![]() |
|
![]() |
#1 |
Front section flyer
|
![]()
En grei måte å holde seg oppdatert på om hva og hvor ting skjer i Bangkok så er denne siden veldig nyttig: http://www.thaivisa.com/forum/forum/18-thailand-news/
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var akkurat noen dager i Bangkok ifm jobb. Trykket stemning blant mange thaier og generelt få turister. Noe skyting natt til lørdag også. Mange er spente på hva som skjer neste uke pga nedstengning av byen i morgen.
Snakket med noen høytstående thaivenner, om situasjonen, og det er tydelig at amnestiloven fra Thaksin-siden ble for mye og var det som eskalerte konflikten, som nå berører og splitter mange familier på begge sider. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Håper virkelig virkelig ikke situasjonen blir mye verre nå da, men om UD tilslutt fraråder reise dit så har jeg vel en rimelig grei sak hos forsikringsselskapet for å få refundert billetten. Bestilte billetten nemlig før mye av dette uroet startet. Men på en annen side så har dette begynt å få meg til å se etter andre steder i regionen, regner jo uansett med at flyplassen opererer som den skal. Kanskje Kuala Lumpur? Har jo vært i Singapore. Eller Phuket? Er vel bare Bangkok som rammes av disse demonstrasjonene.
Last edited by Hypern; 13-01-2014 at 09:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det var en mindre flyplass som ble blokkert i forrige uke, men husker i farten ikke om det var Phuket eller en annen. Mye vil nok avgjøres denne uken, dvs at en får en pekepinn på om situasjonen eskalerer eller svinner hen.
Siden demonstrantene har okkupert såpass sentrale steder blir det vanskelig å komme seg rundt, så ville vurdert andre reisemål innen Thailand, ev KL som du sier. I Kambodsja har det vært mobile demonstrasjoner og skyting i Phnom Penh, men har roet seg noe nå, hvis du vurderer dette landet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er i Bangkok nå og stemning var ikke amper rundt Asoke i hvert fall, men det er en del skriking og synging... fremkomeligheten med bil er veldig begrenset, men de har satt opp ekstra avganger på BTS-linjene, så det funker greit.
Det ser ut som de fleste butikker og kjøpesentre holder åpent, så det er business as usual i turistområdene. Rundt i byen er det utplassert mye ekstra politi, militære og sanitet... også i og rundt BKK skal det være mye ekstra bevoktning. Tidligere har People's Democratic Reform Committee uttalt at de skal holde seg unna flyplassen/BKK. Når jeg gikk fra Asoke i sted spilte de Queen med "We are the champions" :P |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]()
En annen side som er informativ om hva som skjer og hvor det skjer:
http://www.stickmanbangkok.com/Bangk...tests-2013.htm Vær obs på at den siden kan ende med en og annen annonse man kansje ikke vil ha på skjermen i "öppna landskap". Jeg har også en del kolleger i området som pleier å ha kontaktnettet sitt i orden mot ordensmakten der nede, og som har fått høre at man gnerelt bør holde seg klar av en del av områdene med protester da dette ikke nødvendigvis blir like fredlig som 2010. -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Da ser det ut til at Suvaranbhumi (BKK) foreløpig er fredet...
http://www.nationmultimedia.com/poli...-30224256.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hva skjer hvis BKK stenges og man sitter med en bonusbillett med TG på strekningen SIN-BKK-OSL? Hvem har da ansvaret for å få den berørte sjelen hjem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Se posten over ..... Men skulle det værste skje, ville TG booke deg om til et annet selskap.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Front section flyer
|
![]()
Slik ting utvikler seg nå, så bør man kanskje ha i bakhodet at det kan dukke opp problemer utover denne mnd og neste. Nå har de kragla seg til enighet om at det omstridte valget skal holdes 2.feb.
Jeg hadde vel ikke planlagt noe større aktiviteter her nede nå hvis jeg ikke absolutt måtte. Flere fastboende utlendinger som har bodd her en stund mener også dette kan eskalere i ett nytt millitær kupp. Hæren har vel heller egentlig ikke nektet for at det kan skje. Bangkok har opplevd 70% nedgang i bestillinger fra Kina den neste mnd, noe som er meget dramatisk. Phuket har fra det samme landet en nedgang på 40%. Så blir spennende og se hva som blir resultatet til slutt..... Ang BKK så er det ingen som tror på Sutheps ord om at den er fredet, muligens akkurat for øyeblikket men med en så ustabil folkemasse rundt seg, er det umulig å garantere noe som helst.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hele storfamilien skulle på tur til BKK og HKG i vinterferien, men turen ble i går booket om til DXB og HKG istedefor BKK. Har snakket med noen bekjente som har oppholdt seg der ifb med jobb den siste tiden, og det er mye som foregår der. Thailand har lenge hatt store politiske motsetninger som av og til blusser opp på overflaten, og selv om ting roer seg fort og går tilbake til det normale, er jeg litt mer betenkt med å dra da demonstrasjoner og blokader nå har inntatt de typiske turiststrøkene også... Så istedenfor Conrad Bangkok blir det nye Conrad Dubai i 4 netter. Greit nok.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har booket og betalt for tur til BKK og Koh Samui i Ferbruar. Billetter er betalt og er i utgangspunktet ikke refunderbare ( LX tilbudspris i C ). Tror vel fortsatt Koh Samui er OK, men BKK i 5 dager på før og 2 dager etter øyturen er vel litt mer usikkert, så jeg lurer litt på alternativer.
Får jeg refundert billettene er det et mindre problem, bortsett fra å finne billige C billetter på kort sikt. Men er det noen som har forslag på alterativer til BKK, når man først er der ? Tenker da på bra alternativer til BKK, og da til en OK pris. Kommer inn til BKK på ettermiddagen, og flyr tilbake sent på kvelden. BKK til Koh Samui er ut på ettermiddagen, og retur på tidlig formiddag. Forslag mottas med takk |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Anbefaler denne sida for å halda dykk oppdatert,
http://www.richardbarrow.com/2014/01...gkok-shutdown/ Inneheld blant anna eit nyttig kart som viser kvar demonstrantane hovudsakleg befinn seg. Og det vert igjen poengtert at demonstrantane ikkje har noko planar om å forstyrra offentleg transport (forutan der det vert demonstrert) eller flyplassane. I og med at eg skal dit sjølv i slutten av Mars så har eg holdt meg litt oppdatert, blant anna via TripAdvisor-foruma, og eg har ikkje funne ein einaste negativ kommentar frå turistar som har vore der under demonstrasjonane. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men det jeg kanskje tenkte mest på var andre storbyer i regionen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
To demonstranter ble tidlig i morges skadet av tre bomber som gikk av i Thailands hovedstad Bangkok
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...artid=10142628 Selv oppholder jeg meg i Chiang Mai nord i Thailand, her merker vi stort sett ikke annet enn at det er litt færre turister enn normalt. Bangkok frister ikke nå, men resten av Thailand er vel greit nok fortsatt.
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Om dette bare eskalerer så får Bangkok være for denne gang, har allerede begynt å se på billetter fra BKK til KUL.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Newcomer
|
![]()
Er i Bangkok nå og utenom store demonstrasjoner på et bredt område av sentrale områder så er ting relativt normalt. Så senest idag at soldatene var travelt opptatt med å leie uføre rundt på BTS-en, så krisestemningen i norske medier er rimelig overdrevet.
Reiser selv ut fra Don Muang imorgen, regner med at det går greit. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa-tilbud - hovedtråd (2014-2015) | sirpjalle | Reiseforum | 30 | 07-10-2015 17:03 |
SAS delårsraport november 2014-juli 2015 | FlightDeck | Flyforum | 3 | 08-09-2015 09:53 |
Vinterværtråden 2014-2015 (Samletråd) | hifiman | Flyforum | 185 | 21-04-2015 06:10 |
Kutt norsk innenriks til vinteren (2014/2015) | MountainDew | Flyforum | 43 | 13-09-2014 19:31 |