![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Last edited by Discus; 05-01-2010 at 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
Mulig de har brukt Fred Olsen som konsulent her?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Er ikke dette vanlig kotyme i Singapore Airlines og Malaysia Airlines også?
![]() |
#4 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fred. Olsen bør fly med Thai før han glemmer hvorfor han liker unge flyvertinner...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Synd at samfunnet er at så kynisk at man "bare" skal tillates å ha enkelte jobber så lenge man er ung, dum, uorganisert og "ugift", og kan bo hos foreldrene. Skal vi fortsette den linjen kan man jo forlange at man kun skal ha (vakre og slanke) unge kvinner i innsjekk, som servitører på kafeer og restauranter, i butikker, på bussen, som postbud og som konduktører på togene osv. Ja, ta gjerne med som bilselgere, som kundebehandlere på postkontorer og i banker - ja, hvorfor skal man som kunde måtte "betale" lønn og pensjonsforpliktelsene til noen som helst, egentlig. Og hvorfor betale for en vare i Norge som man kan kjøpe billig fra Kina, der ingen klager på arbeidstid eller dårlig lønn (her er vi vel allerede kommet).
Nei, så lenge trygden min kommer i postkassen når den skal, og jeg har en stikkontakt så jeg kan sitte hele dagen og blogge alt som opptar meg, så xxxter jeg vel i alle andre ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Med fare for å få hele forumet mot meg, dette skulle SAS også gjort, da hadde man kunnet senke lønnsnivået kraftig, samt spart på pensjoner og fått ett yngre image.
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette kommer nok SAS langt på vei gjøre enten de vil eller ei i løpet av en fem års tid. Det er temmelig mange som nærmer seg aldersgrensen, og hvis jeg ikke tar helt feil, så vil det bli store utskiftinger i løpet av få år.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Snittalderen i kabin i SAS (når man utelukker sommerfuglene) er på 52-53 år. Da sier det seg selv at det er mange som går av med pensjon de nærmeste årene
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Den som tier samtykker.
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Kansje alle arbeidsgivere skulle prøve det, hvorfor i det hele ha noen ansatt mer en 1-3 år ? , man blir jo bare grisk , krever mer lønn osv osv. Nei spark alle med over 5 år ansinitet over alt , nå ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så lenge de gamle damene til SAS er med på å få flyene i lufta på rute - kan godt andre selskaper ha yngre damer som jobber tregere...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
En trist utvikling dette!
Selv setter jeg som oftest større pris på en godt voksen kabinansatt med stor trygghet i det han/hun gjør. Jeg flyr nok langt mer enn gjennomsnittet her, og har hatt mine beste reiseopplevelser med erfarne crew, som med godt humør og en stor dose yrkesstolthet har utgjort den store forskjellen. Det er synd at vår kjære bransje har blitt slik at det ikke lenger skal være mulig å se for seg en lang karierre i denne delen av bransjen, i all hovedsak for at flybilletten skal kunne være billigere enn flytoget ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det er stor forskjell på tankegangen til Ola Nordmann og en sørøstasiater. Leser man stillingsannonser i disse landene søker man gjerne etter kjønn, utseende, høyde og vekt. Er våre meninger alltid den rette for andre folkeslag?
Leser at TG vil gi enkelte 30 mnd sluttpakke, det er faktisk en meget god avtale, om man har noe annet å gå til da.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
... , og om man følge litt med her på forumet så kan man se at SK har tilbudt , hva ? for å nettop senke snittalder/kost... ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Jeg mener at de ansatte i flybransjen bør myke opp det steinharde ansiennitetsprinsippet som brukes nå, men dette er ikke måten å gjøre det. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
Støtter forøvrig kommentaren om drevne og trygge crew. Dessuten synes jeg det er en rimelig god balanse hos Thai, selv om jeg opplever det som at snittalderen gjerne er noe høyere forrerst i flymaskinene. Hva gjelder SAS mener jeg personlig at det er blitt helt galt at "sist inn, først ut"-prinsippet har utradert nærmest generasjoner av cabin crew. Jeg tror ikke at dette på noen måte vil utløse noen krise når det blir et generasjonsskifte, men det er ikke til å komme fra at det finnes enkelte som ville/burde ha røket ut hvis man hadde brukt andre prinsipper for overtallighet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() ....så vælger jeg at tie herhjemme - for jeg er gift med en af dem (som dog godt nok ikke er nået så højt op i alderen endnu ![]() Men derfor kan jeg jo god mene som angivet ovenfor ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fra ett bedriftsøkonomisk perspektiv, er det jo klart at snarveier ser flott ut på papiret.
Men til og med undertegnede på høyresiden politisk er meget glad for at Norge (og USA for den del) ikke er noe bananland som Thailand og er såpass sivilisert at det er uhørt og ulovlig å foreslå noe slikt. Klart at denne problemstilligen er noe flybransjen i likhet med andre bransjer alltid vil slite med, men noe som dette er ihvertfall ikke løsningen |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() ![]() For å legge all tvil til side, mange eldre kabinansatte gjør en utmerket jobb. De har service i ryggmargen og som pax er vel det viktigst, ved siden av sikkerheten ombord.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Info møte i dag: Norwegian ønsker å starte opp på Molde lufthavn snarest mulig. | Wiggo Hovde | Flyforum | 5 | 28-05-2009 16:52 |
Air India sier opp 10 kabinansatte for overvekt | oddi | Flyforum | 6 | 06-01-2009 18:05 |
Thai ønsker å fly BKK-CDG-HEL | Someone | Flyforum | 33 | 17-10-2006 16:01 |
Thai startet opp BKK-NYC Nonstop i går | Farmer | Flyforum | 12 | 03-05-2005 13:17 |
Eldre flightinfo | msteen | Flyforum | 2 | 18-03-2005 15:17 |