![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
ADVARSEL! Lang post/tråd...!
Etter en sterk oppfordring fra kyndige forum-medlemmer lar jeg meg overtale til å offentliggjøre noen bilder fra min nylige Køben-tur i Reportasje-vognen. Jeg visste ikke om det var noen interesse for bilder av tåke, regn, mørke, overskyet osv osv osv. Både været og forfrysninger gjorde at det ikke var noen vits å utfolde sin fotografkunstnerske frihet, det var 2 grader og frisk bris - og bakenden min var kaldere enn de grønne flaskene i kjøleren... Men jeg er nå så lei av Obama og AirForce One, at jeg behøver å distansere meg fra hele skiten... Så jeg skrur tiden tilbake en uke, hvor en lang tur i både tid og sted brakte meg til Kongens By. Var mildt sagt meget uheldig med været, hele uken jeg var i DK - men fikk en fin uke, mesteparten i lag med mine gode danske venner. Køben var en beleiret by, man kunne godt nok merke at noen VIP`er skulle slenge innom og gjøre seg flotte for alle TV-skjermene og tilby en ren klode hvis alle setter seg ned hjemme og lar være å slippe en CO2-fis. Jeg ble også forvist et par ganger, ikke minst av en pisse-sur DSB-mann som trodde han var sjef for overvåkningspolitiet... Mer om det kommer i en "anderledes trip report" når jeg har fått pustet ut noen dager... PS. Trykke på pause-knappen når det blir for mye... Ut av tåkehavet kommer LOT`s of Polish laber... ![]() ...og 1-ball dro, 2-ball dro – men ingen fikk nesen ut av hoggestabben, eh unnskyld – siloen... ![]() SWISS Army Knife – kan brukes til det meste... og de fleste... ![]() Helmuth! So viele Nesse und Nebel! Wohen ist die Lufthafen! ![]() Easy come, easy go, easy jet – det smerter meg å si det, men en gresk er i denne omgang bedre enn en irsk... ![]() En artig liten sak jeg ikke kjente til... ![]() Jeg vet ikke hva boten i Dk er for å kjøre uten kjørelys, men i N er den vel 1500,- ![]() Som om det var for å vise hvor mye kjekkere det er med naturlig belysning (les: sol), så viste solen seg i akkurat 1 min, 1 minutt på 2 hele dager! Takk, og amen...! ![]() Om jeg fikk hjem-lengsel...? Nei, selv ikke en rød/hvit 737 i sol fikk mine tanker til Sola denne dag... ![]() FINN AIR, og vinn 1000,- kroner! ![]() En absurd situasjon, man var glad da det endelig dukket opp noe B737, en Icelending med engelsk reg...!?! ![]() ![]() ![]() Som dere ser, helt grå himmel, men et lite glimt av sol var innom, men noen få sekunders intervaller... ![]() Turens høydepunkt for meg... Det er bare så rått med de 2 store...! ![]() ![]() ![]() En vesle-voksen SAS ![]() En fransk mini-bus... ![]() Spansk stjerne-allianse, Sangria, Paejea, sol & varme – i 2 grader og tåke... ![]() forsettes...
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 11-12-2009 at 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
del 2
Første gang jeg ser Turkish med bus... ![]() Alltid kjekt når en en sjelden gang får se en 400-maskin, og som så ofte – vaske-hallen hos KLM er stengt... ![]() Gi gass, så vi kommer før IA`s 757 til øya uten penger... ![]() A321, kanskje det fly i SAS som har mest harmoniske proposjoner ![]() En baby-elefant i det Belgiske forsvarets fargeskjema..., eh – eller kanskje ikke... ![]() Endelig fikk jeg fanget min første 767...! ![]() Endelig fikk jeg fanget min første Delta...! ![]() Til en forandringe; en lang og slank tysker.. ![]() Min absolutte favoritt-vinkel på en Icelending... ![]() Tenkte SAS noen gang på at grå/hvit fargen på uniformen ser skitten ut før den i det hele tatt er skitten, og at den ser enda mer skitten ut når den er skitten... ![]() ![]() Huff, la oss komme oss vekk fra Dansk førjuls-vinter, og reise til Middelhav og blå himmel... ![]() Gi gass, før SAS kommer og vil slå følge med oss...! ![]() En engelskmann med en rød motor... ![]() Thailand neste, lucky you! Vondt å sitte på en skitten, kald benk og fryse ræva av seg, og vinden lager turbulens inni lua, og vite at de inni den blå tidsmaskinen snart får oppleve temperaturer som på Flyvergrillen er helt utenkelige, selv etter 3 grønne... ![]() Hvor er Norge, sa du? Nord? Nei takk, CP er langt nok nord...! ![]() Et hvitt skrog er finere enn et grå/hvitt ![]() En «nesten-SAS» med propeller ![]() forsettes...
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 11-12-2009 at 17:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
del 3
Alltid kjekt å hilse på en aldrende hollender... ![]() Har ikke noe å si om verken dette bildet eller maskinen eller selskapet. Forslag mottas med takk... ![]() En gammel kjenning på utenlandstur... ![]() En flyvende Tunisia`er, eller noe sådan... ![]() Takk SAS... ![]() En blå 1... ![]() Nå fikk jeg nesten hjemlengsel ![]() «Vi stopper i Køben og tar et par bajere før vi henter fisken i Oslo»... ![]() CPH er MD-heaven... ![]() Litt friske farger i en ellers grå hverdag... ![]() Minst? Eller nest minst? Lær meg å se forskjell... ![]() Når en ser Cimber, sansynligvis verdens mest kjedelige fargeskjema, så er det atter et bevis på at et fremskritt ikke er et skritt frem...! Nei, frem med nostalgi på alle fly! ![]() Dette selskap og BA, jasså! Kan ikke tenke meg større kulturforskjell!!! Går det godt så skal jeg gå baklengs rundt huset uten krykker... ![]() Både store og små fugler i Danmark... ![]() «Giv gas!» ![]() En Ungarer i det danske tåke-havet... ![]() Nettopp kåret til Årets Europeiske flyselskap... ![]() En flyvende danske ![]() Camilla på Køben-tur... ![]() forsettes...
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
del 4
Finner ikke ord... ![]() Får vi snart se en like stor, i Norwegian-farger... ![]() Nå har IcelandAir sendt 300-maskinen ned til CPH hver dag i over 300 år, så kjører jeg den lange vei fra Stavanger for å skyte den, så sender de et par 200`er i stedet... ![]() «skal det være en med 2- eller 4 motorer?» ![]() Alltid mektig med 4 motorer, selv om de er små og vindpølse og radiomast står i veien... ![]() Alltid mektig med 4 motorer, selv om de er små og ingen ting står i veien... ![]() Grått og trist, både i vær og flykropp... ![]() Trenger jeg si at jeg satt alene ute i dette været...? ![]() Back to the land of hope and glory... ![]() Også spanjolene sendte oppover en «stor» flyvemaskin denne dagen... ![]() «From Russia with love» til den store klima-»festivalen»...? ![]() Kan vel ikke si at dette er et så spennende fargeskjema akkurat... ![]() Den mest hyppige fugl på CPH, i verdens mest kjedelige fargeskjema... ![]() Kjedelig fly – kjedelig fargeskjema... ![]() En som sliter som flyr for en annen som sliter ![]() NextJET kaller de seg, men jet-motor har de ikke råd til... Bare juks! ![]() Stavanger-Køben, 1 t med fly – 24 t med bil... ![]() En britisk middelmådighet... ![]() Nå orker jeg simpelt hen ikke mer... hei å hå H.
Eg har ingen signature... Last edited by Harald Oanes; 11-12-2009 at 17:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder! Takk Harald
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Meget bra. Både bilder og kommentarer!
Keep'em coming ![]()
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
|
![]()
Flotte bilder og herlige kommentarer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
|
![]()
Flotte bilder og festlige kommentarer ;-)
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for en variert samling!
må si SAS A330/340 burde fått en tur i vaskehallen sammen med KLM, ja. Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En utrolig fin og variert samling dette Harald
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Newcomer
|
![]()
Mange flotte bilder!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
To SAS widebodies i samme bilde!! Wow! Det er jo snart som en truet dyreart å regne!
Flotte bilder, Harald! Vel verdt bryet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
H
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flotte bilder du deler med oss Harald!
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nydelig! Rett og slett!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Bra bilder dette her, og gullfine kommentarer ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nydelig serie !
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Newcomer
|
![]()
Flott flott serie!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Igen....BRAVO!
Visar att spotting i skitväder kan ge bra resultat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Virgin
|
![]()
Så dette er bildene du ikke hadde tenkt å dele med oss. Skamme seg!
Kjempefine bilder - og kommentarer, som vanlig. Gleder meg til neste ekspedisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Glemt passet? Glem å reise! | LN-KKY | Reiseforum | 18 | 30-11-2010 11:55 |
Glem været, endelig fredag | ENGM 911 | Flyforum | 40 | 09-01-2010 02:53 |
Spotter alert, glem Obama! | FlyChick | Flyforum | 28 | 11-12-2009 04:14 |
Glem Saga solreiser, her er tingen: | Concorde | Flyforum | 2 | 29-09-2004 19:15 |