![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Det ble en fin tur til Osl i dag også. Godt med varme klær og varm kaffe gjør at det er levelig selv i kulda.
![]() Klar for avspark ![]() ![]() ![]() Kommer ikke utenom "grisene" ![]() Finnair med en av sine Embraer 190 ![]() ![]() Det sjer da litt... ![]() ![]() En engelsk mann som sikkert skulle hjem. ![]() Noen som kan fjerne den blå pinnen? ![]() Begynner å like t7... ![]() Det blir mye av det samme. Sånn er det bare. ![]() Denne fikk mye oppmerksomhet...... ![]() ![]() ![]() ![]() Baltic med B757 W200. (Steinar Grindstein ert ert) Fortsettelse følger.
MVH Stein Olsen http://www.flickr.com/photos/56123975@N05/ Det finnes alltid en god grunn til å se på fly ![]() Last edited by putzmeister; 22-01-2010 at 09:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Her kommer resten.....
![]() Skal bli morsomt når de setter inn A319 til våren. ![]() ![]() Blir aldrig lei Aeroflot... ![]() ![]() Hadde selvsagt håpet å få denne på take off, men det gikk ikke.... ![]() Plutselig kom denne bak ryggen... ![]() ![]() Nå begynner klokka å passere 1530 og lysrt blit ikkr så lettvint å takkle ![]() ![]() Dette var siste for i dag. Håper dere ikke går lei av alle disse bildene.
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nydelige bilder Stein.
Quote:
[QUOTE] Begynner å like t7... [/QUOTE På tide å våkne kansje. Det flyet har vert det peneste på himmeln helt siden det kom tidlig på 90 tallet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Flotte bilder, likte spesielt Widerøe + Thai, herlig størrelse sammenligning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bra du holder ut i kulden, bra serie selv om lyset ikke var på din side i dag.
Ser Sundt Atlanta Skybridge var der med en annen 747 idag, har du reg på den? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Widerøe og Thai på meg også. Kul sammenlikning. Det var ellers flere bra deicing-bilder.
Når det gjelder lyspæreskifteren så er det apparatet en siktmåler. Kombinert med en tilsvarende et stykke borte finner den ut såkalt RVR. Runway Visual Range. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja det må jeg si! Nok en kjempeflott serie fra deg, Stein!
![]() ![]()
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2007
|
![]()
Flotte bilder putzmeister...
Men han som skifter den pæra eller hva han gjør er vel ikke kledd helt etter forskriftene vil jeg tro, han mangler ihvertfall en refleksvest... ![]() Er det normalt å klatre sånn på ting som står langs rullebanen, ser jo ut som en vanlig sivilist som har rota seg inn på flyside. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flotte bilder Putzmeister.
Noen som kjenner historien til hvorfor Widerøe maskinen er lappet på venstre side? (bilde 3)
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 |
Browncoat
|
![]()
Hvis du tenker på den lappen rett ved propellen, hvor det står Sas Group Company, så er ikke det noe reperasjon. Det er en plate som er satt på for å beskytte skroget mot is som løsner fra propellbladene og blir slått mot skroget.
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flotte bilder Stein
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Ahaaaa. Er dette standard på alle Widerøe maskinene?
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg kunne tenkt meg å vist hva slags innstillinger du bruker, og hvilket kamera du har
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Browncoat
|
![]()
Det er vanlig på alle Dash 8. Det er mange andre typer som også har disse.
Her kan du lese litt mer om det på pprune: http://www.pprune.org/d-g-general-av...ash-8-ice.html
![]() |
#18 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jepps.. Det er det
![]()
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
RAW ISO100 og laveste verd, altså 4-6,3. Prøver å huske å skru den opp til 8 eller 9 når det kommer en propp, men det er ikke alltid jeg husker det ![]() Jeg har også en Canon 40D med Canon EF 35-350mm 1:3,5-5,6 og bruker da samme innstillinger. Om dette er idielt er jeg ikke sikker på, utstyret er bedre enn kunnskapen for å si det slik ![]()
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Herregud så mage og fine bilder stein. Denne serien likte jeg veldig godt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
BGO - En dag, mange Airbus, mange Spanjoler pluss annet snacks | Tom McNikon | Bilder & foto | 8 | 07-07-2013 22:41 |
Mange og kalde timer på SVG, mange og varme bilder... | Harald Oanes | Bilder & foto | 16 | 23-05-2011 12:38 |
Mer russisk IIyuskin II-96 ( mange bilder) | JanSev | Bilder & foto | 13 | 29-04-2010 19:44 |
SKIKKELIGE vinterbilder | CK | Flyforum | 11 | 07-03-2006 08:31 |