekt på forretningsreisende. Problemet er at 75% av SAS sine forretningskunder ikke får noe som helst av dette, om de betaler aldri så mye for sin billett (som Stormberg gjorde), ettersom de reiser med SAS innenlands.
EDIT: Før noen legger ut om at SAS aldri har rangert sine kunder, så var dette med annenrangs min egen tolkning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Serverer ikke SAS noe som helst for de som ikke har råd til å fly hver dag og må bestille økonomibilletter?
På tide å få på plass kjøpeautomater ombord kanskje? Slik de har på NSB Agenda? Eller hva med å ta toget i stedet?
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,232
|
![]()
Du får jo kjøpt fra tralla i dag, så her skjønner jeg ikke hva du mener?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Det som kanskje gjør det hele litt utfordrende er klasseinndelingen hos SAS:
* For å gjøre forvirringen komplett, finnes ikke Business Class på enkelte ruter og på utvalgte andre ruter er det verken Economy Extra og Business Class . På de aller fleste rutene finnes alle klasser Last edited by FlightDeck; 26-01-2010 at 16:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
For å gjøre forvirringen komplett, så er vel ikke tidspunktene eller tilbudet for innenlands servering de samme innen de forskjellige landene heller.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,713
|
![]()
Så har man SAS-datter WF som lager enda mer kluss i oversikten, på innland er det tilnærmet som SAS, men avhengig av flytype og reisetid. Ellers blir det fort forvirrende, og med tanke på at det er en del codeshare/feed så burde kanskje harmonisert tingene her hvis de først tar en overhaling?
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Ah.. så han twittefyren er sinna fordi han måtte betale for vannet? Disregard last!
![]()
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bestille hos sas.no, poeng hos Aegean | hifiman | Reiseforum | 4 | 23-06-2014 17:10 |
Hvorfor billigere hos Travelink enn hos SAS? | hifiman | Småprat | 14 | 20-04-2013 08:58 |
Lagersalg hos SAS | Il-86 | Flyforum | 8 | 10-02-2011 12:58 |
Gebyr hos SAS - og ikke hos Norwegian .. | atck | Flyforum | 5 | 05-11-2009 15:47 |
Dokrangel hos SAS | Trety | Flyforum | 33 | 08-01-2006 14:36 |