![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Booket meg entur til Milano i slutten av Oktober, og valgte Swiss. Austrian var 30 kr billigere, men aldri vært på flyplassen i ZRH, og siden Swiss har fått mye skry for behandlingen foran gardinen, er det på tide at jeg prøver meg bak gardinen.
Sjekket inn første flight på nett, og valgte nødutgang. Andre flighten fikk jeg ikke sjekket inn på, men det var en god grun til det. Dette var dagen for Air Force One sin ankomst til OSL, så flyet mitt var 1 time forsinket. Var forøvrig små forsinkelser på de aller fleste flightene. Fikk sett og hørt ankomsten fra innenlandsterminalen. Var forøvrig ikke veldig vanskelig å identifisere den såkalte "Stavanger-banden". Så også et kjent fjes ved Continental-checkin, hvor de hadde en briefing såvidt jeg hørte. ![]() SAS MD80. LN-RLF til høyre. Er vel et syn jeg ikke kommer til å se så ofte. Husker første turen min fra OSL i 1998, så var det ikke annet enn MD80. Tidene forandrer seg. ![]() HB-IPV. Levert til Swissair i 1996, overtatt av Swiss i 2002. Parkert sammen med Lufthansa. Booket meg entur til Milano i slutten av Oktober, og valgte Swiss. Austrian var 30 kr billigere, men aldri vært på flyplassen i ZRH, og siden Swiss har fått mye skry for behandlingen foran gardinen, er det på tide at jeg prøver meg bak gardinen. Sjekket inn første flight på nett, og valgte nødutgang. Andre flighten fikk jeg ikke sjekket inn på, men det var en god grun til det. Dette var dagen for Air Force One sin ankomst til OSL, så flyet mitt var 1 time forsinket. Var forøvrig små forsinkelser på de aller fleste flightene. Fikk sett og hørt ankomsten fra innenlandsterminalen. Var forøvrig ikke veldig vanskelig å identifisere den såkalte "Stavanger-banden". Så også et kjent fjes ved Continental-checkin, hvor de hadde en briefing såvidt jeg hørte. ![]() God plass på nødutgangen. ![]() Cabinen til Swiss A319. Liten forskjell fra A320, som du kan se lengre ned i rapporten. ![]() Hyggelig med litt servering også, kommer godt med. ![]() Siden vi var 1 time forsinket ut av OSL, ble vi forsinket inn til ZRH. Men hadde god tid til den videre flighten. Var veldig stille på ZRH, dessverre var det endel folks om misset connections til Lyon, Nice, osv. Det var god service med informasjon om gate'r til andre connections via høytalerene før landing.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. Last edited by GFL; 16-12-2009 at 16:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Jeg ser ikke bildene (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Flott rapport!
Last edited by Concorde; 16-12-2009 at 16:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Jammen hærlighet da, om dere leser den første setningen i førstepost, så ser dere at det står "bilder kommer"..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]() ![]() ![]() ![]() Bilder fra Zurich. ![]() Gaver til jul? ![]() Livet er bra! ![]() Flotte farger, men terminalen for større fly i bakgrunnen. ![]() Tid for bussing ut til flyet. De vil helst at du venter opp, og først når det blir boarding, så kan du gå ned. ![]() Godt oppmøte, vil tross for den tildels korte avstanden. ![]() Flott buss. ![]() Tid for litt spotting, siden været ble så mye bedre. Dagen startet med regn, og endte opp med finere vær. ![]() Til min store overraskelese, var den en A320 HB-IJF, levert til Swissair, men liten periode i Turkish, så tilbake til Swiss. ![]() Close-up av setene. ![]() Kabin-bilde. Var god plass ombord, men de hadde endret til en A320. Så da fikk jeg den på lista å. ![]() Servering ombord. Holder for meg når det er en 30 minutter flytur. Vi landet 15 minuter før tid, og baggasjen + skibag kom forløpende. Vi parkerte med gate på MXP. Var forøvrig veldig god temperatur i Milano. Tok turen til et matmesse, hvor de presenterte mat fra forskjellige deler i Italia, og verden. Hensikten med turen: Starte skiseongen. Bildet er tatt fra 3057 meter. ![]() Turen kostet 1400 kr t/r, og jeg er veldig fornøyd med pris og service. Mulig ikke på veien opp, siden det var codeshare med SK på vei opp. Kan godt skrive en rapport hjemover å, men lite med spennede happenings, matretter, og slike ting. Håper Swiss fortsetter i dette sporet, for de har funnet sin nisje. Tildels lave priser, med et godt konsept med servering, og ingen ekstra avgifter. Og beklager klusset med bildene, er ikke så altfor ofte jeg driver å linker bilder.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Fikk du en hel boks med cola hos LX? Når jeg fløy med de fylte de på fra 2litersflasker...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Fikk en liten boks på begge turene.
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Location: Stavanger
Posts: 1,539
|
![]()
Flott!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banned
Join Date: Nov 2008
Location: ENZV
Posts: 685
|
![]()
Ja "Stavanger Banden" var på ENGM i den tiden og jeg var en av dem.
Ellers flott og spennende rapport ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL, ARN, MXP, CPH og in-flight moments | Halvorsn | Bilder & foto | 8 | 07-08-2013 00:53 |
Icelandair - Eco, Eco Comfort vs Saga Class | baselutvann | Reiseforum | 10 | 05-02-2012 13:26 |
Raskt SAS-spm.: Endring eco-eco extra | litt-amatør | Reiseforum | 3 | 23-01-2012 00:25 |
TG 777 OSL-BKK i ECO | Spantax | TripReports | 20 | 21-12-2009 12:57 |
Kjeller,OSL,MXP og NCE | Jørgen S | Bilder & foto | 19 | 17-07-2008 02:35 |