![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har planer om å få med meg et større flystevne til sommeren, men hvilke anbefales?
Hvem er enklest å komme seg til? Tenker europa. Last edited by Motard; 16-10-2009 at 14:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kommer nok veldig an på hva du er interessert i. Militært vs sivilt/trafikkfly vs GA. Propell vs Jet osv.
Jeg har vært noen ganger på Duxford Air Show i UK. Fokus på fly som spitfire, mustang osv. Der er det også et flott flymuseum. Greit å komme seg til via Stansted og tog til Cambridge. http://duxford.iwm.org.uk/
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tenker mitlitært, sivilt... Alt på 1 sted...
Har sett bilder fra Duxford... ikke så inntresant for meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ok, da bruker vi denne tråden til å svare på spørsmålet til Motard, ikke kritisere måten han spør på. Div. innlegg er slettet fra denne tråden.
ModeratorMartin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Browncoat
|
![]()
Farnborough skal vel gjennomføres til sommeren igjen. Dette er jo et ganske populært airshow, så planlegging bør vel påbegynnes snart. Ihvertfall hvis en vil ha billig hotell.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Anbefaler også Farnborough, og hvis du er interessert i historiske fly kan du prøve å kombinere turen med et besøk på Royal Air Force Museum på Hendon (innenfor Londons t-banenett), Royal Navy sitt flymuseum i Yeovil, og Duxford med både museum og ofte flystevner. England er et Paradis for flyinteresserte i alle aldre. Ta med mange batterier og minnekort...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det vanskelig å komme seg til Farnborough?
Hva med Paris?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det går tog ifra Victoria Station direkte til FAB
Når eg var der i 2002 så satte de opp en drøss med dobbel-dekker busser som kjørte i skyttel trafikk mellom flyplassen og jernbanen , gratis ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har sett litt på Farnborough nå og det ser veldig bra ut. Ser ikke ut til at det er no problem å komme seg dit fra London heller. Tror det bare er å bestille hotell å begynne å glede seg. :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
|
![]()
Kos deg
![]()
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Farenboroug frister veldig her også, mulig jeg tar turen til sommeren.
Paris Air Show var i sommer, så derfor er det ikke noe der til neste år. Du kan også velge Berlin Air Show til neste sommer.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Takk for info
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mens vi er inne på flystevner dere.....
Er det noen gode rykter om flystevner i Norge til neste år. Selv var jeg på Kjeller, Jarlsberg og Rygge. Tre flotte og forskjellige flystevner. Hilsen FK27 Friendship forever. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flydagen på Kjeller går vel av stabelen i mai som vanlig, med akkurat det samme programmet som de siste ørten årene. Men jeg vil heller anbefale deg å ta turen over dammen til England, er du der et par uker kan du begynne det hele med "Flying Legends" den 10. og 11. juli på Duxford, så drar du til Fairford helga etter for RIAT (verdens største, og i mine øyne beste, militære airshow), og avslutter det hele med Farnborough den 24. og 25.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Reis til utlandet, norske flystevner er en vits.
Jeg vil til Fairford/Duxford neste år |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Enig med deg der Leorim, har planer om å få med meg både Flying Legends og RIAT neste år, gleder meg som en unge. Har vært på RIAT to ganger tidligere, og det er alltid "top notch", men Flying Legends blir første gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Å påstå at norske flystevner er en vits er vel en sleivete hån mot både de som legger ned tusenvis av frivillige timer og de som bidrar med flyging, sponsing, teknisk apparat osv for at (blant annet) slike som dere skal få stå på gratishaugen og fotografere...og å ha noe å kritisere etterpå, enten det er inngangspengene eller utvalget fly (-:
Selvfølgelig er det forskjell på flystevner, både i størrelse og i omfang, men det er rimelig høy kvalitet på norske flystevner, enten de er på Kjeller, Røros, Sola eller Rygge. Farnborugh og Paris, RIAT og Duxford er noen av mange flotte utenlandske stevner å dra på, men med mindre du kommer deg inn på fagdagene eller inviteres inn på en paviljong med sjefsutsikt er det rimelig tettpakket av publikummere der da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]() Quote:
De må gjerne ta betaling fra folks om står på "gratishaugen" men velger arrangøren å legge public-stand på ett sted hvor en får 3-grads forbrenning, samt siluettbilder står jeg heller der jeg får skikkelige bilder ut av det. Jeg gjør det som er optimalt for meg i sammenheng med ett flystevne. Vil de som arrangerer det også ta betalt fra de som står på annen plass en hva alle andre gjør, helt greit jeg betaler gjerne. Men legger man stevnet slik at det motarbeider vi som har virkelig interesse av å se /fotografere der må en også vente at man taper inntekter på det i form av at fotografene stiller seg på en plass der det går an å ta skikkelige bilder.
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Du vil nok trives på de fleste større stevner i Europa, men siden du (som jeg) også er interessert i diverse farkoster med stempelmotorer, kan jeg garantere at du vil trives på Flying Legends, DUxford. Har vært der en håndfull ganger og blir aldri skuffet. Enkelt å komme seg dit. I sommer endte vi opp med å fly Norwegian til Gatwick, det ble litt kronglete med tog etc. igjennom London, så hvis jeg skal nedover igjen i 2010 blir det nok Ryanair til Standsted, som bare er en kort togtur unna Cambridge. Cambridge er veldig greit å ha som base ved stevner på Dux. På stevnedager setter arrangøren opp gratis busser fra stasjonen i Cambridge ut til flyplassen. Bestill hotell i Cambridge tidlig... Hilsen en som nettopp oppdaget at vi er tidligere naboer..! ![]() Til "JumperG5": Enig!!! Til "fly high": Jeg kommer!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flystevne i Skien | ensnspotter | Flyforum | 14 | 10-08-2010 20:56 |
Miniquiz: Hvilket fly er dette og hvilket land? | anders320 | Flyforum | 25 | 28-03-2008 20:11 |
Flystevne i Hattfjelldal | CK | Bilder & foto | 5 | 16-08-2007 01:11 |
flystevne på ENUL | C172 | Flyforum | 7 | 30-06-2006 22:21 |
Gardermoen flystevne | SK931 | Flyforum | 5 | 07-04-2006 14:22 |