Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-10-2009, 13:58   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

USA Maine

Det blir familietreff i Maine neste høst - men planene kan man da begynne å legge nå - for sikkert å endre en x-antall ganger underveis.

Vil både LH og AF fly A380 til Østkysten av USA neste september? Av en eller annen grunn har jeg lyst til å få med meg Bangor når jeg først er i Maine (som blir den 27. eller 28. staten jeg besøker). Hvem og hva man kan fly til bangor er en annen sak. Så blir det vel en blanding av leiebil og Amtrak rundt omkring i New England før vi vel returnerer til Europa via Boston...kanskje med Swiss?
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2009, 14:08   #2
Martin
ScanFlyer Mile High Club

Global Moderator

Martin's Avatar

Default Re: Maine

Et kjapt søk hos Farmer (18-25. September neste år)=, gir billigste reiiserute med AF, med A380 på utreise. Så svaret på det spørsmålet må bli ja. Man connecter så med Delta videre til Bangor. Prisen var forøvrig 9579 per person som billigste, mens neste pris var 22667 NOK per person. Antar at det blir litt lavere innen du skal reise.

Trenger du tittel til TR'en, så finnes det en tekstlinje i låta "King Of The Road", som går: "Destination Bangor, Maine"
Martin is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2009, 16:44   #3
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

LH starter sine operasjoner til JFK lenge før dette og det kan hende at det lønner seg å dele opp bestillingen (t/r JFK og deretter innenriks USA).

Du kan sikkert fly LH t/r JFK for 3-4K. Til Portland, Maine (3 kvarter fra Bangor med bil) flyr bl.a. JetBlue som tar fra 49 dollar hver vei

Last edited by Tommy777; 06-10-2009 at 16:50.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2009, 15:17   #4
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Da blir det kanskje LH med A380 til JFK og hjem med Swiss fra Boston. Flyr gjerne jetBlue igjen og leiebil + Amtrak funker nok bra på resten av transportetappene...
Old 11-10-2009, 09:33   #5
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Ser på kartet at det er 166 miles mellom Portland Maine og Bangor - da lurer jeg på hvor fort du kjører Tommy? 45 minutter blir vel i raskeste laget...
Old 14-10-2009, 02:47   #6
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Ser på kartet at det er 166 miles mellom Portland Maine og Bangor - da lurer jeg på hvor fort du kjører Tommy? 45 minutter blir vel i raskeste laget...
He he.. Kjoerer ikke italiensk, saa da slipper jeg aa peile bensin og fylle olje underveis

Har aldri vaert i Maine, men Google Maps sier at det er 129 miles som tar 2 timer aa kjoere
Old 14-10-2009, 07:06   #7
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Nei hybriden din går vel på luft og kjærlighet...like sexy som trikken i Denver.

Kanskje jeg klarer å kjøre italiensk neste høst - både Fiat og Alfa er på vei tilbake til USA. Chrysler blir jo ikke helt det samme selv om de også nå styres fra Torino.

Jeg sjekket "driving miles" på nettet og fant ut at det var 166 - men om det finnes kortere veier er ikke det så dumt.
Old 14-10-2009, 18:45   #8
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Quote:
Originally Posted by EB View Post
Nei hybriden din går vel på luft og kjærlighet...like sexy som trikken i Denver.

Kanskje jeg klarer å kjøre italiensk neste høst - både Fiat og Alfa er på vei tilbake til USA. Chrysler blir jo ikke helt det samme selv om de også nå styres fra Torino.

Jeg sjekket "driving miles" på nettet og fant ut at det var 166 - men om det finnes kortere veier er ikke det så dumt.
Trikken i Denver er raasexy. Naa er ikke akkurat jeg i targetgruppen til Chrysler, heller ikke i targetgruppen til Fiat eller Alfa.

Her er ihvertfall Goolgemaps sin reiserute fra Portland til Bangor: http://maps.google.com/maps?f=d&sour...me&ie=UTF8&z=8
Old 17-10-2009, 19:00   #9
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Takk takk... Vet ikke helt hva vi skal i Bangor annet enn at det er en by/flyplass jeg har hørt om så lenge jeg har vært opptatt av fly og flyvninger.
Old 17-10-2009, 19:20   #10
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Ikke ha for store forhåpninger om spennende trafikk ... det er en og annen frakter og milcharter som stopper der, men nåtildags er det kun i beskjeden grad. Og det som er av rutefly er, med unntak av Allegiant, commuterfly ..

http://flightaware.com/live/airport/KBGR
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 17-10-2009, 21:23   #11
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

De reiser vel i Business??

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules