Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 20-09-2009, 13:06   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Norwegian LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Etter en befaring i LN-NOC i går konstanterte jeg vesentlig forskjell i pitch foran og bak , er det noen som har oversikt over hvilke rader som har "god plass" ? , har LN-DYA samme seter / konfig ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 13:45   #2
MountainDew
ScanFlyer Rusty
 
MountainDew's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,938
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

NOC har gamle seter fra Futura og kan ikke sammenlignes med de nye setene i DYA ( Bra er det )
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 15:38   #3
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Aha , takk for oppklaring. Men seteavstanden foran var OK.
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 16:06   #4
BU595
ScanFlyer Silver
 
BU595's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 956
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Quote:
Originally Posted by MountainDew View Post
NOC har gamle seter fra Futura og kan ikke sammenlignes med de nye setene i DYA ( Bra er det )
Nå er det vel ex. air europa vel ?
BU595 is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 16:11   #5
LN-AØR
ScanFlyer Crusty
 
LN-AØR's Avatar
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,838
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Quote:
Originally Posted by BU595 View Post
Nå er det vel ex. air europa vel ?
Stemmer at det var Air Europa som brukte maskinen før DY. Reg var EC-ICD.
LN-AØR is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 16:39   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Air Europe ja , sikkert for kona hadde noen kommentarer om at kaffekoker'ne var like knotete plassert som i -RRG usw....
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 21:15   #7
ThomAAs
ScanFlyer Molded
 
ThomAAs's Avatar
 
Join Date: Oct 2006
Location: Oslo
Posts: 2,094
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Uten å legge noe mer i det så er kaffekokerene i LN-NOC eller i de gamle Futura maskinene knotete plassert syns jeg...
__________________
ThomAAs
Flying the Norwegian way
ThomAAs is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 21:49   #8
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club
 
FlightDeck's Avatar
 
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Skjønner ikke hvorfor Norwegian absolutt måtte ha tre brukte 737-800... Ei heller hvorfor de både innreder og maler 800-flyene forskjellig.
__________________
FlightDeck is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 22:30   #9
RYKogREIS
ScanFlyer Blue
 
RYKogREIS's Avatar
 
Join Date: Apr 2009
Location: Oslo
Posts: 268
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Nå har Norwegian flere enn 3 brukte -800 maskiner. Det tar lang tid å få levert nye fly og DY trengte vel fly her og nå pga ekspansjon i Danmark m.m.

Er mer overrasket over at SAS fremdeles rundt med maskiner med Air Europa innredning og pitch eller hva?
RYKogREIS is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 23:26   #10
ENGM RAMP
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Quote:
Skjønner ikke hvorfor Norwegian absolutt måtte ha tre brukte 737-800... Ei heller hvorfor de både innreder og maler 800-flyene forskjellig
Det er vel ikke så vanskelig å skjønne Flightdeck om du tenker etter? Med all den vekst og både planlagte og nærmest ikke planlagte ekspansjon som de har hatt, så har vel 3 stk Air Europa-maskiner og vel 3 ex-Sterling maskiner gjort at de har kunnet ekspandere slik de har ønsket?

I tillegg så har de vel kanskje fått en god leasingpris på dem og av eierselskapene som vel heller vil ha dem fort ut i "arbeid" igjen enn å ha de stående stuet bort på en flyplass i månedsvis?
__________________
I´ve been Teslified
ENGM RAMP is offline   Reply With Quote
Old 20-09-2009, 23:39   #11
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
Default Re: LN-NOC pitch for forskjellige seterader

Quote:
Originally Posted by ENGM RAMP View Post
... 3 stk Air Europa-maskiner ....
Det var vel 1 Air Europa (NOC) og to Futura /NOQ/P) ... .. og ja - de fikk nok et knalltilbud.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Seat pitch SK vs DY Are G Småprat 1 17-08-2014 17:27
Løse seterader i fly. Vanlig? farlig? robertaas Småprat 8 27-10-2011 09:13
Condor & pitch Blubird Flyforum 7 06-01-2008 23:31
Nødutgang på to seterader? litt-amatør Flyforum 25 15-11-2007 20:45
Pitch langdistanse LN-FOC Flyforum 3 02-05-2005 18:37


All times are GMT +2. The time now is 18:06.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.