![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Oktobertallene fra Flight Stats viser at SAS fortsatt er den punktligste "major airline" i Europa.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
WF gjør det jo egentlig også utrolig bra med tanke på utfordringene i rutenettet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tallene baserer seg vel på ACARS-meldinger, og dermed et dette antall ganger de i den skarpe enden har tastet inn feil flight-nummer?
![]() |
#5 |
ScanFlyer King
|
![]()
Ryaaaaaaaanair!
Det mest punktlige selskapet. Ikke noe sted på lista. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Og hvis du klikker deg inn på linken, og videre inn på selve rapporten, så finner du at Ryanair hadde 77.54% av sine avganger på rute i Oktober, og er dermed ikke det mest punktlige selskapet for Oktober-måned. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
For en som lever i en verden der arbeid betyr en god del reising så er punkligheten uvurderlig. Forutsigbarhet er viktig i en travel hverdag.
Jeg er meget glad for at SK er best av "the majors". Binter Canarias nede på Kanariholmene har ingen relevans i denne sammenheng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Punktlighet er vel uvurdelig for de fleste som reiser med fly, om de så bruker Binter Canarias eller SAS?
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Fantastisk!!! Gratulerer til SAS og de ansatte som leverer tross utrolig tøffe tider for selskapet!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jupp, dette er bra av SAS!
I dagens artikkel i Aftenposten refereres det til over 17.784 innstilte flighter i Norge for 2008 (ikke spesifiserte selskap). Det er nesten 50 flighter om dagen, noe som er ukjent for meg. Kan dette virkelig stemme? Quote:
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...Avinor streiket noen dager i mai-08 nettopp grunnet lønnsbetingelser om jeg husker riktig. Om deres lønnskostnader har økt i størrelsesordnen artikkelen refererer til er det ikke spesielt synd på de.
Generelt kan vel Avinor knallbra på å fornekte alt (skyld, erstatning etc.), så denne legges nok elegant over på flyselskapene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
... Eller 140 fly ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Veldig hyggelige tall som jeg har hatt stor glede av også den siste måneden! En dag i oktober var jeg på Torgallmenningen i Bergen på samme tidspunkt som det konkurrerende Norwegian-flyet landet på Flesland (opprinnelig avgangstid var den samme fra Gardermoen). En annen dag fikk jeg - nok en gang - bekreftet at det er lett å komme seg fra sentrum til sentrum (Oslo-Bergen) på bare litt over to timer!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
men back to topic; SAS er inne i en bra stim om dagen føler jeg ;-)
![]() |
![]() |
#16 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Veldig bra!
I går var dessverre ikke 18:35-avgangen fra STO til OSL i rute - men det var heldig for meg som egentlig skulle ha 19:50, men kom tidlig til Arlanda og fikk sneket meg med en tidligere flight. Kapteinen kom på og beklaget vedlig at de var sene, noe som skyltes at flyet kom fra Alicante og hadde hatt mange rullestolbrukere ombord og dermed brukte litt ekstra tid på å de-boarde. Crewet (sammen med bakken) jobbet bra med å berolige de som hadde fly videre og hjelpe dem til rett gate ved ankomst OSL. Tidligere har jeg opplevd at de har bedt pax som IKKE hadde connections om å bli sittende ved ankomst så de som har connections kan komme av først - det funket overraskende greit (og til stressmannen som satt innenfor meg på F-setet har jeg dette å si: hvis det er så veldig viktig for deg å komme opp av stolen og ut i midtgangen med én gang så reserver for f**** et midtgangssete neste gang!) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Dette imponerte meg; Fløy med SK-LH, OSL-FRA-SIN-CGK, maskinen hadde 40 minutter delay fra OSL. Med tight connection i utgangspunktet i FRA gjorde de alt for at vi rakk flighten videre. Vi var ca 7 pax som skulle videre til SIN, crew ga klar beskjed om at vi som skulle til SIN måtte gå av først. Buss sto klar og førte oss bort til maskinen, passkontroll ble foretatt på flytrappen av Der Polizei, groundhandling fulgte oss hele veien. Hva dette har med punktlighet, jo...at alt går når viljen er til stede. Gratulerer SAS og Lufthansa for kjempeservice
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
och fantastisk service från Der Polizei!
Vi försökte det på Arlanda en gång med tight connection SK-->CA. Men nej! Passagerarna måste upp via en non schengen gate, genom vanliga passkontrollen och ombord. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
... og da jeg fløy Paris-Oslo i sommer fikk de 22 passasjerene om bord som skulle videre til Stavanger gå rett til Stavanger-gaten. Bagasjen ble sendt direkte og ingen omvei for passasjerene med bagasje, toll, innsjekking og sikkerhetskontroll!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikktall SAS oktober 2018 | Someone | Flyforum | 1 | 09-11-2018 22:24 |
Trafikktall SAS oktober 2017 | Someone | Flyforum | 5 | 13-11-2017 14:58 |
Oktober er en utfordrende trafikkmåned for SAS | branserud | Flyforum | 8 | 07-11-2012 14:11 |
SAS, Norwegian og Widerøe på punktlighetstoppen | FlightDeck | Flyforum | 3 | 06-10-2012 00:56 |
Flightstats: Nordiske flyselskaper på punktlighetstoppen | FlightDeck | Flyforum | 24 | 07-06-2012 01:20 |