![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Har et lite problem her.
Da jeg reiste fra Norge til Brussel på fredag, hadde jeg allerede sjekket inn med Ryanair. Da jeg kom på Gardermoen, viste det seg at jeg hadde lagt igjen passet mitt i Oslo, så jeg måtte kjøpe nødpass til over 500 kr på Gardermoen. Nå stemmer ikke passopplysningene på boardingkortet og det midlertidige nødpasset mitt (som tydelig er merket med nødpass) Siden det er Ryanair vi snakker om her, vil jeg få store problemer på flyplassen i morgen? Hva kan jeg eventuelt gjøre? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nja, jeg tviler vel på dette. Et pass er jo et offentlig identitetspapir. Og som du sier, så er det merket som nødpass, og jeg vil anta at det står personummer i passet, på samme måte som på ditt førerkort (antar at du har
![]() FR-personel er vel i stand til som alle andre til å legge sammen to og to og se at du er den du er. Kan ikke se de store problemene her.... Du har jo tross alt klart å reise til Brussel på nødpass, så da bør du vel komme deg hjem på nødpass og? PS! Denne skal vel til Reiseforumet?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg reiste med Brussels Airlines nedover, men de krever ikke at jeg skal fortelle de om passet mitt.
Ryanair krever at jeg skal opplyse om passnummer og utløpsdato på nettet. "Details of all passengers’ travel documents (including those of children and infants) must be entered during the online check-in process. All passengers must present their valid travel document along with their online boarding pass at airport security and at the boarding gate for all flights." Dette har jeg nå gjort, og det stemmer ikke overrens med det nye nødpasset. Såvidt jeg har skjønt, benytter Ryanair enhver sjanse på å kaste passasjerer av flyet. Stemmer dette greit overrens med virkeligheten? Ryanair har et gebyr på 40 Euro for å endre opplysningene i en billett etter at man har sjekket inn Online. Kommer de til å unytte sjansen her? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg reiste fra TRF til STN i januar med Ryanain. Der stemte heller ikke pass og bestilling helt overens. Den var en annen som hadde bestilt billett for meg og han hadde ikke fått med seg hele navnet mitt når han bestilte. Vi sjekket inn på flyplassen og jeg gav dem beskjed om hva som hadde skjedd og de rettet det opp i sitt system. Så jeg hadde i allefall ikke noe problemer med det.
Last edited by SK384; 10-10-2009 at 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du burde, som sagt ikke få problemer, men lur mig lige her.....FR ser chancen for at tjene
flere penge på dig.... Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lifetime AA First pass - AA angrer | Bizflyer | Flyforum | 1 | 07-05-2012 18:50 |
CO- One Pass bonuspoeng.. | SQ 777 | Reiseforum | 6 | 09-06-2009 18:03 |
O/T Ødelagt Pass | VannMannEn | Flyforum | 8 | 03-11-2007 12:26 |
Pass deg for kråka! | ENGM RAMP | Flyforum | 0 | 26-04-2007 20:22 |
Pass deg CK!! | enml | Flyforum | 17 | 13-04-2005 18:51 |