![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
|
![]()
Da kan vi snart ønske OY-KFB velkommen til dens nye hjem i CPH.
Noen som kjenner til ETOPS-regler ved ferry flight? Gjelder de fremdeles? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Skal den også inn på Aalborg-CPH ruten?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvis ikke nevnt tidligere så skal disse fly CPH-GOT etterhvert også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
Når en tenker etter, så er jo ETOPS forkortelse for Engines Turn Or Passengers Swim. Ferry flighter har som kjent ingen betalende passasjerer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Nei, AAL er vi ferdig med i denne omgang - bortsett fra enkelte turer sydover så er det CPH-AAR for alle penga. Initielt så er det nok å få så mange legs på kort tid som styrer plasseringen, og da er AAR med sine 17 min flytid fin. Alle piloter må ha 18-28 legs for å bli ferdig utsjekket.
Allerede til uken vil imidlertid ruteområdet bli utvidet, og førstkommende torsdag 15.jan. kommer CRJ900 på sin første visitt til Norge, som SK2864, ank BGO kl.1330. Etter dette vil CRJ900 fly de fleste europarutene fra CPH mixed med MD80 og A319/321, og ikke "ta over" enkeltruter. Sikkert for å unngå at det går veldig ut over enkeltdestinasjoner om det skulle dukke opp problem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Finnes det noen oversikt over leveringstidspunkter for de kommende maskiner?
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
båtutstillingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ang fremtidig leveringsplan så har jeg sett denne, men husker ikke nøyaktige datoer. Det kommer 10 fly nå i 2009, og fly nr 12 ankommer jan 2010. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Takk, det ville jo blitt en extra unnskyldning for å ta en tur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Måtte for øvrig sjekke sas.dk for å sjekke om DUS turen. Den skal visst være ganske oppdatert m.h.t. flytyper når du velger en rute, og klikke på flt.nr for å få detaljer.
For øvrig - KFA i forgårs..: |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lækker sak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
. Sikkert for å unngå at det går veldig ut over enkeltdestinasjoner om det skulle dukke opp problem.[/QUOTE]
Som idag f.ex blev OYKFA erstattet med LNROR på AAR ruten grundet teknik.. vist nok noget med slats,,, Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Når er det avtalen SAS DK har med Atlantic Airways går ut på ruten CPH-SVG?
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Riktig. Nå i starten står det en MD80 med crew standby i perioden CR9 skal fly for å sikre at det ikke blir kanselleringer om det skulle bli "oppstartproblemer". Både piloter og teknisk er jo helt nye på typen, og det kan nok merkes... I denne perioden tar en sjansen på å fly alt på en destinasjon.
Når denne standby tjenesten slutter blir vi spread all over... |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eurobonus Diamond
|
![]() Quote:
1 MAI: SK inn med eget materiell på 2 av avgangene. I bookingsystemet ser vi en blanding av A319, MD og CRJ900. 1 JUN: Alle avganger SVG-CPH med CRJ (200 og 900) Qimber Air overtar SK1871(første avgang til cph) og SK1878 (siste avgang fra cph), ellers er det bare CRJ900 fra SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Igen en "late" ankomst til CPH med OYKFB
SK9142/11JAN09 4/SKD 5/SKD P CR9 C24M64VV9000 YMX1300 YYR1445 YYR1545 CPH2145 SI WIND PERMITTING WILL OPERATE DIRECT YYR-CPH Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Jeg må si jeg gleder meg stor til å fly denne maskinen. Den passer sikkert bra på København-Aalborg-ruten da den kan være med å opprettholde mange daglige frekvenser, mot f.eks. Norwegian som bare har noen få med mye større materiell. Min erfaring med København-Bergen tilsier at den passer fint her, og så har jo SAS Danmark veldig mange forretningsruter (med skyhøye priser) nedover i Europa, som har lite fritidsreisende. Passer fint her også, skal blant annet inn på Birmingham-ruten, hører jeg.
Synes SAS fortjener ros for hvordan de taklet Q400-problemene og hvordan de sammen med fabrikken på kort tid har funnet en ny og flott maskin, som forhåpentligvis vil fungere bedre etter SAS' behov. Med dette slipper også SAS mange av innleiekostnadene de har hatt de siste årene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Ang SVG så var det opprinnelig planlagt at CRJ900 skulle overta alle avganger allerede fra 1.mai, men nå ser det ut til at programmet er 4xSAS CRJ900 og 1xCimber CRJ200 til og med 23.okt. (med Cimber på de flightene LN-RRA skriver), og så økes det til 6 daglige med kun SAS CRJ900 fra og med man.26.okt. Jeg må vel innrømme at jeg ikke er helt objektiv, men etter å ha sittet en del bak i kabinen på OY-KFA så må jeg likevel si at det er noe av det mest behagelige jeg noensinne har opplevd! OK: Kabinen er ikke større enn i Q400, og det er en drawback. MEN: jeg har aldri vært med på et så stillegående fly, ingen vibrasjoner, stille hattehyller, skjærer gjennom turbulensen, og gjennomført kvalitet fra toalettgulv til window shades etc etc. Både benplass og støy er til og med på bakerste rad på et nivå som er langt bedre enn hva jeg hadde forventet! Fra min pax synsvinkel: Bortsett fra at kabinen gjerne kunne vært større; Rett og slett fantastisk! Og fra pilot synsvinkel: Det raskeste og høystflygende flyet i SAS sin flyflåte - det klatrer som en drøm, og det flyr som en gud...! Huff - objektiv nei - men det kommer fra hjertet...! K |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DY 1318 24.jan/DY 1319 27.jan | 737-405 | Register- og ATC-Forum | 7 | 22-01-2013 20:24 |
OSL-CPH: Den store taber er DFDS | Jan | Flyforum | 7 | 01-07-2008 19:29 |
Den kommende CPH terminal 4 | Fab 5 | Flyforum | 20 | 10-02-2008 16:55 |
Tillykke til Jan | Bll spotter | Flyforum | 7 | 13-01-2006 16:33 |