![]() |
|
![]() |
#1 |
Husky
|
![]()
Jeg har endelig begynt å skjønne meg på mitt digitale kamera og også begynt å skjønne det med å kombinere opplevelser ved siden av mitt kjempe interesse for fly.
Det å være ute å fotografere fly kan by på flere opplevelser og muligheter, bare man gidder å snu ryggen til flystripen ett par sekunder. Ta dere tid til å observere omgivelsene dere er midt oppe i og vis att det er mer enn bare flyene og det tekniske ved fotograferingen som gir oss minner som varer mye lenger enn ett trykk på utløseren. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er jeg absolutt enig i... Fly-foto reportasjer kan bli rikere med noen ekstra observasjoner...
hei å hå H
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøv å komponere litt mer i det gylne snitt, spesielt på månebildet. Enten siktet litt lavere slik at du fikk månen i øverste skikt i bildet, eller siktet opp slik at den kom i nederste. Hvor mye spørs også på trelinjen i bakbrunnen og eventuelt andre objekter under bilderammen. Hovedpoenget er at du prøver å ikke sentrere hovedmotivet, heller litt ut mot en av fire sider. Les mer om det gylne snitt på wikipedia: http://no.wikipedia.org/wiki/Det_gylne_snitt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Husky
|
![]()
Takker for tilbakemeldingene!
Jeg skal sette meg inn i "Det gylne snitt", det lover jeg. Akkurat på "månebildet", ble jeg veldig ivrig på å få frem månen i mellom lysmastene, men jeg ser i ettertid att det ble litt vel mye sentrert! |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gode og dårlige opplevelser på bakken | learjet | Reiseforum | 39 | 15-09-2018 21:58 |
Vært med på nødlanding? Del opplevelser! | FlyCarl | Småprat | 7 | 03-07-2016 15:18 |
Verdens beste hotell-opplevelser | robertaas | Reiseforum | 8 | 29-10-2015 19:47 |
Dine drikke-opplevelser i fly | Happyflyer | Reiseforum | 52 | 24-01-2011 14:46 |
...tid & opplevelser. | EB | Flyforum | 0 | 27-11-2004 12:38 |