Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 21-09-2009, 21:15   #1
B767
ScanFlyer Gold
 
B767's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
Default Airbus 340-600

Hei.. ska snart fly med slik fly hos Lufthansa. får seteplass nr 58K, som vil si heeelt bakerst i flyet. så slo tanken min at eg kanskje klare å se landingshjulene.....

Noen som vet om det virkelig er mulig ??
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737
29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500
29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320
01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300
01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700
07.9.12 SVG-OSL DY B738
09.9.12 OSL-SVG DY B733(?)
B767 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 21:52   #2
akira
Scanflyer Silver
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 485
Default Re: Airbus 340-600

Reiste selv med LH sine A346 her om dagen og hadde vindusete, kan avklare at det er umulig å se landingshjulene. Satt selv på 56A
__________________
Upcoming flights:

Tja..
akira is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 22:00   #3
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club
 
LN-KGL's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
Default Re: Airbus 340-600

Tror ikke det B767, da måtte du hatt flat nese.

Litt mer saklig, flykroppen svinger så mye inn der bak at å se hjulene vil være umulig. Det du derimot kan se frem til er å se hvor mye en slik lang flykropp bølger avgårde i luften.

__________________
Kurt
Vi flyr LOT
LN-KGL is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 22:40   #4
B767
ScanFlyer Gold
 
B767's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
Default Re: Airbus 340-600

bølger avgårde i luften? hva mener du? eg skjønte ikke helt hva du mente..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737
29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500
29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320
01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300
01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700
07.9.12 SVG-OSL DY B738
09.9.12 OSL-SVG DY B733(?)
B767 is offline   Reply With Quote
Old 21-09-2009, 23:03   #5
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,713
Default Re: Airbus 340-600

Quote:
Originally Posted by B767 View Post
bølger avgårde i luften? hva mener du? eg skjønte ikke helt hva du mente..
Flykroppen er ikke stiv som et spett - det vil du se når du er på vei opp i lufta og kikker fremover.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 00:15   #6
Polaris
Free Luigi
 
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,275
Default Re: Airbus 340-600

Quote:
Originally Posted by B767 View Post
bølger avgårde i luften? hva mener du? eg skjønte ikke helt hva du mente..
Også kjent som regel #1, alfa omega og o-helligste-kunnskap for alle med flyskrekk:
"Du setter deg alltid så langt fram som mulig (helst på fanget til kapteinen)"

Flykroppen er som ei pil. Søk på "shooting arrow in slow motion" på youtube eller noe i den duren, så ser man fysikken rett i hvitøyet. Det kan være full storm på rad 58, mens det er betongsolid sol og sommer på rad 1.
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 00:30   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,513
Default Re: Airbus 340-600

De av oss som er gamle nok til å ha sittet på bakerste rad i en DC-8-63 en ruskete vinterdag, kjenner dette fenomenet veeeldig godt ...
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 09:18   #8
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,593
Default Re: Airbus 340-600

Enig i det -MOW , dog skal det sies at det samme kan du oppleve bakerst i en 735 en vinterdag på vestlandet ; BGO landing i 30 knuters sidevind.
OJB is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 16:57   #9
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: Airbus 340-600

Det som er litt fascinerende ved å sitte nesten helt bakerst på A346 er at du er ganske langt fra hovedhjulene og du føler at du nærmest går motsatt vei av flyet når det svinger under taksiing.
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 22:33   #10
B767
ScanFlyer Gold
 
B767's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
Default Re: Airbus 340-600

vel.. men hvis flyet bøyer seg og lager små bølger.. så blir det bulkete på skrogen da..
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737
29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500
29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320
01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300
01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700
07.9.12 SVG-OSL DY B738
09.9.12 OSL-SVG DY B733(?)
B767 is offline   Reply With Quote
Old 22-09-2009, 22:40   #11
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Airbus 340-600

Nei, materialet strekkes og trekker seg sammen igjen, akkurat som en strikk. Du har vel sett at vingene beveger seg opp og ned mens flyet flyr? Det er det samme der.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 12:42   #12
Desk pilot
ScanFlyer Crusty
 
Desk pilot's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
Default Re: Airbus 340-600

Alle materialer, også metalliske, har en viss elastisitet. Dette gjør at de kan bøyes en del før de får en varig deformasjon. Som allerede påpekt er det samme fenomenet som gjør at flyvinger flekser opp og ned.
Desk pilot is offline   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 12:47   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,230
Default Re: Airbus 340-600

Er det ikke endel 757 og lengre utgaver av 737 som etter mange cycles begynner få noen bølgetendenser rett bak vingeroten? Mener å huske jeg har sett bilder av det?
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is online now   Reply With Quote
Old 23-09-2009, 12:51   #14
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Re: Airbus 340-600

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er det ikke endel 757 og lengre utgaver av 737 som etter mange cycles begynner få noen bølgetendenser rett bak vingeroten? Mener å huske jeg har sett bilder av det?
Det er en gammel tråd om dette og noen tilhørende bilder som hadde noe med 737 som lander og trykk og ikke trykk og noe slikt, og det er visst ganske vanlig at disse er noe ruglete rett bak vingen. Mener jeg å mimres. Men manns minne er ikke hva jeg minnes det en gang var.

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Seter LH 340-600 SudCaravelle Reiseforum 3 18-01-2012 17:50
Thai med 340-600 Lørdag 9/11 Tertit54 Flyforum 8 13-09-2010 06:40
TG955-340-600 C-klasse Bilder & foto 1 01-09-2009 02:43
TG med 340-600 lørdag 25.juli 73H Flyforum 2 24-07-2009 22:27
Thai 340-600 ankomst HD-video.. Thomas Bilder & foto 5 24-07-2009 15:08


All times are GMT +2. The time now is 14:59.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.