![]() |
|
![]() |
#1 |
Fjording
Join Date: Mar 2008
Posts: 46
|
![]()
Reiste AES - BGO - AES i går.
På turen AES-BGO var det forsåvidt nesten fullt (ca. 90%). På returen var belegget omtrent 60%. Er dette nok til at SAS skal drive med overskudd på en slik rute? En annen ting; Mens jeg satt på BGO og ventet, satt jeg og så på boardingen av et fly til KSU. Det var en 737 som skulle fly fra BGO-KSU. Totalt talte jeg 21 reisende.... Er dette normalt? Og hvor mye taper SAS på en slik flyvning?? Ser forøvrig at vanligvis blir ruten operert av en Fokker50, men likevel.. Hvor stort belegg må selskapet ha i snitt for å ikke tape penger på slike ruter? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
principielt er 1 pax nok - bare vedkommende betaler nok!
en 100% loadfactor er ingen garanti for at tjene penge, med andre ord loadfactor og indtjening hænger ikke (direkte) sammen
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Hvor lang er en strikk ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
11 fullt betalende på F50 er "brake even"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Og derfor tjener SAS penger på KSU ruta...
Til alle som enda ikke har forstått det; SAS har ingen anbudsruter(jajaja...Widerøe...) Tjener de ikke penger så går naturligvis ruta dukken rimelig kjapt! Simple as that ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Aug 2005
Location: TRD
Posts: 4,297
|
![]() Quote:
__________________
MD11 - King Of The TriHolers |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
Posts: 6,098
|
![]()
Lurer på om 737 kanskje blir satt inn permanent på noen f50 rutene. Kollega som nevnte at det nå var færre turer bgo-krs, men reisetiden var redusert fra 50 til 30 min. Spennende å se om prisene endrer seg. Lure også på hvor viktig et visst oljeselskap er for disse kysteutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det har vel aldri vært spesielt høye passasjertall på disse rutene? Volumet som imidlertid eksisterer er ikke spesielt prissensitivt - og dermed kan SAS operere rutene med fortjeneste. Materiellmessig er vi vel nå inne i en mellomfase der Fokker 50 er på vei ut, samtidig som 737 er for stor. Jeg tipper at SAS vil bestille flere CRJ-900 og sette de inn på disse rutene, alternativt la Widerøe overta flere ruter mellom sør, vest og nordvest.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
Det var ingen 737 som gikk BGO-KSU i går ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Mar 2008
Posts: 554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Vil de CRJ'ene som da vil gå i Norge bli operert av SAS Norge og, slik at de kan bli å se på annet enn Vestlandsrutene?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]()
SAS Norge er nedlagt ....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Sorry, bad choice of words - tenkte mer på om de blir operert ut med norsk crew og slikt i stedet for dansk (som vel er eneste stedet med CRJ så langt?)
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2005
Posts: 317
|
![]()
CRJ tror jeg ikke kommer til Norge. De vil i i alle tilfelle ikke lønne seg på dagens F50 ruter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]()
Jeg tror vi kommer til å se CRJ på innenlandsnettet i Norge før vi vet ordet av det..
Man kan jo i det minste håpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 78
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg fly 737 T/R BGO-KRS i forrige uke, men jeg tror ikke det er en fast ting. Det er visstnok bare grunnet mangel på F50 piloter at de noen dager flyr 737 i stedet for. De dagene er det færre daglige avganger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Easyjet tjener penger | LN-VLE | Flyforum | 0 | 19-11-2013 09:20 |
Virgin tjener penger! | LN-MOW | Flyforum | 2 | 26-05-2009 15:55 |
PR-offensiv fra SAS og SAS i seg selv tjener penger | EB | Flyforum | 25 | 18-02-2009 18:52 |
Noen tjener penger! | Discus | Flyforum | 10 | 23-07-2008 23:36 |
Swiss tjener penger! | LN-MOW | Flyforum | 11 | 17-07-2007 16:07 |