![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Et SAS Braathens fly returnerte til BGO i dag....
http://www.bt.no/trafikk/article364890 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banned
|
![]()
Nå skriver vel VG snart "sekunder fra katastrofe" og "livredde passasjerer"!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Neida - VG har ennå ikke nevnt saken såvidt jeg kan se så kanskje de ikke er så ille som man tror.
...eller kanskje de kommer med "EXTRA-NUMMER" ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Dette var skikkelig store greier. Man ser jo hva man får når man prøver å koke suppe på en spiker: - En spiker. Med litt vann på. Og det er jo helt greit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke før man i forumet understreker på nytt at "ingen personer eller grupper skal diskrimineres ..." og at dette bl.a. gjelder i forhold til yrke, så flesker noen til med sin sedvanlige journalist-hets. Det er nesten aldri et innlegg om mediene her uten at enkelte gjør sitt beste for å tråkke på journaliststanden. Hadde man gjort det samme med halvgudene i cockpit, hadde nok ramaskrikene nådd uante høyder, og kravene til utestengelse likeså.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
For å ikke glemme det forjettede land USA! Noen feile ord om paradis og tråden hadde blitt stengt! :smokin
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banned
|
![]()
Dette er ikke kritikk av journalister generelt, det er mange flinke journalister der ute også.
Men med så mye faktafeil ang. luftfart VG har skrevet tidligere, må det være lov for oss å harselere litt med dette uten at noen skal rope på moderator. Og hva pressen skriver om bransjen er vel absolutt relevant i et luftfartsforum som dette skulle jeg tro? Når det gjelder diskusjoner om politikk, USA og hva det måtte være er jeg derimot enig i at det har lite på dette forumet å gjøre. Der finnes utmerkede politiske forum på bl.a VG nett til det formålet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Det er totalt likegyldig for leseren om hvilken type fly som er innblandet i en ulykke! Er det en 737 så er det en 737.... Ikke en 738! Jeg er ikke interessert i å diskutere hvor mye en journalist skal kunne om f. eks flybransjen! Så lenge de kan berette hva som skjedde, hvor det skjedde, og annen relevant informasjon om hendelsen så er det mer en nok! Detaljkunnskap er noe vi kan ha på dette forum! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banned
|
![]()
Det er tildels grove feil og direkte feilinformasjon fra særlig VG vi snakker om her.
Som f.eks flyet som ble opplyst landet i Dusseldorf uten motorkraft. Uten at dette var tilfelle, flyet fløy helt normalt men landet igjen pga feilindikasjon på høy temp i halerom . Dette viste seg senere å være falsk alarm . Slik overdramatisering av hendelser er godt egnet til å skape flyskrekk hos dem som ikke har det fra før. Ikke rart at opplagstallene til tabloidpressen stadig går nedover.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Air Traffic Controller
|
![]()
Si meg en ting! Forventer dere at folkene i VG og DB skal vite like mye om luftfart som dere gjør??? dette minner meg om noen datanerder som ler av andre, bare fordi man ikke vet hva hver en skrue på PCen er for noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banned
|
![]() Quote:
Når det i et innlegg fra moderator står at "ingen personer eller grupper skal diskrimineres", tror jeg han tenker på litt andre ting enn sunn kritikk av media eller andre grupper. Vi har bl.a hatt endel tilfeller av rasistiske / trakkaserende innlegg her som er blitt slettet. Hadde ellers vært greitt med en kommentar fra en av moderatorne om dette? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Å kalle en del av det som blir skrevet om journaliser her for "sunn kritikk av media eller andre grupper" blir for dumt! Da bør du nok se på en del poster på nytt! Mye av det er usakligheter og angrep mot en yrkesgruppe! At det sikkert har vært en del ytringer her som ikke kan aksepteres tviler jeg ikke på! Men ikke alt har vært så ille! USA-tråden er et eksempel på dette! Man må ha USA briller for å se hvorfor den ble stengt! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Først til DY Tech: Langt ute i debatten viser du til en VG-artikkel som ikke er nevnt eller brukt som kilde i denne diskusjonen. Utgangspunktet for diskusjonen var en BT-artikkel og hva du trodde at VG muligens kunne få seg til å skrive.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Nei, men vi forventer at fakta behandles som fakta. En journalist skal vaere en nyhetsformidler, ikke nyhetsforvrenger. Det verste jeg har sett var da et visst blondt, kvinnelig TV2-nyhetsanker var paa Nordstrand for aa dekke en togulykke og hun sto og bablet og bablet om mulige ulykkesaarsaker og det saa ut som om det gikk for henne hver gang en skadet ble baaret forbi. Motbydelig!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
(Jeg har kjørt varslingslister så mange ganger nå, derav snakket med 112 nok ganger til å forstå at luftfartskunnskapene hos snuten er heller begrenset, for å si det veldig snillt! ) ![]()
![]() |
![]() |
#17 | ||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Problemet i den traaden var at diskusjonen ikke baserte seg paa fakta, selv var jeg ferd med aa skrive et innlegg som tok tak i feilene et i par innlegg skrevet av forum delatgere som gjentatte ganger understrek at de ikke hadde vaert i USA og ei heller ville reise til USA. Bortsett i fra det synes jeg det var en grei traad, og synes at mye av kritikken som ble reist absolutt er berettiget. Journalister faar ikke mere pepper her enn piloter og seniloekonomer, noe er uberettiget mens annet er absolutt paa sin plass..... Og kanskje har noen av oss forum deltagere litt preget av det vi jobber med til daglig, selv er jeg i en posisjon hvor jeg er noedt til aa foelge en absolutt standard, og har vel lett for aa forvente det samme av andre grupper.....
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]() Jeg er klar over at du ikke stengte tråden! Den burde ikke vært stengt! Det var ikke et snev av rasisme i tråden, men kritikken var usaklig! Det hadde vært mer riktig å svare på innleggene på en saklig måte og dermed få diskusjonen på rett spor! Om man har vært i USA eller ikke har ikke så mye med saken å gjøre! Man har da lov å ha meninger om landet for det? De fleste fra USA har ikke vært i Afghanistan eller Irak! Men de har da sterke meninger om hvordan ting er der! Men er enig i at diskusjonen var havnet på en eller annen vidde og trengte en veiviser for å finne tilbake til sin sti…. Journalister får pepper hver gang de skriver om luftfart! De får mer kritikk her en de fortjener, og kritikken er ytterst sjelden fortjent! Saklig kritikk er en ting, men mas om at journalister skal ha detaljkunnskaper om alt innen luftfart og helst unngå å skrive noe negativt om flyselskap man har et perverst forhold til! ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
<Kremt>Med fare for å få en skyllebøtte imot meg; med tanke på at mange journalister er veldig flinke til å kritisere andre yrkesgrupper, og det fullstendig uten grunnlag og peiling på fagområdet, burde de jo tåle litt selv også! Det var visst noe med steiner og glasshus...
![]() Et konkret eksempel: Aftenpostens oppslag denne uken om at det var "billigere" å mishandle østeuropeiske kvinner. Og mere generellt veldig mange sensasjonspregede rettsreferater. Er vel i og for seg enig i at diskusjonen ikke hører hjemme her, men å kalle det hets i utgangspunktet er en smule drøyt.
![]() |
#20 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Bare undrer meg litt...
Er suppen "ferdig kokt" snart eller ? Her var det ivertfall ikke mye som handlet om det den var ment til ivertfall,- nemlig hendelsen som BT skrev om..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY214 gjør vendereis (25/4) | Discus | Register- og ATC-Forum | 1 | 25-04-2011 23:24 |
Braathens og SAS braathens modeller søkes!!! | svgspotter | Samlerhjørnet | 3 | 12-08-2009 12:50 |
SAS gjorde feil..... | LN-FHU | Flyforum | 47 | 10-11-2007 18:12 |
BRAATHENS / SAS BRAATHENS / SAS NORGE 737 | OJB | Flyforum | 4 | 30-07-2007 11:25 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |