![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her vil det komme trippraport ifra dagens flight med Norwegian. Stay tuned for more information
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi gleder oss Grindstein
![]()
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Ok. Her kommer den lovede TR ifra gårsdagens reise OSL-EVE
Kom til OSL ca 2 timer før oppsatt rutetid, gikk rett bort til en av automatene og sjekket inn, fikk utskrevet boardingpass og bagasjetag. Så bar det bort til bagdrop. Var noe kø her, men sto max to minutter før jeg fikk levert bagen min. Tok så turen ned til første etsaje for å si hei og hade til noen kjenninger som skulle dra med tog til Hamar. Etter noen minutter tok jeg turen opp igjen, og beveget meg imot sikerhetskontrollen. Den opplevelsen kunne ha vert littt bedre om den 20 meter lange køen foran meg hadde hatt vett nok til ikke bare skulle gå igjenom de 2 nermeste sikerhetsslusene. For fire sluser lengre bort var det to andre sluser som var i bruk, og nesten ingen kø. Da jeg oppdaget dette tok jeg en spansk en, og håppet over et sperreband å gikk bort til den lille køen på fem mennesker. Selve sikerhetskontrolen forløp uten noe dramatik, og paserte som vanlig uten et pip Da jeg var ferdig med sikrehetskontrolen tok jeg en titt på tavla, og den viste meg gate 31. På tur til Gate 31 var jeg inom en kiosk for å kjøpe meg en cola mens jeg ventet. PGA dårlig vær i Europa denne ettermiddagen var det en del forsinkelser på utland, og dette skulle vise seg å få betydning for min flight. Det hele startet med at SAS sin gris til DUS ikke ville forlate OSL i påvente av bedre vær i DUS. Og akkurat den grisen sto på den gaten mitt fly skulle ha. Tiden gikk, og klokka nermet seg 1620. Helt tilfeldig kaster jeg et blikk opp på den store tavla som henger i taket rett etter sikerhetskontrollen. OPS, gatebytte ja, for nå sto min flight oppsatt på 18. Og i venteområdet til gate 31 satt det 180 og ventet på boarding, og ingen informasjon var gitt om gate skifte. Hvor ble det av informasjonen til oss reisende ![]() Jeg beveget meg så til gate 18, og etter ca 10 minutter kom resten av mengden spaserende etter. Avgang var satt til 1655, og når kloka var 1645 var fortsatt ingen fly ankommet. Noen min senere kom det info om ny tid satt til 1715grunnet sent inkommet fly ifra Barcelona. 1710 startet boarding. Jeg har tidligere hatt en svert god erfaring hva gjelder plass ombord i Norwegian sine Boeing 737-800. Dagens gris med reg LN-NOO skulle lage en stygg ripe i den erfaringa. For denne maskinen var så trang at jeg vil sette den på liste blant de trangeste 300 dem har ![]() Så var det serveringa da. Siden sist jeg reiste med Norwegian har dem gjort noen endringer på menyen. En av det nye dem tilbyr nå er noe dem kaller for hot snack. I dette tilfelle var det en innbakt lignede minipizza dem serverte. Størelsen og mengde kan sammenlignes med en 1/8 grandis. For mett ble ikke jeg i allefall. Og spesielt hot var den ikke. Verken på smak eller varme. (ikke verd prisen sin på 40kr, eller menypris med brus på 60kr) Resten av turen forløp som en normal flytur skal forløpe. Landet på Evenes ca 40 min sen. Har ingen bilde da jeg ikke gadd å dra fram min EOS 400 på denne turen. Håper den falt ismak, og vil komme hard tilbake med meget omfattende tripraporter ifra Emirates Airlines i februar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
![]() ![]() ...og takk for at du sjekket ut maten for oss. ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk for flott beretning om turen
![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Den gammle sterling maskinene var rød-farget og med winglets, har faktsik den modellen i sterling farger 1/200
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk for DY-rapport. Jeg skal teste dem i morgen. 40 minuttes forsinkelser betyr minst 2 timers venting på ferge siste stykke. Så det vil jeg helst ikke ha. Bank i bordet !
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY236 27Sept | LN-TIB | Register- og ATC-Forum | 0 | 27-09-2011 16:48 |
DY236 | LarsJohansen | Register- og ATC-Forum | 2 | 07-08-2011 22:29 |
Norwegian DY236 Søndag 20.12 | grindstein | Register- og ATC-Forum | 2 | 19-12-2009 20:16 |
Teknisk feil på DY fra Evenes til Gardermoen. Hva var galt? | fallberg | Flyteknisk forum | 17 | 01-10-2008 21:38 |
Norwgian.no oppdatert | LN-FHU | Flyforum | 10 | 18-04-2008 14:54 |