![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Noen som ville anbefale å tilbringe f.eks. et sted mellom 2-4 timer i denne byen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, selv har jeg alltid hatt lyst til å ta en tur innom Philadelphia. Bla. kan du jo ta en titt på Independence Hall og Liberty Bell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Bare kjørt gjennom byen med tog - men det vi så fristet til gjenbesøk - gjerne med overnatting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Philadelphia er også kjent for mange gode ølsteder, for eksempel Eulogy i gamlebyen. Burde ligge greit til for lunsj på en kort stopp. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]()
Jeg kom med toget fra Washington tidlig på formiddagen og tok toget videre til New York tidlig kveld og hadde dermed en 6-7 timer. Fikk egentlig samme inntrykk som gustavf, men jeg hadde også dårlig vær, mulig det er bedre om sommeren (og med bedre tid).
Når du allikevel har muligheten vil jeg anbefale deg å ta en stopp. Kom deg inn til det historiske sentrum, se Liberty Bell og det lille museet den står i og rusle litt rundt. Independence Hall må i utgangspunktet forhåndsbookes, men jeg hadde flaks å fikk billetter som jeg kunne bruke allerede en time etter (billettene gjelder et bestem klokkeslett). Det er en av de største attraksjonene der, men ikke noe du MÅ se så sant du ikke har en spesiell interesse for amerikansk historie. I tillegg er den en Hop-on, hop-off buss som starter i samme omerådet. Den tar deg bl.a. forbi Philadelphias andre claim to fame, trappene utenfor Philadelphia Museum of Art som Rocky løp opp (http://en.wikipedia.org/wiki/Rocky_Steps). Turen tar vel i overkant av to timer. Hvis du i tillegg får klemt i deg en Cheesesteak http://en.wikipedia.org/wiki/Philadelphia_cheesesteak , så har du fått med deg mye av det som står på de første sidene i en hver guidebok om Philadelphia. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Philadelphia er en flott 3-4 timersby. Du faar med deg det som er verdt aa faa med seg i loepet av meget kort tid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Alternativ 1: Halvannen dag i Washington
Altarnativ 2: En dag i Washington, pluss de tre-fire timene i PHL. Hva ville folk gått for? Sliter med å overbevise div. mødre og tanter som ikke var for forslaget mitt om stopp i PHL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg ville gått for alternativ 2. Jeg følte jeg kom igjennom det viktigste i Washington på én dag (prioriter etter interessefelt), mens det mest tidkrevende i Phildadelphia var cheesesteak-køen utenfor Pat's/Gino's. Sentrum av Philadelphia var oversiktelig og greit. Ta gjerne en av de "hest & kjerre"-turene. Får sett det meste og ledd litt (hvis kusken/guiden er dyktig) uten å bruke for mye tid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Jeg tror jeg ville gått for alternativ 2. Litt avhengig av interesser, så ville jeg heller tatt med meg et SI-museum til og droppet Philadelphia.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fire timer i Philadelphia Airport - Hvordan løses dette best? | Ståle | Reiseforum | 10 | 03-04-2012 08:58 |