![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dessverre ikke noe nytt. Men denne gangen så jeg lyset selv, og du verden det er skumle greier.. utrolig.
Quote:
Last edited by wf145; 23-01-2010 at 21:29. Reason: manglande ingress |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette er ille! Håper politiet får tak i disse kjeltringene slik at de kan få en hard straff.
W |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det ble tatt noen på "fersk gjerning" i Bergen, noen som har hørt noe om hva som skjer med dem?
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sikkert bare en klapp på skulderen med budskapet at sånn gjør man ikke. Eller at politiet henlegger saken pga bevisets stilling. Dette ser man alt for ofte i dette landet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg må innrømme at jeg ikke helt skjønner dette: En laser er en meget kollimert stråle, hvordan kan noen klare å følge et fly, for ikke å snakke om et vindu eller øynene til en pilot med en laser? Hvordan arter egentlig dette seg?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så en video for en tid tilbake som jeg skal se om jeg finner igjen, og den bittelille prikken av en laserstråle man ser på f.eks 4 meters hold, blir opptil så stor som en fotball, eller større, når den treffer et fly. Tror nok ikke det er det at man finsikter på flyet, men heller "veiver og ser hva man treffer", og man ser lett at man treffer flykroppen. En sånn grønn "prikk" kan lyse opp hele cockpiten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og just for the records: vi snakker ikke her om standard hyllevare laserpeker. Vi snakker om importerte grønne (som oftest) lasere med HØY effekt, gjerne uten UV filter slik at man er garantert øyeskade nøyaktig idet millisekundet hvor laseren treffer øyet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann!
Dette er helt sinnsykt! Det dumme med det her er faktisk at media omtaler disse sakene slik at andre også finner ut at de skal gjøre det. Hørte om noe utstyr som de har innført på flyplasser i Tyskland som vist nok er beregnet på å oppfatte dersom noen skyter mot et fly, må jo finnes noe som kan oppdage laserstråler for så å ta bilde der det skjer..? NB: jeg er ikke noen motstander av ytringsfriheten og mediafriheten
![]() |
#10 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Drittunger. Jeg fascineres imidlertid av at de klarer å holde strålen fiksert på flyet på den avstanden.
(TAL: Hyggelig å "se" deg igjen her.) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Idiota med Laserlys på Evenes Lufthavn | LN-RPL | Flyforum | 1 | 22-02-2010 13:25 |
Laserlys mot fly (var: Laserlys mot fly under landing på TRD) | VC-10 | Flyforum | 3 | 01-02-2010 09:01 |
laserlys blendet pilotene hos norwegian | adressa | Flyforum | 0 | 07-08-2009 07:12 |
Fly blendet av laser på ENGM 14april | Epsilon | Flyforum | 8 | 16-04-2009 18:54 |
SAS-flyger blendet av laserstråle | Jack | Flyforum | 26 | 20-03-2009 15:42 |